Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:58

Phoe, je zou maar een keer flink vallen met een cap van €1000,-. Denk dat je daar niet echt blij van gaat worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:00

Als ik het geld zou hebben, zou ik ook een mooie Samshield aanschaffen, maar helaas heb ik het niet :P
Nu moet ik het maar doen met capjes van onder de 100 euro...
ze zijn denk ik wel net zo veilig maar niet bij lange na niet zo mooi als een Samshield :D

Die hele dure GPA ken ik, die heeft Edje ook....echt een mooie cap *D 8-)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:02

Ik ken ook iemand die zo'n cap heeft, ook rond de 1000 euro. Voordeel; levenslange garantie en als ze valt krijgt ze gewoon een nieuwe thuisgestuurd... Tenminste, dat zei ze.

Zelf zou ik er ook geen hoeven zo duur hoor...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:02

Samshield is idd prachtig! Heb nu Casco Passion Plus. Ik moet een heerlijk licht cappie hebben, die ruim uitgesneden is bij de oren en nek. Ik kreeg heel erge migraine aanvallen als ik had gereden met mijn Harry's Horse caps. Dus vandaar nu een "wat duurdere". 150€ komt nog niet in de buurt van de prijs uit OP, maar voor mij heel duur. :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:03

Afbeelding
deze is het, maar dan helemaal bruin. En ze zijn echt waanzinnig mooi, dat verschil zie je maar al te goed.

Anoniem

Re: Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:07

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:07

Citaat:
En ze zijn echt waanzinnig mooi, dat verschil zie je maar al te goed.

Maar dat is een mening zo vind jij hem waanzinnig mooi terwijl een ander meer de voorkeur heeft voor een goedkopere versie.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:11

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:11

Hahahahaha ik lach me dood/rot, die mensen zijn gek om er eentje te kopen, stel je es voor dat ik het op de grond neerleg en er een paard overheen schijt, dan gillen ze moord en brand hoor hahahaha.

Ook ik kan t zo kopen maar ik vind het gewoon van de zotte, doe es normaal zeg er zijn genoeg cappen die uitstekend voldoen die ook goedkoper is. Liever dat dan kan ik eens in de zoveel tijd als t bijv. stinkt ofzo, lekker nieuwe kopen en de ouwe weggooien.

Ik vind dat soort mensen zo zielig die echt met alles wil laten zien dat t duur was, cap, rijbroek, sporen enz. maar rijden kunnen ze vaak niet eens hahaha en durven ook niet eens stallen uit te mesten, want stel je eens voor dat ie vuil worden hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:16

Ragdollcat schreef:
Hahahahaha ik lach me dood/rot, die mensen zijn gek om er eentje te kopen, stel je es voor dat ik het op de grond neerleg en er een paard overheen schijt, dan gillen ze moord en brand hoor hahahaha.

Ook ik kan t zo kopen maar ik vind het gewoon van de zotte, doe es normaal zeg er zijn genoeg cappen die uitstekend voldoen die ook goedkoper is. Liever dat dan kan ik eens in de zoveel tijd als t bijv. stinkt ofzo, lekker nieuwe kopen en de ouwe weggooien.

Ik vind dat soort mensen zo zielig die echt met alles wil laten zien dat t duur was, cap, rijbroek, sporen enz. maar rijden kunnen ze vaak niet eens hahaha en durven ook niet eens stallen uit te mesten, want stel je eens voor dat ie vuil worden hahaha.

Ik vind dit echt een kansloze opmerking, je scheert iedereen over 1 kam.
Toevallig is dit een heel normaal meisje die heel normaal met haar dure cap omgaat. Mesten draait ze der hand ook niet voor om en heeft zelfs der stages op stal gelopen.
Ze heeft hem van haar chique oma gekregen voord er verjaardag en was er heel blij mee en terecht.

Volgens mij ben je jaloers en of gunt het geen ander. Lach jij je maar dood/rot _O- ik lach jou nu uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-11 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:16

Tigra_ schreef:
Citaat:
En ze zijn echt waanzinnig mooi, dat verschil zie je maar al te goed.

Maar dat is een mening zo vind jij hem waanzinnig mooi terwijl een ander meer de voorkeur heeft voor een goedkopere versie.

maar dat ontken ik toch ook niet? Ieder zijn voorkeur, maar er wordt nu gedaan of je knettergek bent als je zo'n cap wil hebben en dat vind ik ook vreemd.

@ragdollcat, ik leg mijn cap niet op de grond neer, ook nu niet. Vind het sowieso niet fris als je paard erover mest.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:21

Ik ben ook zuinig op mijn goedkope capje, ik vind het smerig als er haren of vuiltjes opkomen :P

Het enige echt dure dat ik heb aan paardenspullen is mijn zadel, nieuw duurder dan mijn paard :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:22

Lielle schreef:
maar dat ontken ik toch ook niet? Ieder zijn voorkeur, maar er wordt nu gedaan of je knettergek bent als je zo'n cap wil hebben en dat vind ik ook vreemd.

@ragdollcat, ik leg mijn cap niet op de grond neer, ook nu niet. Vind het sowieso niet fris als je paard erover mest.

Maar vele denken/willen dat een dure cap automatisch mooier is. Als ik echt heel eerlijk ben zijn de mooiste caps zo rond de 150/200 euro. Veel daarboven vindt ik echt niet mooi. Daarbij zeg jij dat je het ziet dat het een duurdere cap is. Maar dat zie ik net echt hoor.
Maar dat is in het echt misschien anders dan op de foto.

Ieder moet doen wat die wil met z'n geld als je er zelf voor werkt in ieder geval haha.
Maar ik vindt het erg zonde.
En zeker als je bepaalde mensen hebt die alleen voor zichzelf het duurste hebben en voor het paard maar half zorgen.
Bedoel ik zeker niet naar jouw toe maar dat is iets wat in mijn ogen vaak samen gaat. Hele dure spullen in de ruiters voordeel. Maar naar het paard wordt weinig/niet gekeken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:23

Peanutbutter schreef:
Ragdollcat schreef:

Ik vind dit echt een kansloze opmerking, je scheert iedereen over 1 kam.
Toevallig is dit een heel normaal meisje die heel normaal met haar dure cap omgaat. Mesten draait ze der hand ook niet voor om en heeft zelfs der stages op stal gelopen.
Ze heeft hem van haar chique oma gekregen voord er verjaardag en was er heel blij mee en terecht.

Volgens mij ben je jaloers en of gunt het geen ander. Lach jij je maar dood/rot _O- ik lach jou nu uit.

Hahahaha je leest t niet goed........ ik kan er eentje gewoon kopen als ik wil maar ik doe t niet, vind t onzin, ik geef niets om dit soort dingen. Dus ben helemaal niet jaloers. Dat ben jijzelf want waarom bemoei jij je ermee?

Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar 1000 of meer voor een cap hahahaha ik lach me rot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:25

:') _O- Nog ff dan wordt het ' wat je zegt ben je zellluufff '

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:26

ik snap wat je zegt tigra, maar dat gaat zeker niet altijd op. Mijn kep is ook deels kalfsleer, dat maakt het sowieso duurder, maar ik vind dat juist zo mooi en bijzonder aan. En zoals ik al zei, het zit hem ook in gebruiksgemak en draagcomfort. Ik geef niets om blingbling dingen maar dit vind ik dan weer wel heel apart.

Ragdollcat, tamelijk neerbuigend eerlijk gezegd, en weinig sympathiek zo'n reactie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:27

jongens (euh dames), kunnen we het iets vriendelijker houden? Respecteer een ieders eigen mening, maar wel interessant om te zien hoe die meningen uiteen lopen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:28

Die GPA Carbon vind ik ook heel mooi overigens. Maar ik vind die prijzen echt té gek hoor. :')

De normale GPA's vind ik helemaal niet prettig overigens, heb er één van 400€ een week getest, maar ik kreeg gewoon nog steeds migraine hoor. :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:29

Lielle schreef:
Afbeelding
deze is het, maar dan helemaal bruin. En ze zijn echt waanzinnig mooi, dat verschil zie je maar al te goed.

Wel handig, zo'n kachelventilator van een auto voorop :P .
Sorry, flauw, maar moest er meteen aan denken :)) .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:30

het is inderdaad een grill, die dus open kan en daarmee ventileert, goed gezien dus :))

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:30

Ik vind mijn Charles Owen cap al duur ;)

De GPA vind ik ook geweldig, maar die prijs kan ik zooo veel andere leuke dingen van kopen. Nu heb ik de BR Zenith, lijkt precies op de GPA, alleen dan staat er BR op de voorkant! :D en is zo'n 300 euro goedkoper ;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:34

Mijn topic:
[RUI] dure caps veiliger?

Keurmerken Caps:
EN 1384 & A/NZS 3838
PAS 015 & ASTM F1163
Snell E2001

Alle caps in Europa (die verkocht worden in de ruitersportzaken) bijv. HH, Choplin voldoen aan EN 1384.
Alleen sommige zoals: Charles Owen, sommige GPA, Troxel, champion en nog meer voldoen ook aan: PAS 015 & ASTM F1163
Dat is een Engelse veiligheidsnorm die NOG veiliger is. Deze caps zijn meestal net IETS duurder dan de andere maar kosten geen 1000,- euro.
Een cap die voldoet aan SnellE2001 ken ik niet (volgensmij) maar die zijn dus het aller veiligste.

Kortom: DuurDER kan inderdaad VEILIGER zijn maar niet altijd!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:35

Tja als je geld te veel hebt...
Nee mij zie je ook niet met een cap van 1000 euro rondlopen.
Maar vraag me wel af, zullen al die mensen dan met die cap in een doosje aan komen lopen op stal? Die gooi je niet zomaar ergens in een hoekje lijkt me!? Of hang je niet ergens aan een staldeur of leg je op de grond. Stel dat ie valt of er iemand op gaat staan. Pfoe zou er niet aan moeten denken!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:35

Als ik iets zie dat ik mooi vind en ik kom er niet door in geldnood dan koop ik het. Of het nou 100 euro is of 1000. En ja, aan mijn spullen hangt meestal oko een flink prijskaartje. Maar niemand heeft er toch last van dat ik dure spullen koop?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:36

Ik snap niet waar iemand zich druk om maakt.Ik heb zelf 3 GPA Titiums en een Samshield.
Gewoon omdat ik ze mooi vind,niet om wat ze kosten.De Samshield crystal vind ik ook super mooi,helaas heb ik er het geld niet voor.
Had ik dat wel,dan kocht ik hem gewoon hoor.Niet om op te scheppen,want de meeste tijd rijd ik alleen ergens in een buitenbakje.Dat koop je dan toch voor jezelf en niet voor anderen?
En idd,die leg je gelijk weer in je kast of berg je op in een captasje.