Uitlenen Trailer Vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:27

DebOptimaal schreef:
Ik heb een trailer staan en wil deze graag zo nu en dan uitlenen, wanneer er behoefte aan is vanuit stalgenoten die geen trailer hebben. Nu vraag ik mij af hoe dat zit met de verzekering. Er wordt door mijn eigen verzekering voor de trailer niets uitgekeerd wanneer een andere gebruiker dan ikzelf, gebruik maakt van de trailer. Bij het juridisch loket heb ik geinformeerd wat ik dan kan doen. Zij stelden voor een contractje op te stellen, waarin je aangeeft dat schade gemaakt door de gebruiker altijd door de gebruiker vergoed dient te worden. Hiermee dek je jezelf in...
Echter vraag ik mij af hoe het nu precies in elkaar steekt... Wat nu als ik mijn trailer uitleen en mijn trailer raakt (door wat voor reden dan ook) beschadigd? Wie betaalt dan en is de gebruiker ervoor verzekerd?

Bedankt voor jullie reacties!

Je lijkt me een heel lief iemand maar ik begrijp niet waarom je dit zo graag wil? Trailers zijn duur en paarden maken veel kapot. Voor veel mensen een hele goede reden om juist niet graag zulke spullen uit te lenen....... Al vind ik het wel heel lief van je.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:30

Naaltje schreef:
Is dat niet onder je gewone WA verzekering? (voor schade dóór het paard dan he. Dus trapschade, vastliggen etc) :o Dat is wat ik altijd dacht.
Mijn paard zit in mijn WA verzekering. Dus schade door hem aangebracht aan eigendommen van anderen...
Ik blijf even volgen :j

Dat dacht ik dus ook altijd. Ben benieuwd wie het antwoord heeft!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:31

Evelli schreef:
Ja :) want je mag niet door rood rijden :) dan had je daar beter rekening mee moeten houden of de boete voor lief nemen :)

en toch kan je die soms wel terug krijgen door protest aan te tekenen en aangeven dat je met paard achterin reed en dat je daarom niet hard op je rem kon staan. Soms werkt het :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:34

mellamoshan schreef:
Evelli schreef:
Ja :) want je mag niet door rood rijden :) dan had je daar beter rekening mee moeten houden of de boete voor lief nemen :)

en toch kan je die soms wel terug krijgen door protest aan te tekenen en aangeven dat je met paard achterin reed en dat je daarom niet hard op je rem kon staan. Soms werkt het :Y)

En soms zullen ze je ook vertellen dat je dan maar beter had moeten inschatten :) en eerder had moeten gaan remmen :)
Je weet het nooit. Maar vind het enigzins een slap excuses :+

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:36

helemaal waar, maar als je al ver over de streep bent wanneer hij flitst, zijn ze vaak wel bereid om hem kwijt te schelden. :)

Keet

Re: Uitlenen Trailer Vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:38

Maar een stoplicht gaat over het algemeen goed op tijd op oranje. Dus als je voldoende afstand houdt van je voorganger kan je gewoon optijd nog stoppen :)
Maar het kan inderdaad altijd een keer gebeuren. Máár dan moet je niet gaan piepen als ze voet bij stuk houden en je de boete moet betalen :) Door rood is door rood en dat betekend een overtreding. Op dat moment krijgt een andere kant groen en tja, een ongeluk is nog erger, vooral als je door rood bent gereden :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:44

Ik zou zeggen, niet uitlenen :n vaak geven mensen gewoon niet thuis als ze schade hebben veroorzaakt,
ik leen de mijne alleen uit als er een paard met spoed naar de kliniek moet en ze hebben zelf geen vervoer, maar anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:45

Trailers uitlenen raad ik niet aan...
Zo lang er niets gebeurd, zal je er niet veel van merken (behalve normale slijtage natuurlijk).
Maar zodra er wel iets gebeurd, schade veroorzaakt wordt of er iets kwijt raakt, dan beginnen de problemen vaak.

Mensen ontkennen dat het hun schuld was, ze geven niet thuis... ze zeggen dat het al zo was, etc. etc.

Zo hebben wij in het verleden onze trailer eens uitgeleend aan onze beste vrienden. Die moesten met spoed naar de kliniek en hadden geen vervoer voor het paard.
Krijgen we de trailer terug, zonder borgpennetje voor de achterste balkjes. En nou was dit helaas een type trailer met speciale borgpennetjes van een bijna nergens te verkrijgen formaat.
Zonder de balken te kunnen plaatsen, kon het tussenschot ook niet vast staan dus konden we niet rijden.

Ze hebben destijds niet eens gemeld dat ze het pennetje kwijt hadden gemaakt. Dus we merkten dat pas toen we weken later zélf de trailer met spoed nodig hadden.
Gelukkig was mijn zwager destijds een frees-expert, die kon zelf een nieuw pennetje voor ons draaien binnen een paar dagen.
Maar die dag zelf hebben we dus van iemand anders een trailer moeten lenen, omdat een ander onze eigen trailer tijdens het lenen onbruikbaar had gemaakt.

Mensen regelen zelf maar een trailer... Dan hebben ze zelf de risico's.
Er zijn genoeg paardentaxi-services en verhuurbedrijven.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:48

Nou ik heb ook wel eens gehad dat de auto nog gewoon door oranje ging, maar de trailer net door rood.
Enig idee hoe langzaam je moet gaan rijden om fatsoenlijk te kunnen stoppen? Dan houd je echt al het verkeer achter je op.

Is trouwens per situatie ook weer anders. Soms zit je op een weg waar je 80 mag en de andere keer net 30. Met 30 kun je makkelijk nog wel stoppen bij 80 is het stukken minder makkelijk.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:51

zo dat is bijdehand Femke :oo ik bedoel maar,
bij mij was mn spatbord ingedeukt ( op de wielen gaan staan?) en een handvat om trailer te sluiten krom, maar dat was al zo volgens hun :7
Of een keer een paard gehad die mn gietvloer eruit wilde schrapen....

nope voor mij niet meer :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:54

Ik zou sowieso een borg vragen TS als je hem uitleent.
Is er schade, waar ze natuurlijk niets vanaf weten en zeggen:dat was al hoor,heb je in ieder geval de borg die je kan houden.
Ik heb ook gelezen dat je trailer is mee verzekerd als die achter de verzekerde auto zit.Maar er staat niet bij dat de trailer dan wel jou eigendom moet zijn.Dus miss. geld dat niet voor geleende trailers?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:58

gohya schreef:
Ik zou sowieso een borg vragen TS als je hem uitleent.
Is er schade, waar ze natuurlijk niets vanaf weten en zeggen:dat was al hoor,heb je in ieder geval de borg die je kan houden.
Ik heb ook gelezen dat je trailer is mee verzekerd als die achter de verzekerde auto zit.Maar er staat niet bij dat de trailer dan wel jou eigendom moet zijn.Dus miss. geld dat niet voor geleende trailers?

ja dat klopt, dan wordt de schade aan derden vergoed, dus bv trailer zwenkt en botst tegen auto van derden, wordt de schade aan de auto van die derden vergoed op de WA van de trekkende auto, maar dan heb je nog steeds de schade aan je trailer....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:58

Wij lenen de onze uit tegen een klein bedrag (soort huren, tientje per dag dus echt huren kan je het niet noemen ;-)) Mondelinge afspraak met getuigen dat er bij schade uitgekeerd word door de hurende partij. Samen de trailer nalopen om te kijken of er schade is en dat na afloop ook even doen. Bij ongevallen hebben wij ons door onze verzekeraar laten vertellen dat de bestuurder met zijn auto waar de trailer dus achter hangt verantwoordelijk gehouden word. Ik snap je wel hoor ts, ik help ook graag mensen met de spullen die ik heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:00

En als je inderdaad toch gaat uitlenen, maak dan een duidelijk contractje.
En schrijf daarin ook op wat de beschadigingen van de trailer op het moment van uitlenen zijn, en laat de persoon die de trailer wil lenen, ondertekenen dat er geen andere schade is dan de genoemde punten.
Dan kunnen ze achteraf niet zeggen dat de door hun gemaakt schade "er al was". :)

Dat doen autoverhuur bedrijven ook op die manier.
Is er al wel schade als je gaat huren? Dan moet je dat melden voordat je de auto meeneemt. Schade die niet vooraf gemeld is en achteraf geconstateerd wordt, komt dan gewoon voor rekening van de huurder.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:03

Ik zou mijn trailer ook niet uitlenen eerlijk gezegd. Respecteer het ontzettend dat degene dat toen wel altijd heeft gedaan, kon hem pakken wanneer ik wilde. Gelukkig ook nooit schade gereden.

Mensen zijn inderdaad zo dat als ze schade toebrengen, ze zeggen dat het al zo was. Heel erg flauw, maar het gebeurt zo vaak.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:23

Ja hoor, wij lenen hem gewoon uit. Een twee paards bockmann. Het is maar materiaal, en materiaal kan vervangen worden. Ik zou het ook fijn gevonden hebben als iemand zijn trailer voor mij beschrikbaar zou stellen als ik er geen zou hebben...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:27

Mijn auto zou ik ook niet uitlenen. Ook al is het allemaal alleen maar materiaal......kost wel geld ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:47

Winddancer schreef:
Mijn auto zou ik ook niet uitlenen. Ook al is het allemaal alleen maar materiaal......kost wel geld ;)

Auto geef ik ook aan iedere malloot mee ;-) Mits ze een rijbewijs hebben natuurlijk haha!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:51

Bonita_Bon schreef:
Winddancer schreef:

Auto geef ik ook aan iedere malloot mee ;-) Mits ze een rijbewijs hebben natuurlijk haha!

Haha nee daar begin ik echt niet aan :D
Kon ook altijd de auto van de baas hebben als ik naar een klant moest, maar i.p.v. zijn dure, vette bak nam ik toch mijn eigen kar :+
Ik zou me zo schuldig voelen als er iets aan zou komen, zou maar hoeven te zijn dat een ander jou ramt......ben je het zelf niet eens schuld, maar daar zou ik niet tegen kunnen :n

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:55

Auto mogen ze van mij ook meenemen.

Ik ben echt verre van materialistisch.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:59

ik zou eerlijk zeggen, NIET UITLENEN...
ben er zelf op harde wijze achter gekomen dat het uitlenen van spullen bijna altijd goed gaat, totdat er iets gebeurd.
Het blijven dieren dus je kan het nooit voorspellen.
Wees wijs en leen hem NIET uit, hier krijg je namelijk alleen maar spijt van wanneer er iets gebeurd.
De eigenaar van het paard is ten alle tijden aansprakelijk voor diens gedragingen maar hoe weet je zeker of iemand ook wa verzekerd is?
Ik zou dus echt zeggen, voorkomen is beter dan genezen....

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:00

Oreo schreef:
DebOptimaal schreef:
Ik heb een trailer staan en wil deze graag zo nu en dan uitlenen, wanneer er behoefte aan is vanuit stalgenoten die geen trailer hebben. Nu vraag ik mij af hoe dat zit met de verzekering. Er wordt door mijn eigen verzekering voor de trailer niets uitgekeerd wanneer een andere gebruiker dan ikzelf, gebruik maakt van de trailer. Bij het juridisch loket heb ik geinformeerd wat ik dan kan doen. Zij stelden voor een contractje op te stellen, waarin je aangeeft dat schade gemaakt door de gebruiker altijd door de gebruiker vergoed dient te worden. Hiermee dek je jezelf in...
Echter vraag ik mij af hoe het nu precies in elkaar steekt... Wat nu als ik mijn trailer uitleen en mijn trailer raakt (door wat voor reden dan ook) beschadigd? Wie betaalt dan en is de gebruiker ervoor verzekerd?

Bedankt voor jullie reacties!

Je lijkt me een heel lief iemand maar ik begrijp niet waarom je dit zo graag wil? Trailers zijn duur en paarden maken veel kapot. Voor veel mensen een hele goede reden om juist niet graag zulke spullen uit te lenen....... Al vind ik het wel heel lief van je.

Ik zit eerlijk gezegd ook een beetje met verbazing naar dit topic te kijken. Waarom zou je een trailer graag uitlenen. Ik leen mijn trailer nooit meer uit. Hard gespaard, jaren lang en uiteindelijk een nieuwe trailer gekocht. Een keertje uitgeleend en krijg hem terug met schade, ookal was het afgesproken dat schade voor de gebruiker was. Noppes nada niets.
Erger nog, gewoon stuk terug brengen en niets zeggen.
Alleen in zeer hoge noodgevallen, bv paard moet met spoed naar kliniek, dan wil ik mijn trailer laten gebruiken door een ander. Alleen dan rij ik wel zelf met mijn eigen auto en breng ik ze naar de kliniek. Uitlenen of meegeven nee nooit meer. Komt echt alleen maar ellende van.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:01

tjady schreef:
Alleen in zeer hoge noodgevallen, bv paard moet met spoed naar kliniek, dan wil ik mijn trailer laten gebruiken door een ander. Alleen dan rij ik wel zelf met mijn eigen auto en breng ik ze naar de kliniek. Uitlenen of meegeven nee nooit meer. Komt echt alleen maar ellende van.

Helemaal mee eens :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:15

Inderdaad alleen in noodgevallen en dan nog rijd ik zelf.....laat niet iemand zo vertrekken er mee :n

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:33

tjady schreef:
Ik zit eerlijk gezegd ook een beetje met verbazing naar dit topic te kijken. Waarom zou je een trailer graag uitlenen. Ik leen mijn trailer nooit meer uit. Hard gespaard, jaren lang en uiteindelijk een nieuwe trailer gekocht.

Verbazing? Sinds wanneer moet je je verbazen over mensen die graag iets voor een ander doen?

Bizar.