Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maranba schreef:het klopt mijn nicht is een professional. Zij werkt met haar collegaas inderdaad samen. Maar dat moet wel betaald worden. Hun hebben een stal die fokt en paarden trainen alleen dan dressuur op campri niveau. Ik mag van geluk spreken dat ze dat op de stal daar kunnen doen en dat ik de weekenden welkom ben om daar te slapen. Maar het is en blijft voor mij een hoop geld, maar heb het er voor over omdat ik wil dat het niet door iemand gedaan word die denkt dat die het kan.
Snap dat het voor jullie onduidelijk is maar zo zit het in elkaar. En ja ik betaal net zo als andere klanten. stal en de mensen daar moeten ook hun boterham verdienen. Ik ben alleen erg blij dat ik het door hun kan laten doen. Ik vertrouw hun en andere mensen hebben me wel bedonderd en hun nog nooit.
Dus ja in de twee weekenden en daarvoor bij die mensen thuis waar ik ze vandaan heb gehaald heb ik het ook gezien. Maar toen zocht ik er niks achter.
Als een paardje bij de oude eigenaren zich niet laat behandelen en nu al wel zeg dat heel veel in mijn mening en toen ze vertelde over hoe raar ze reageert op haar naam en we daarover aan de praat raakte vielen de stukjes in elkaar.
Dus ze staat nu 2 weekende daar om te beleren ze moet nog 6 weken en dan komt ze bij mij op stal. En is zo veranderd. ik zie nu een paardje dat al minder schraal is, de mok is bijna weg. en haar lieve karakter en ze is op haar gemak. haar hoefjes zijn nu eindelijk zo als het hoort. een en al top.
Van Campri heb ik nog nooit gehoord. )maranba schreef:het klopt mijn nicht is een professional. Zij werkt met haar collegaas inderdaad samen. Maar dat moet wel betaald worden. Hun hebben een stal die fokt en paarden trainen alleen dan dressuur op campri niveau. Ik mag van geluk spreken dat ze dat op de stal daar kunnen doen en dat ik de weekenden welkom ben om daar te slapen. Maar het is en blijft voor mij een hoop geld, maar heb het er voor over omdat ik wil dat het niet door iemand gedaan word die denkt dat die het kan.
Snap dat het voor jullie onduidelijk is maar zo zit het in elkaar. En ja ik betaal net zo als andere klanten. stal en de mensen daar moeten ook hun boterham verdienen. Ik ben alleen erg blij dat ik het door hun kan laten doen. Ik vertrouw hun en andere mensen hebben me wel bedonderd en hun nog nooit.
Dus ja in de twee weekenden en daarvoor bij die mensen thuis waar ik ze vandaan heb gehaald heb ik het ook gezien. Maar toen zocht ik er niks achter.
Als een paardje bij de oude eigenaren zich niet laat behandelen en nu al wel zeg dat heel veel in mijn mening en toen ze vertelde over hoe raar ze reageert op haar naam en we daarover aan de praat raakte vielen de stukjes in elkaar.
Dus ze staat nu 2 weekende daar om te beleren ze moet nog 6 weken en dan komt ze bij mij op stal. En is zo veranderd. ik zie nu een paardje dat al minder schraal is, de mok is bijna weg. en haar lieve karakter en ze is op haar gemak. haar hoefjes zijn nu eindelijk zo als het hoort. een en al top.
. Dit is best wel lastig
als ik hem niet kan vinden buiten want dan ga je toch "dringender" roepen
maranba schreef:ja denk dat het verstandig is ben hevig aan het bedenken wat het moet worden.
ik ben dus niet de enigste die het meegemaakt heb interessant vind ik dit. Ik vond Dreamer leuk omdat ze dromerig en genietend kan kijken als je haar hoofd kriebelt. Abby vind ik leuk in CSI. April op zijn engels ze is in die maand geboren. Angel vind ik leuk omdat ze engele geduld heeft. verder niet zo veel bedacht. wil twee lettergrepen. je moet het liefkozend kunnen zeggen niet zo'n harde naam. met harde klanken, hoop dat ik duidelijk ben. We noemen haar als koosnaampje Ezeltje. Omdat Isha niet geaccepteerd word door haar.

maranba schreef:ben niet boos op haar waarom zou ik. Ze doet het fantastisch met haar. vind het jammer dat de oude eigenaren niet haar meer aandacht en verzorging hebben gegeven
Citaat:Wat denk je als ik dit vertel of ik dit weet of denk. ik betaal die mensen een hoop geld om mijn paardje goed te beleren. Denk je dat die mensen dromen of dat ze al bij elkaar al 140 jaar ervaring hebben. En ik kom er elke vrije dag die ik heb dus ja het is zo heb het zelf ook uitgeprobeerd is puur op naam. klink raar maar verzin het niet.
Cassidy schreef:Ik snap ergens wel waarop het paard angstig reageert op het geluid : sshhh....
Ik gebruik sssshhh om mijn paard rustig te krijgen.
Een ander gebruikt sssshhh om een paard weg te jagen.
Paarden reageren normaal niet op stem (honden daarentegen wel), maar kunnen stemcommando's leren koppelen aan situaties, bijv. sshhh, en weggejaagd worden.
Ik denk dat je er goed aan doet om het paard een andere naam te geven.
Isha is niet handig als ze in het verleden heeft geleerd dat bij de klank sssh, ze maar beter kon maken dat ze wegkwam....