shetlander tussen geiten en kippen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:58

Mijn pony, bomproof en voor de gekste dingen niet bang... Is dus als de dood voor geiten. So much voor geiten en ponies zijn prima maatjes. Als die uk van mij er zo bang voor is weet ik genoeg :+ (hoewel, hij heeft ook een tijd een Friezenfobie gehad maar goed :') ).

Ik zie de noodzaak er niet zo van in? Op zich, als er ponies aan de andere kant van t draadje staan is t geen ramp natuurlijk, maar als je de mogelijkheden hebt, waarom geen 2 ponies of de pony idd bij de andere 2?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:01

We gaan alle shetjes op eten, want (stel) er is geen keus, ze kunnen alleen bij kippies en geitjes. En dat mag niet...

EET SMAKELIJK!!

@ graag gedaan gekke shar!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:01

Tja een dingetje wat ik hier niet gelezen heb de staart van je pony gaat er waarschijnlijk ook aan door de geiten misschien is dat niet het belangrijkst. ik zeg even beide situaties uitproberen of bij de pony;s wat ik denk ik zou doen of bij de geiten. als ze heen geen hoorns hebben tenminste anders is het niet handig....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:12

crazyshar schreef:
Thirty schreef:
Dan had je geen pony moeten aanschaffen.

Het dier zal het heus overleven, maar mag het ook een beetje een prettig leven hebben?

als dit op mij slaat, dan kan ik je melden dat ik geen paarden hou in zulke situatie;s
ik ben ook voor zo natuurlijk mogenlijk.

maar ts vraagt of het KAN, dus ik meld dat ik een shet ken waar het heel goed bij KAN.

Tuurlijk kan het. Moet je het willen? Absoluut niet.

Jessix

Re: shetlander tussen geiten en kippen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:16

Mijn mini shet heeft de keuze. Of bij de andere paarden of de rammen waar hij mee opgegroeid is. Hij kiest zijn schaapjes. 's Nachts staat hij wel op stal met de andere paarden, maar op de dag is hij het liefst bij de schaapjes.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:18

heel eerlijk zie ik liever een shet tussen andere dieren, dan een shet in een stalletje van 1m/1m gewoon om te hebben.
er zijn zoveel dingen die je niet zou moeten willen, maar die toch gebeuren, laat dan een paard de vrijheid in beweging, de uitdaging van andere dieren, de communicatie onderling, dan dat ie opgesloten wordt of alleen op een modderig veld tot aan zijn buik staat, want dat moet je ook niet willen!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:31

crazyshar schreef:
heel eerlijk zie ik liever een shet tussen andere dieren, dan een shet in een stalletje van 1m/1m gewoon om te hebben.
er zijn zoveel dingen die je niet zou moeten willen, maar die toch gebeuren, laat dan een paard de vrijheid in beweging, de uitdaging van andere dieren, de communicatie onderling, dan dat ie opgesloten wordt of alleen op een modderig veld tot aan zijn buik staat, want dat moet je ook niet willen!

Is dat dan de enige keuze die je hebt als je een shetlander aanschaft? Opsluiten of tussen de kippen?
OF zit er ook nog een optie bij: tussen andere ponies/paarden.

Als je zo perse een pony wilt houden, moet je maar eens bij jezelf te rade gaan wie je er nu een plezier doet. De pony niet, iig.
Omdat het ergens anders slechter aan te gaat, is dat voor jezelf een prima maatstaf?

Gaaf. Hier aan de buurt liggen honden aan kettingen 24/7. Zal ik dat dan ook maar gaan doen?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:06

Even voor de duidelijkheid dit was de vraag van TS:

nu mijn verhaal : wij willen graag een mini shet kopen,
gewoon gezelschapspony hoeft niet bereden te zijn ofzo .
Maar die wouden we dan tussen de geiten en kippen laten lopen .
Nu willen wij eten weten of dat zou kunnen.
Ze krijgt een eigen schuilstalletje, en het weitje is naast de wei waar de andere 2ponys staan .
Die gaan snachts wel naar binnen .
Zou zoiets kunnen ??alvast bedankt voor de antwoorden .

Of zoiets ZOU KUNNEN! dus........

En ze bedanken jullie ook alvast.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:35

elke dier dat je aanschaft is voor JOU eigen plezier, er is geen enkel dier dat denkt oeh leuk door dat mens wil ik gekocht worden want die bezorgt me een leuke tijd.
elk dier die in gevangenschap geboren wordt heeft geen keuze, enkel de dieren die in het wild geboren worden hebben een vrij leven, totdat ze gevangen worden.

dus wie maak je gelukkig door dieren te houden? altijd jezelf en nooit het dier.
dus kijk ik inderdaad naar wat voor dat dier in de omstandigheden die ts het zou kunnen bieden het beste is.
tuurlijk tussen andere paarden, maar wie zegt dat ze dat al niet geprobeerd heeft en dat dat gruwelijk mislukt is? dat ze daarom een shet apart wilt zetten tussen andere dieren? er is mogenlijkheid tussen interactie van de shet en de andere pony's,
op veel andere plaatsten is die mogenlijkheid er helemaal niet.

ONtopic: TS het kan, zolang je alle gevaren voor je pony en de andere dieren zoveel mogenlijk uitsluit, en alles rustig de tijd geeft.
heel veel succes en plezier met je diertjes.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:33

Ik zou er niet voor kiezen,spaar dan wat bij en neem twee shetlanders zodat ze in elk geval 1 soortgenoot hebben.
Is er geen mogelijkheid ze bij de andere paarden te plaatsen?Al is het enkele uurtjes voor sociaal contact.

Overigens moet ik wel zo eerlijk zijn te zeggen dat ik de shetlander waar crazyshar het over heeft in real life ken.Dier lijkt niet ongelukkig,speelt met het hert,maar toch een soortgenoot om lekker mee te krabbelen en sociaal te zijn is wel een betere optie.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:14

HolyPope schreef:

Ze krijgt een eigen schuilstalletje, en het weitje is naast de wei waar de andere 2ponys staan .

En even voor de duidelijkheid, die vraag is al meerdere keren beantwoord.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:19

Thirty schreef:
HolyPope schreef:

En even voor de duidelijkheid, die vraag is al meerdere keren beantwoord.

En wat is het antwoord.... ?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:45

Grappig. Jij beschuldigt de mensen die antwoord geven in dit topic van niet kunnen lezen.
Vierde post van boven op deze pagina. Bijvoorbeeld.

Zo. Dat was lastig, he?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:54

Tuurlijk kan dat. Alles kan zo kunnen we paarden ook houden op een ruimte van 10m2.
Maar de vraag is natuurlijk wil je dat? Ik zou het niet willen. Ik wil persoonlijk dat paarden een paardwaardig leven hebben. Dus met voldoende ruimte en minimaal 1 soortgenoot als ik daar niet aan zou kunnen voldoen dan maar geen paard.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:02

Natuurlijk kan dat, alles kan.... een paard laat in de regel niet veel merken van zijn 'ongerief'.... ze zijn zo ergevingsgezind dat je ze bij wijze van spreken ook op je balkon kunt parkeren zonder klachten te krijgen...

De vraag is echter: weten we inmiddels niet genoeg van paarden, paardengedrag en gezondheid om ze gewoon te houden zoals dat bedoeld is? Wanneer het dier nog aangeschaft moet worden kun je er beter van tevoren goed over nadenken.

Een mens kan ook uitstekend op een onbewoond eiland leven met alleen een schildpad als gezelschap. Zolang er eten, drinken en onderdak is moet dat lukken.
Maar op den duur wordt je wel erg eenzaam wanneer niemand jouw taal spreekt, en niemand zich in gedrag uit zoals jij dat doet.... paarden keren dan in zichzelf, of gaan juist heel overdreven blij gedrag vertonen wanneer ze ergens een paard in de verte zien lopen.
Paarden hebben ook elkaar nodig om tot rust te komen.
1 paard bewaakt de boel, terwijl de ander slaapt en vice versa.... een paard alleen houden of met een ander type dier is bijzonder vermoeiend en vervelend voor een paard....

Zet de pony dus OF bij de buren, OF koop een tweede....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:22

Kijk, nu komt iedereen met in de eerste zin met een antwoord..!
Zo wordt er minder afgedwaald.

Geen dank.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:25

HolyPope schreef:

Geen dank.

De eerste zin geeft echter gekscherend een foutief antwoord op de vraag.
Het werkelijke antwoord luidt echter, aangezien het jou op een of andere manier maar moeizaam duidelijk wordt:
NEE, HET IS NIET WENSELIJK NOCH DIERVRIENDELIJK EEN PAARD ALLEEN TUSSEN ANDERSOORTIGE DIEREN TE ZETTEN. M.A.W. PAARDEN MOET JE HOUDEN MET PAARDEN.... niet met kippen, kanaries, cavia's, geiten, goudvissen of je schoonmoeder...

Graag gedaan HP...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:27

Ninx schreef:
HolyPope schreef:

Geen dank.

De eerste zin geeft echter gekscherend een foutief antwoord op de vraag.
Het werkelijke antwoord luidt echter, aangezien het jou op een of andere manier maar moeizaam duidelijk wordt:
NEE, HET IS NIET WENSELIJK NOCH DIERVRIENDELIJK EEN PAARD ALLEEN TUSSEN ANDERSOORTIGE DIEREN TE ZETTEN. M.A.W. PAARDEN MOET JE HOUDEN MET PAARDEN.... niet met kippen, kanaries, cavia's, geiten, goudvissen of je schoonmoeder...

Graag gedaan HP...

Maar ehhh.... HET KAN WEL DUS....?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:36

HolyPope schreef:

Ik wil niet mijn gehele vrije zaterdag spenderen aan 'begrijpend lezen'... maar kort samengevat: NEE.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:48

Ninx schreef:
HolyPope schreef:

Ik wil niet mijn gehele vrije zaterdag spenderen aan 'begrijpend lezen'... maar kort samengevat: NEE.

Kan je dit uitleggen... ?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:57

Een antwoord van meer dan 1 woord schijnt lastig te zijn voor HP.

Alles wat je wilt weten staat al meerdere keren in het topic uitgelegd. Misschien even lezen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:01

Bij mijn schoonmoeder lopen de geiten, 2 schapen en de kippen ook bij haar 2 mini shets dit gaat goed, geen afgekloven staarten of manen maar ik vind wel dat ze een eigen soortgenootje moeten hebben.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:02

Thirty schreef:
Een antwoord van meer dan 1 woord schijnt lastig te zijn voor HP.

Alles wat je wilt weten staat al meerdere keren in het topic uitgelegd. Misschien even lezen.

JA, pffffffffft..... Er staan zoveel woorden............

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:45

Ja, het KAN, maar of het dier er gelukkig van wordt :n

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:28

Oké misschien moetik dit even duidelijker maken .
De shet zou dan in een wei staan en dan een hekje en dan de andere Pony's.
Natuurlijk zetten wij hem/haar liever tussen de andere 2Pony's,
maar als die andere Pony's maar binnen gaan moet dat shetje buiten blijven staan.
En als het goede vrienden worden is dat zeker nietleuk voor het shetje .
Het shetje you ook gewoon contact krijgen met soortgenoten lijkt me want er staat alleen maar een hekje.
Maar in ieder geval bedankt . :)