DebOptimaal schreef:Ik heb een trailer staan en wil deze graag zo nu en dan uitlenen, wanneer er behoefte aan is vanuit stalgenoten die geen trailer hebben. Nu vraag ik mij af hoe dat zit met de verzekering. Er wordt door mijn eigen verzekering voor de trailer niets uitgekeerd wanneer een andere gebruiker dan ikzelf, gebruik maakt van de trailer. Bij het juridisch loket heb ik geinformeerd wat ik dan kan doen. Zij stelden voor een contractje op te stellen, waarin je aangeeft dat schade gemaakt door de gebruiker altijd door de gebruiker vergoed dient te worden. Hiermee dek je jezelf in...
Echter vraag ik mij af hoe het nu precies in elkaar steekt... Wat nu als ik mijn trailer uitleen en mijn trailer raakt (door wat voor reden dan ook) beschadigd? Wie betaalt dan en is de gebruiker ervoor verzekerd?
Bedankt voor jullie reacties!
Je lijkt me een heel lief iemand maar ik begrijp niet waarom je dit zo graag wil? Trailers zijn duur en paarden maken veel kapot. Voor veel mensen een hele goede reden om juist niet graag zulke spullen uit te lenen....... Al vind ik het wel heel lief van je.
Dat is wat ik altijd dacht.
want je mag niet door rood rijden
vaak geven mensen gewoon niet thuis als ze schade hebben veroorzaakt,
ik bedoel maar,
) Mondelinge afspraak met getuigen dat er bij schade uitgekeerd word door de hurende partij. Samen de trailer nalopen om te kijken of er schade is en dat na afloop ook even doen. Bij ongevallen hebben wij ons door onze verzekeraar laten vertellen dat de bestuurder met zijn auto waar de trailer dus achter hangt verantwoordelijk gehouden word. Ik snap je wel hoor ts, ik help ook graag mensen met de spullen die ik heb.