Zadelmak maken mini,welke leeftijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 01:08

ShauniBef schreef:
mylene32 schreef:
niet, er zijn genoeg andere paardjes

En wat maakt een KWPN'er beter dan een mini shet :) ?

Goede vraag,ook mijn mini heeft 4 hoefjes :D

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 01:14

Cassidy schreef:
Het probleem met het zadelmak maken en doorrijden van dergelijke pony's is dat je haast geen voldoende gevorderde ruiter voor dergelijke maatjes vindt. Het opdoen van zadel, singel ed is het probleem niet, maar het gewicht in het zadel wel. Kun je voor een groot gedeelte oplossen met zandzakken, maar een boksessie met een uk erop - ook als jij ernaast loopt - is minder geslaagd. Kleine kinderen zijn enthousiast, beweeglijk, schreeuwen, wapperen met armen en benen en kunnen daardoor reacties bij de pony uitlokken. Heeft de pony het ruitertje er eenmaal afgewerkt is het eind zoek. En wiens ukken had je er op willen zetten dan?

Als je je shetten aan het werk wilt zetten, dan laat ze voor de kar beleren. En dan kun je tzt altijd nog beslissen om het ook onder het zadel te doen. Als er eenmaal een basis inzit voor de kar, weten ze iig wat stemcommando's zijn, en dat ze ook gewoon moeten luisteren.

Er hoeft ook geen gevorderd ruitertje op,die zijn inderdaad vrij moeilijk te vinden in de leefstijd van peuter...
Het gaat gewoon om met de tijd een ukkie een rondje te laten stappen op mijn ukkie ;)
Mijn ruintje is nooit bereden,maar vind het prima als ik een kindje erop zet,en er zelf naast loop.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 01:50

janflicka schreef:
HolyPope schreef:
Je moet er pas mee beginnen als je shet er aan toe is, Je shet heeft geen kalender!! bij de een kan het eerder bij de ander kan het later.
Ik begrijp dat die van jou een laatbloeier is, zou er ZEKER niet te vroeg mee beginnen!
Indicatie zou ik zeggen niet voor z'n 4e.

Ik geloof dat ik juist in mn posting heb gezegd,dat ik totaal geen haast heb ermee?
Ik vroeg slechts een advies en richtlijn...

Komt heel mooi uit!, dan begrijpen wij elkaar!!