Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hier staan ze met zn allen in 1 grote kudde dus er vallen heus wel eens klappen. Als mjin paard bji een vreemde in de bak wordt gezet zal mij dat dus een zorg wezen. Yvank_ schreef:ik zou daar geen probleem van makenhier staan ze met zn allen in 1 grote kudde dus er vallen heus wel eens klappen. Als mjin paard bji een vreemde in de bak wordt gezet zal mij dat dus een zorg wezen.
cinn87 schreef:Yvank_ schreef:ik zou daar geen probleem van makenhier staan ze met zn allen in 1 grote kudde dus er vallen heus wel eens klappen. Als mjin paard bji een vreemde in de bak wordt gezet zal mij dat dus een zorg wezen.
Ook zonder jou toestemming vind je dat geen probleem? en wat als er dan iets gebeurt? en dan heb ik het niet alleen over een oppervlakkig wondje!
TanteSabien schreef:Ik zou me daar dus echt niet druk om maken.
En daarbij...als mijn paard zó dominant zou zijn dat ze/hij andere paarden het land of de bak uit jaagt dan wist ik het wel;
Dan kwam er een nóg dominanter paard bij in die mijn paard maar eens laat zien wie er de baas is

Miss_Montana schreef:TanteSabien schreef:Ik zou me daar dus echt niet druk om maken.
En daarbij...als mijn paard zó dominant zou zijn dat ze/hij andere paarden het land of de bak uit jaagt dan wist ik het wel;
Dan kwam er een nóg dominanter paard bij in die mijn paard maar eens laat zien wie er de baas is
Ja en dan halen we er een nóg dominanter paard bij om dat 2e dominante paard te laten zien wie er de baas is, leuke voortdurende hobby voor de staleigenaar! Maar ach het werkt wel ook al zit je op een gegeven moment met 20 paarden waarvan de een nog dominanter is dan de ander.
TanteSabien schreef:Wat maken jullie je toch allemaal druk zeg?!
Een paard hoort met soortgenoten te staan en ook hier op bokt is het "sielugh" als je paard in z'n uppie staat maar wanneer er een nieuw paard aan de kudde wordt toegevoegd gaan we ineens spastisch doen?![]()
Geen wonder zeg dat er hier zo veel topics zijn die gaan over een wondje van een paard omdat hij een soortgenoot heeft gezien en daar contact mee heeft gehad.....
als ze elkaar hier niet aanstaan zoeken ze maar een ander vriendje en blijven maar lekker bij elkaar uit te buurt. Als we ze allemaal in 2 tallen zouden gaan zetten kunnen we 20 landjes gaan maken. TanteSabien schreef:Wat een onzin zeg.
Haal de leider van de kudde erbij -vaak de meest dominantste- en die zorgt er wel voor dat de rangorde weer goed bepaald wordt.
Als jij vindt dat een trappend, dominant paard op zijn plek moet worden gezet door een ander dominant paard blijf je toch aan de gang? Volgens jouw eigen woorden moet het paard dat de ander op z'n plek zet dus ook weer op z'n plek worden gezet omdat hij de ander duidelijk maakt dat hij niet gediend is van zijn gedrag. Paarden zijn paarden, de een reageert heftiger dan de ander maar dat betekend niet dat we maar te pas en te onpas risico's moeten nemen.
riagr schreef:cinn87: Het gaat hier niet om de vraag of paarden bij elkaar moeten staan, dat is helemaal het punt niet. Waar het om gaat is wat je zou doen als je paard ZONDER jouw toestemming en medeweten zomaar bij een vreemd ander paard gezet wordt. Dat is een heel ander verhaal.
Ja: mijn paarden staan in een groep, en JA ik wil het echt wel weten wanneer daar een ander paard bijgezet wordt!
maar aangezien iedereen denkt dat alle paarden maar bij elkaar moeten staan in 1 grote kudde!cinn87 schreef:riagr schreef:cinn87: Het gaat hier niet om de vraag of paarden bij elkaar moeten staan, dat is helemaal het punt niet. Waar het om gaat is wat je zou doen als je paard ZONDER jouw toestemming en medeweten zomaar bij een vreemd ander paard gezet wordt. Dat is een heel ander verhaal.
Ja: mijn paarden staan in een groep, en JA ik wil het echt wel weten wanneer daar een ander paard bijgezet wordt!
euhhhh dat weet ik...ik heb het topic zelf geopendmaar aangezien iedereen denkt dat alle paarden maar bij elkaar moeten staan in 1 grote kudde!
En ik wilde het dus ook maar al te graag weten alleen denken heel veel bokkers daar anders over!
en het is al die jaren goed gegaan. cinn87 schreef:Het is niet zo dat ze ooit bij elkaar moeten! dat paard kan ook bij anderen die juist wel goed met andere paarden kunnen maar ze kiest juist die van mij uit! Ben idd wel blij dat het goed is gegaan ook al gaf de staleigenaar wel aan dat het nieuwe paard juist erg dominant was naar die van mij! Maar toch vind ik het raar dat ze niet even heeft gebeld om toestemming te vragen om het te proberen en daarom vroeg ik me dus af, wat als het wel mis was gegaan?