mijn nieuwe paard reageer angstig op naam.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maranba

Re: mijn nieuwe paard reageer angstig op naam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:06

ja denk dat het verstandig is ben hevig aan het bedenken wat het moet worden.
ik ben dus niet de enigste die het meegemaakt heb interessant vind ik dit. Ik vond Dreamer leuk omdat ze dromerig en genietend kan kijken als je haar hoofd kriebelt. Abby vind ik leuk in CSI. April op zijn engels ze is in die maand geboren. Angel vind ik leuk omdat ze engele geduld heeft. verder niet zo veel bedacht. wil twee lettergrepen. je moet het liefkozend kunnen zeggen niet zo'n harde naam. met harde klanken, hoop dat ik duidelijk ben. We noemen haar als koosnaampje Ezeltje. Omdat Isha niet geaccepteerd word door haar.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:41

Nieuwe naam,nieuw begin...Noem haar Joy!
Vanaf nu blijheid in haar leven!
Ik had je laatste post over het hoofd gezien,maar ik dacht ook eerst aan dreamer!
Maar vond dat weer zo cliche om te noemen,gezien ook de film etc etc....
Daarbij kom ik dan over als pennymeisje,terwijl ik toch al 39 ben....maar ze kijkt op de foto inderdaad dromerig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:49

maranba schreef:
het klopt mijn nicht is een professional. Zij werkt met haar collegaas inderdaad samen. Maar dat moet wel betaald worden. Hun hebben een stal die fokt en paarden trainen alleen dan dressuur op campri niveau. Ik mag van geluk spreken dat ze dat op de stal daar kunnen doen en dat ik de weekenden welkom ben om daar te slapen. Maar het is en blijft voor mij een hoop geld, maar heb het er voor over omdat ik wil dat het niet door iemand gedaan word die denkt dat die het kan.
Snap dat het voor jullie onduidelijk is maar zo zit het in elkaar. En ja ik betaal net zo als andere klanten. stal en de mensen daar moeten ook hun boterham verdienen. Ik ben alleen erg blij dat ik het door hun kan laten doen. Ik vertrouw hun en andere mensen hebben me wel bedonderd en hun nog nooit.
Dus ja in de twee weekenden en daarvoor bij die mensen thuis waar ik ze vandaan heb gehaald heb ik het ook gezien. Maar toen zocht ik er niks achter.
Als een paardje bij de oude eigenaren zich niet laat behandelen en nu al wel zeg dat heel veel in mijn mening en toen ze vertelde over hoe raar ze reageert op haar naam en we daarover aan de praat raakte vielen de stukjes in elkaar.

Dus ze staat nu 2 weekende daar om te beleren ze moet nog 6 weken en dan komt ze bij mij op stal. En is zo veranderd. ik zie nu een paardje dat al minder schraal is, de mok is bijna weg. en haar lieve karakter en ze is op haar gemak. haar hoefjes zijn nu eindelijk zo als het hoort. een en al top.

Vind haar naam beetje klinken als HATSJIE! Van niezen, mijn fjord vond vroeger niezende mensen eng :+
Is overgegaan uiteraard.

Uche, denk dat je nicht een beroerte krijgt als ze leest op welk niveau ze daar paarden trainen ;)
(je verbasterd het wel heel erg, denk dat je grand prix bedoeld 8-) Van Campri heb ik nog nooit gehoord. )

Bij vorige eigenaren niet laten behandelen zegt niet dat ze slecht voor haar waren, ken mensen zat die goed voor hun paard (proberen) te zijn,
maar er de ballen verstand niet van hebben of totaal geen overwicht en dan laten ze zich ook niet behandelen.

Je zegt ze moet nog 6 weken, dat kan je echter nooit van te voren weten, want je moet maar afwachten hoe een paard zich ontwikkeld.

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 07:27

je heb gelijk grand prix, ben een beetje dyslexie's dus mijn taal klop niet vaak en mijn opbouw van mijn zinnen ook niet, sorry daarvoor. ik heb de ballen verstand van zo hoog rijden. Boeit me namelijk niet. is totaal mijn doel niet. Trouwens met mijn lijf gaat dat nooit lukken ben te gammel. Ja we hebben 8 weken in gepland, ze neemt alles goed in haar op maar dat is de geschatte tijd dat ze nog in training moet. De mensen hadden al op haar gereden maar hadden geen grond werk gedaan met haar. Ik ga er van uit dat iedereen goed voor hun paard willen zijn. Maar hun zeiden zelf dat ze de afgelopen maanden niks met het paard hebben gedaan en dat was ook te zien. Heb niet zelf een oordeel geveld.
Vond zelf de naam Joy ook erg leuk maar is afgekeurd door mijn dochter.

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:40

Misschien is : Racira een leuke naam? (Spreekt uit al Rakiera) ;)
Succes er verder nog mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:41

maranba schreef:
het klopt mijn nicht is een professional. Zij werkt met haar collegaas inderdaad samen. Maar dat moet wel betaald worden. Hun hebben een stal die fokt en paarden trainen alleen dan dressuur op campri niveau. Ik mag van geluk spreken dat ze dat op de stal daar kunnen doen en dat ik de weekenden welkom ben om daar te slapen. Maar het is en blijft voor mij een hoop geld, maar heb het er voor over omdat ik wil dat het niet door iemand gedaan word die denkt dat die het kan.
Snap dat het voor jullie onduidelijk is maar zo zit het in elkaar. En ja ik betaal net zo als andere klanten. stal en de mensen daar moeten ook hun boterham verdienen. Ik ben alleen erg blij dat ik het door hun kan laten doen. Ik vertrouw hun en andere mensen hebben me wel bedonderd en hun nog nooit.
Dus ja in de twee weekenden en daarvoor bij die mensen thuis waar ik ze vandaan heb gehaald heb ik het ook gezien. Maar toen zocht ik er niks achter.
Als een paardje bij de oude eigenaren zich niet laat behandelen en nu al wel zeg dat heel veel in mijn mening en toen ze vertelde over hoe raar ze reageert op haar naam en we daarover aan de praat raakte vielen de stukjes in elkaar.

Dus ze staat nu 2 weekende daar om te beleren ze moet nog 6 weken en dan komt ze bij mij op stal. En is zo veranderd. ik zie nu een paardje dat al minder schraal is, de mok is bijna weg. en haar lieve karakter en ze is op haar gemak. haar hoefjes zijn nu eindelijk zo als het hoort. een en al top.

Maar wie heeft haar nu schrikkerig gemaakt voor haar naam dan? In je OP zeg je de verkoper, want je hebt haar net een week geleden gekocht, maar je komt daar wel elke week en je volgende post noem je dan een beleerstal, welke van je nicht is en zeg je dat ze het goed moeten doen, omdat je er voor betaald. Maar wie vind je nu verantwoordelijk dat ze zo reageert op haar naam, de verkoper of je nicht, want daar kom ik nu helemaal niet uit. Dat is onduidelijk in je verhaal.

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 10:57

ze was zo al bij de verkoper. Daar zag ik het al maar zocht er niks achter. de Ook zag ze er niet verzorgd uit. Maar die oogjes vertelde me al dat ze een lieverd was, die blik zei genoeg. Ben toen ook samen met mijn nicht geweest, we merkte meer dingen op daar maar dat is nu niet belangrijk. Het gaat om het paardje. mensen die haar beleren onder andere mijn nicht hebben het opgemerkt dat ze niet goed op haar naam reageert. Ik heb haar inmiddels al bijna twee weken. En ben er nu twee weekenden geweest. Heb elke dag contact met mijn nicht. Mijn nicht vond het verstandig haar een andere naam te geven omdat het paard er zo gespannen op reageer. Vandaar dat ik toch een nieuwe naam wil geven. Maar omdat ik er nog nooit van gehoord had dat het op deze manier bestond. Wilde ik het hier ook vragen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:18

Als dieren maar vaak genoeg slecht behandeld zijn nadat hun naam is genoemd dan gaan ze daar wel degelijk associaties mee krijgen denk ik.

Denk aan een hond die als hij geroepen wordt op zijn lazer krijgt omdat ie "weer" iets fout heeft gedaan, dan kan ie echt inkrimpen als ie weer (boos) geroepen wordt. Eén van mijn (door zijn vorige eigenaar waarschijnlijk vaak gestrafte ondeugende en drukke) katten komt zelfs meestal niet als ik zijn naam dringend roep, dan zie je hem "denken" ohoh ik zit vast weer in de problemen. Roep ik hem samen met de andere namen of roep ik zijn broertje dan komt ie aanrennen :j . Dit is best wel lastig :+ als ik hem niet kan vinden buiten want dan ga je toch "dringender" roepen :+ :D

Een paard is minstens zo slim als een kat of hond en kan dus ook (onprettige) associaties hebben met zijn of haar naam lijkt me.

Izzy of Lizzy misschien een idee als nieuwe naam? Of Isabelle, dan kun je haar ook Belle noemen, dat betekent ook mooi/schoonheid.

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 12:32

Zo wilde ik haar noemen maar mijn overleden hond heette zo. Dus denk niet dat het die naam word. Wil dus ook de naam niet beginnen met een i of eindige met een a. Bedankt voor het meedenken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:53

Misschien Dushi? (betekend zoet / meisje)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:32

maranba schreef:
ja denk dat het verstandig is ben hevig aan het bedenken wat het moet worden.
ik ben dus niet de enigste die het meegemaakt heb interessant vind ik dit. Ik vond Dreamer leuk omdat ze dromerig en genietend kan kijken als je haar hoofd kriebelt. Abby vind ik leuk in CSI. April op zijn engels ze is in die maand geboren. Angel vind ik leuk omdat ze engele geduld heeft. verder niet zo veel bedacht. wil twee lettergrepen. je moet het liefkozend kunnen zeggen niet zo'n harde naam. met harde klanken, hoop dat ik duidelijk ben. We noemen haar als koosnaampje Ezeltje. Omdat Isha niet geaccepteerd word door haar.

Abby is toch leuk en April ook. Je zou ook nog iets met Missy of Misty kunnen doen, dan zit je nog in de buurt van haar oude naam, maar aan de andere kant ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:41

Maar waarom werd je eerder in dit topic dan boos op je nicht hierom?

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 16:15

ben niet boos op haar waarom zou ik. Ze doet het fantastisch met haar. vind het jammer dat de oude eigenaren niet haar meer aandacht en verzorging hebben gegeven

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 00:09

ik zou ook inderdaad zorgen dat je een naam hebt die andere klanken heeft. als je een tijdje met haar bezig bent komt die naam vanzelf, tot die tijd zou ik het even lekker houden bij poepie, liefje, ezeltje of hoe je haar op het moment noemt.

ik had eerder ook een verzorgpaardje black jack die ik gewoon harry ben gaan noemen en op een gegeven moment werd dat gewoon zijn naam. van mij uit tenminste, hij zal het denk ik nooit begrepen hebben wat ik nu precies riep ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 01:25

Ik snap ergens wel waarop het paard angstig reageert op het geluid : sshhh....

Ik gebruik sssshhh om mijn paard rustig te krijgen.
Een ander gebruikt sssshhh om een paard weg te jagen.
Paarden reageren normaal niet op stem (honden daarentegen wel), maar kunnen stemcommando's leren koppelen aan situaties, bijv. sshhh, en weggejaagd worden.

Ik denk dat je er goed aan doet om het paard een andere naam te geven.

Isha is niet handig als ze in het verleden heeft geleerd dat bij de klank sssh, ze maar beter kon maken dat ze wegkwam....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 01:27

Ineke2 schreef:
Misschien Dushi? (betekend zoet / meisje)

Dat is geen handige naam.
Isha en Dushi klinken hetzelfde. Hebben allebei ssshh....
Als je een nieuwe naam gaat geven, kies er een zonder S....

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:07

Abby vinden we ook een leuke naam en hope maar als je iets te lang ooo roept stop ze hahaahaha ook daarom afgekeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:07

maranba schreef:
ben niet boos op haar waarom zou ik. Ze doet het fantastisch met haar. vind het jammer dat de oude eigenaren niet haar meer aandacht en verzorging hebben gegeven

Oh dat dacht ik :)
Komt hierdoor denk ik:
Citaat:
Wat denk je als ik dit vertel of ik dit weet of denk. ik betaal die mensen een hoop geld om mijn paardje goed te beleren. Denk je dat die mensen dromen of dat ze al bij elkaar al 140 jaar ervaring hebben. En ik kom er elke vrije dag die ik heb dus ja het is zo heb het zelf ook uitgeprobeerd is puur op naam. klink raar maar verzin het niet.

Maar als ik het nu goed begrijp, heb jij een onbeleerd paard gekocht, die naar je nicht (of trainingsstal waar ze werkt) gebracht om te laten beleren en daar kwamen ze er achter dat het paard angstig reageert op haar naam, zo zit het geloof ik.

Kom ik terug bij mijn originele vraag, weet je zeker dat haar oude eigenaren haar weinig aandacht en verzorging hebben gegeven of denk je dat vanwege haar naam?

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:24

ik weet het honderd procent zeker. de mok, slecht verzorgde hoeven en ronduit ze het zelf zeiden. te mager te weinig bespiering. en zo kan ik doorgaan. ik zie helaas met mijn werk ook slecht verzorgde dieren of mishandelde dieren. Ze is niet geslagen dat niet maar ze heeft geen aandacht gehad en alleen het hoognodige gekregen. dat van haar naam is een van haar dingen maar zeker niet de hoofdzaak, een kleine bijzaak waar ik geen rekening mee had gehouden.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:36

Cassidy schreef:
Ik snap ergens wel waarop het paard angstig reageert op het geluid : sshhh....

Ik gebruik sssshhh om mijn paard rustig te krijgen.
Een ander gebruikt sssshhh om een paard weg te jagen.
Paarden reageren normaal niet op stem (honden daarentegen wel), maar kunnen stemcommando's leren koppelen aan situaties, bijv. sshhh, en weggejaagd worden.

Ik denk dat je er goed aan doet om het paard een andere naam te geven.

Isha is niet handig als ze in het verleden heeft geleerd dat bij de klank sssh, ze maar beter kon maken dat ze wegkwam....

Hier ben ik het mee eens.

Heb vroeger ooit eens geleerd dat het niet handig voor een paard is om met de s/z/sch klank te gebruiken omdat ze daar inderdaad bang van kunnen worden. (waarschijnlijk door wat cassidy zegt)

Daarom zeg ik ook altijd 'Braaf' tegen een paard in plaats van 'Goedzo' bijvoorbeeld.

Oplossing: gewoon een nieuwe naam geven :D

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 08:06

haar naam is tjitske geworden en daar reageer ze goed op. goed zo klink in haar worden ho en gaat ze volledig van galop binnen drie passen op haar rem. Ze is er nog niet maar je ziet haar veranderen. verder moet ze nog dikker worden. maar is al veel verbeterd