Hallo Iedereen!
Ik wou even met een update komen
Net als je denkt dat iets onmogelijk is, komt de zon weer achter de wolken vandaan!
Ik ben de afgelopen week begonnen met grondwerk en clickertraining met Lizzy, de eerste keer reageerde ze er totaal niet op!
Ze rende nog steeds weg, en rende weer keihard op me af en weer snuiven door die neusgaten niet normaal...
Toen kwam ik er overigens ook achter dat ze weer hengstig was (2e keer in 3 weken tijd)
De 2e keer dat ik met haar bezig ging, ging het al ietsje beter. Ze liep al met me mee maar sneed mij steeds de pas af. Ging gewoon voor mij staan.
Dit heb ik genegeerd en haar een beetje aan de kant geduwd en ik ben gewoon verder gelopen. Toen liep ze met mij mee en toen heb ik haar beloond.
De laatste keer dat ik met haar bezig was, dit was gisteren, waren mijn vriend en ik met stomheid geslagen want we wisten niet wat ons overkwam!
Ik kan haar nu zelfs aan haar halster meenemen en een rondje lopen door de bak, en als ik op de helft ineens oversteek loopt ze netjes mee, als ik ineens een wending maak dan volgt ze ook netjes!
Terwijl als ik haar eerst aan haar halster pakte in de bak en met haar wou lopen dan was het net een betonblok die je mee moest sleuren!! Ze bleef stokstijf staan en wou geen been verzetten...
En nu gewoon wel! En ze rukt zich niet meer los en rent niet meer als een idioot ineens weer helemaal naar voorin de bak.
Neeee, echt geweldig! Ze pakt het zo goed op!
Ben verschrikkelijk trots op haar. Ik ga nu eerst bezig met de basis en als dit goed gaat wil ik haar een keer weer proberen te longeren.
Want longeren was eerder met gevaar voor eigen leven, dat was echt een uitdaging hoor.
Daarom ook mijn titel, merrie castreren. Want mijn merrie was net een wilde hengst, niet normaal!
Ik ga lekker verder met de clickertraining en het grondwerk en houd jullie op de hoogte!
En voor de mensen die dit probleem ook hebben met hun paard, koop een clicker in de dierenwinkel op de hondenafdeling, koop een zak appels, snijd deze in kleine stukjes en gebruik dit als beloning (of wortel ofzo)
En verdiep je er maar eens goed in op youtube en op google, dit heeft mij wel heel erg goed geholpen!
Dit is bijv. een leuk basisfilmpje zodat je het wat beter begrijpt :