waar laarzen op maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:02

En pas je ook niet in de laarzen van Mountain Horse? Die gaan dicht met een rits en er zit ook elastiek in, dus geschikt voor brede kuiten.

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 02:28

SusanH schreef:
En pas je ook niet in de laarzen van Mountain Horse? Die gaan dicht met een rits en er zit ook elastiek in, dus geschikt voor brede kuiten.

Nog niet geprobeerd maar zou zeker en vast kunnen! Bedankt voor de tip.
PS: vind de modellen wel niet zo elegant :o

smurffie

Re: waar laarzen op maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 03:11

Als je zoekt voor een brede kuit kun je ook gewoon kijken naar de mondoni en dan met kuitmaat W..
Weet niet welke voetmaat en welke kuitmaat je hebt?

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 04:10

smurffie schreef:
Als je zoekt voor een brede kuit kun je ook gewoon kijken naar de mondoni en dan met kuitmaat W..
Weet niet welke voetmaat en welke kuitmaat je hebt?

Hoi,
ik heb niet zozeer brede kuiten!
Door vroegere operaties is bij mijn rechterbeen het verschil te groot tussen 'omtrek kuit' en 'omtrek net onder mijn knie'.
En daarbij komt nog verschillende maten bij linker en rechterbeen.
Petrie bijvoorbeeld maakt wel laarzen op maat, maar gebruiken maar 1 gemiddelde maat voor links en rechts. Hierdoor zou de linkerlaars bovenaan openstaan en de rechterlaars te smal zijn aan de kuit!
Weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel?

Daarom zijn de rekkers in laarzen voor mij wel een oplossing. Dan kan ik links op maat nemen en rechts rekt uit rond de kuit en sluit tegelijkertijd nauw aan net onder de knie. Zo staat de laars bovenaan niet zo open.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 04:23

Aha, ja dan houd het aardig op met mijn goedkope oplossing :P daar zit geen rek in namelijk..
Sorry.. succes met verder zoeken, zal geen goedkoop grapje worden.. Al denk ik dat er best leveranciers zijn die je 2 verschillende maten laarzen willen geven, maar dit moeten dan echt maatwerk zijn die niet standaard worden besteld en aangepast..

Misschien zijn er wel mooiere modellen te vinden met elastiek dan de MH.. zou alleen zo even niet weten welke..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:44

Ik zou zeker even serieus kijken naar Lipica laarzen, www.lipica.nl

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:12

Derby!

Zeker weten, kan je ook helemaal samenstellen en ga echt lang mee!

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 09:04

ikben weze kijken bij di elipica, k vand het niet zo geweldig. als je naar die laarzen keek, dan was het helemaal niet netjes afgewerkt. k heb nu nog langer door gezocht en uiteindelijk bij ruiterschop boxmeer een paar de niro's gekocht. ze zitten geweldig, k kon er zo mee wegrijden. ze hebben ze daar in zoveel standart maten, en als je ze dan toch niet blijkt te passen, dan hebbenze nog meer standaartmaten bijde de niro fabriek, die je voor niets daar heen kunt laten halen. als dan nog blijkt dat jebuiten de normale maat valt(iets wat zeeeeer onlogich is, want mijn linkerbeen is zelfs 1cm langer dan mijn rechter en die kuit is 0.5 cm breder en viet een halve maat groter en bijde laarzen passen mij heerlijk!!!) kun je ze ook nog op maat laten aanmeten voor volgensmij +- 60 euro meer.
ze zijn daar gespesializeerd in de niro en petrie, en weten er ook echt veel van. ik heb 6 paar laarzen aan gehad, de niro en petrie, zonder dat ze mijn opgemeten had en ze zat er maar een cm van af!!!!

mijn concluzie: pas laarzen laten maken als je echt niets anders kan!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:26

Heel fijn voor je om te horen dat je mooie laarzen hebt die naar je zin zijn :j
Foto? ;)