Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
myrnaV schreef:2heavenly schreef:die stormcheeta is helemaal in gladde stof en die glijd totaal niet, bleef altijd perfect opliggen,
maar indien je zegt dat de schoft zo 'teer' is, zou je dan niet beter in de western dekens zoeken?
daar laten ze de schoft vrij en kan je mits je een hals stuk bijneemt toch je ganse paard tegen kou beschermen,
in Dion Arabians gebruikten ze altijd of zo western dekens met gesloten borst en schoftvrijheid OF bucas dekens....ik overweeg zelf om eventueel ook zo een westerndeken aan te kopen....(maar ik heb geen schoftproblemen)
Dat klopt dat zijn helemaal ideale dekens! Ze kunnen alleen niet tegen regen, wel tegen een beetje miezer maar dat is het dan ook meteen.
Op de foto hier onder zie je een klein beetje de pasvorm, ze zakken zelden scheef. (die blauwe deken is wel te groot). Wij hebben ze van HH maar ik geloof niet dat ze die nog maken.
Afb0260 by Myrna V, on Flickr
Nicky2 schreef:Ik zag pas een paard in de wei staan met een deken met schoftuitsparing.
Mijn paard heeft ook een hoge schoft en ik kamp met hetzelfde probleem.
Weten jullie welk merk dat verkoopt?