Mijn vorige cap was te klein, maar ik heb nog nooit mijn cap weggedaan als ik was gevallen. Ik las ergens dat als je gevallen was dat je een nieuwe cap moest kopen maar volgens mij hoeft dat niet als hij niet kapot is.
Ik heb mijn cap 1x weggegooid na een val. Er zat namelijk een dikke deuk in en de 'klep' was eraf verder heb er eigenlijk nog nooit echt over nagedacht over het weggooien van een cap nadat je bent gevallen. ik zou hem denk ik pas echt weggooien als je hard op je hoofd bent terechtgekomen.
ik laat mijn cap nog wel is uit mijn handen vallen.. word duur grapje om telkens een nieuwe te kopen. dus nee ik doe het niet, ook niet na val van paard. tenzij de cap zelf echt beschadigd is. dan ga ik denk ik wel voor een nieuwe
Revanches
Geplaatst: 26-09-11 18:39
HAR-->RUI
F_Orumster
Geplaatst: 26-09-11 18:42
Eva_D schreef:
Maar caps gaan niet zomaar stuk, dus als er geen scheur oid in zit kan je ze gewoon houden.
Interessant artikeltje Apple, dat wist ik ook niet van die caps
sallandval
Geplaatst: 26-09-11 18:47
het vervelende is dat je dus niet kunt zien of horen dat een cap kapot is... een barst in het kunststof kun je alleen zien als ze röntgenogen hebt. Maar hij breekt dan dus wel eerder op de barst. Bij op je hoofd vallen dus altijd weggooien en niet denken 'och ik zie niks dus het kan nog wel'.
Toen ik op mijn hoofd was gevallen was mijn cap echt duidelijk kapot (maar heb m niet weggegooid, dacht: altijd nog leuk voor surprise ofzo), dus toen heb ik een nieuwe gekocht. Maar als mijn hoofd de grond niet heeft geraakt bij een val vind ik het onzin om een nieuwe te kopen.
Nee, die na mijn ongeluk wat jaren geleden wel, had er ook een hersenschudding opgelopen en er zat een deuk in (Geschud met dat ding en je hoorde het kraken, daarna met de hand delen ingedrukt en hij deukte in) , maar verder niet nee, vroeger wel toen ik kind was omdat de huidige cap bijv. te klein werd.
Verbaas me af en toe over de verkeerde zuinigheid van paardenmensen/mensen met paarden. Na een zware val op het hoofd (zwaar denk ik op zijn minst aan zeer hoofd/nek) moet je gewoon je cap weggooien. Net zoals bij brommerrijders/motorrijders is door een forse klap de weerstand van het materiaal minder geworden. Voor een paar tientjes kun je een goede trainingscap kopen, dat afgezet tegen een eventuele jaarlijkse inkomensderving lijkt mij de keus niet zo moeilijk!
Amiigo
Geplaatst: 27-09-11 15:30
Nee Als ik écht heel hard ben gevallen en ik voel een deuk dan gooi ik hem wel weg, of toen ik nog een Br Viper cap had was ik zacht gevallen en viel ik aan de zijkant die dingen kapot die in de cap zaten voor het verstellen, had hem toen wel weggegooit
ik rij al 10 jaar en heb nog maar 1x een nieuwe cap hoeven kopen.. omdat ie te groot was en paard vond het leuk die knop boven op er af te bijten en aan de voorkant het stof.. dus toen maar een nieuwe gekocht
ik heb mijn cap maar 1x moeten vervangen, daarvoor nooit op mijn hoofd gevallen, dus vond het niet echt nodig, maar toen ik er dus laatst buiten af was gevallen en ze echt op mijn cap/hoofd heeft gestaan, inclusief hoefafdruk op cap,heb ik die cap toch maar vervangen
Batlow
Geplaatst: 28-09-11 17:00
Ik ben in 5 jaar nog nooit van mn pony gevallen, neem aan dat mijn cap nog veilig is
Ik heb 1 keer een nieuwe cap gekocht en dat was nadat ik een scheurtje had ondekt in mijn cap
Tigra_
Geplaatst: 29-09-11 08:57
Nee, als ik niet op m'n hoofd val dan niet. Maar hoe zeker weet je dat. Laatste keer dat ik gevallen ben denk ik niet op mijn hoofd gevallen te zijn. Maar goed andere delen deden meer zeer dus zou wel mogelijk kunnen zijn. Ben wel op zoek naar een nieuwe cap maar meer omdat ik een ouderwetse cap heb die vrij zwaar is en totaal niet lucht. Moet wel zeggen dat mijn cap weleens valt, als ik hem niet goed weg leg of hij valt van het haakje.
Ik vervang mijn cap elk jaar. Eerder als ik op mijn hoofd ben gevallen of als ik de cap niet meer vertrouw (1x is het klepje helemaal scheef getrokken en dat leek me geen goed teken). Het is niet zo dat ik de cap na elke val vervang, want ik val vrijwel nooit op mijn hoofd. Toevallig een paar weken terug wel, maar de keer daarvoor was een aantal jaar geleden. Als de cap bij de val totaal niet in aanraking is geweest met de grond, dan vind ik het onzinnig om 'm weg te gooien.