Paard ineens heel angstig op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missLJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:33

vaag idd, dacht misschien een hard geluid van buitenaf, maar dan zou de schrik niet zo lang duren lijkt me? dus een geur is dan logischer misschien, dus wellicht toch een rat idd
hopelijk niet zo'n formaat als van het plaatje haha
nahja gelukkig lijkt t opgelost, hopelijk blijft t zo ;)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:21

tootje71 schreef:
Toen ik haar net op stal zette merkte ik geen vreemd gedrag had wel het stro ergens anders gelegd ik ga zo weer kijken ,wie weet.... ratten zou heel goed kunnen we hebben er pas wel 1 zien lopen dus dat word weer vallen zetten...

Het op stal zetten was bij mijn ruintje ook geen probleem...
Hij ging braaf zn stal in,en dook gelijk op het eten...maar blijkbaar in de nacht kwamen die krengen zn stalletje in.
Op een gegeven moment werd het een echte plaag,en zag ik ze overdag zelfs bij de kippen mee eten!
En waar ze eerst nog wegrende bij een hard geluid,waren ze na verloop van tijd bijna tam en kon ik er een regendans naast maken :(
1 keer stond mn ruintje weer helemaal bezweet in de ochtend naar het stro te loeren,en zag ik dus in het stro een soort tunneltje lopen en jahoor,daar kwam ineens een rattenkop uit.
Wat bleek..ze hadden het kanaal uitgebaggerd en de ratten waren dus naar de eerste beste plek gevlucht en hadden het bij ons erg naar hun zin.
Er is een bedrijf van de gemeente gekomen om vallen te zetten etc,en toen waren we ervan verlost.(vanaf dat moment was het ruintje ook weer normaal en rustig).

tootje71

Re: Paard ineens heel angstig op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 08:57

Gistren kwam de kat met een rat aanzetten..brrrrrrr. ik hoop van harte dat het de rat was die mijn paard zo angstig heeft gemaakt.

Ben heel blij met poes die vangt zo best maar eerlijk gezegd moet ie het maar bij muizen houden want die ratten vind ik zooo vies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:58

kinel schreef:
zal wel een stro kabouter zijn geweest.

:') dat heeft mijn paard ook wel eens..
HEt Zou idd ook de rat kunnen zijn geweest. Waarschijnlijk is je paard daar heel erg van geschrokken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:00

tootje71 schreef:
Gistren kwam de kat met een rat aanzetten..brrrrrrr. ik hoop van harte dat het de rat was die mijn paard zo angstig heeft gemaakt.

Ben heel blij met poes die vangt zo best maar eerlijk gezegd moet ie het maar bij muizen houden want die ratten vind ik zooo vies...

Sorry, ik moest toch wel erg hard lachen..

Heil aan jouw poes! _/-\o_ Ik ken iemand die heeeeeel blij zou zijn met jouw poezebeest _O-
(die heeft ook een "plaagje")

aandreaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:05

Nou mijn paard reageert anders: Ik vond afgelopen winter met uitmesten een dode rat in de stal. Buikje plat en afdruk van een hoef erop :o .

S_en_Z

Re: Paard ineens heel angstig op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:13

Ik heb wel vaker platte muizen gevonden bij mn vorige paard, hij was ook een paar
keer gebeten door een muis. En hij heeft er ook 1 bij toeval doodgeslagen die zich onder
een rubberen mat verstopte toen hij wachtte op zn eten :=

Maar geen ratten gelukkig.