Thermolaarzen, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Thermolaarzen, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:27

Heb ze van Ariat dit jaar 4e seizoen geweldig nog nooit koude voeten gehad werkelijk genot aan je voeten

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:27

Lizzyy schreef:
Ik heb ze van de welkoop, zijn niet heel stevig maar wel heerlijk warm! Ze kosten 20 euro.

Mijn dochter en ik hebben deze ook zitten prima en heerlijk warm gaan nu voor de tweede winter mee!

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:01

Lalidan schreef:
tisby schreef:
Ik heb ook de rimfrost riders van Mountain horse. Heerlijke laarzen, ook om mee te rijden. Het enige nadeel vind ik dat alleen de voet waterdicht is, zoals bij bijna alle thermolaarzen (ook van HH etc.)
daarom heb ik dit jaar de leren outdoorlaarzen gekocht bij de ANWB, die zijn helemaal waterdicht en super warm! Zijn nu in de aanbieding voor 99,- voor leden.

Helemaal waterdicht zijn ze misschien niet, maar dat geld ook voor de leren outdoorlaarzen. Ook daarvan is alleen de voet waterdicht. Maar hoewel ze niet volledig waterdicht zijn, ben ik nog nooit nat geworden in mijn laarzen. Ook niet na uren door de kniehoge sneeuw te hebben gelopen. Terwijl dat met mijn andere laarzen wel gebeurde.

De laarzen die ik heb gekocht zijn helemaal waterdicht hoor, daar was ik juist speciaal naar op zoek omdat anders boven de voet water kan binnenkomen of juist via een rits.
Niet alle outdoorlaarzen zijn volledig waterdicht maar deze gelukkig wel. Heb ze zaterdag helemaal afgespoeld onder de tuinslang en daarna gevet!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:05

Oh, die ken ik helemaal niet! Welke zijn dat precies?

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:08

Ik heb de mountain horse thermolaarzen en ben er zeer tevreden over. Ze lopen heerlijk ze hebben een goede ligging voor je voet en ze zijn heerlijk warm

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:21

Ik ben opzoek naar de Merrell laarsjes, stonden afgebeeld in de Hoefslag twee weken geleden maar als je op de site kijkt word je er niet veel wijzer van :+

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:28

Heb ze vorig jaar bij de Welkoop gekocht.
Aanbieding van 25 euro.
Zitten prima, gebruik ze niet voor rijden maar lekker voor buiten, stal uitmesten e.d.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:39

Lalidan schreef:
Oh, die ken ik helemaal niet! Welke zijn dat precies?

Deze: http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/d ... ro-02.html
Ik ben er heeeel blij mee! Aangezien je bij ons op stal wel eens tot over je enkels in de bagger/ prut/ plassen staat... :D
en ben er zo blij mee dat ik twee paar heb gekocht :Y) bruin en zwart..

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:41

Ik heb ze van Ariat, echt heerlijke laarzen, gewoon gekocht bij een ruitersportzaak. Je koopt ze op maat net als rijlaarzen en ze hebben die vorm ook, je kan er dus ook goed mee rijden en ze zijn super waterdicht en lekker warm.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:02

Ik heb gewoon hele goedkope, niet heel stevig maar heerlijk warm. Lekker om mee door de blubber en sneeuw te banjeren (niet waterdicht), maar niet om mee te rijden. Althans, nog niet geprobeerd, wie weet wat de toekomst brengt ;)

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:56

ik weet zo even niet waar ik ze van heb.
maar ze zijn heel fijn, heel smal ook! (is voor wel nodig) en heerlijk warm.
alleen vind ik het niet fijn rijden. daarom rijd ik ook in de winter gewoon met mn jodphurs en chaps.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:50

zacharyhill schreef:
Lizzyy schreef:
Ik heb ze van de welkoop, zijn niet heel stevig maar wel heerlijk warm! Ze kosten 20 euro.

Mijn dochter en ik hebben deze ook zitten prima en heerlijk warm gaan nu voor de tweede winter mee!

Deze winter wordt de 2e keer met deze laarzen, maar de voering is al een stuk dunner geworden.
Heb jij daar geen last van?

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:52

Miepie77 schreef:
Ik heb ze van Harry Horse, DeLuxe geloof ik, ik gebruik ze om op stal rond te lopen met koud weer, niet om te rijden, vind dat je je paard niet meer goed voelt met die dikke dingen aan je benen, ze zijn heerlijk warm.

Mee eens heb ze van de zomer gekocht op mp heel netjes mooi 10 eurie omdat ze gebruikt waren en het zomer was. van het weekeinde voor het eerst gebruikt bij 8c op de fiets lekkeren warme voetjes

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:24

ik heb ook hh thermo deluxe omdat ik die andere zo "plomp" vind, rijd er heerlijk mee alleen men sporen kunnen er niet omheen omdat de laars toch een stuk dikker is dan men normale rijlaarzen.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:36

Ik heb ook harry's horse deluxe. Vind ze heel fijn, lekker warm en je kan er ook mee door de modder etc.
Ik heb er vorig jaar wel mee gereden, maar dat was een enkele keer in vrieskou dat je toch alleen kon stappen.

FloorxVino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:39

wie weet nog thermolaarzen voor meiden met een iets dikkere kuit?
ik heb namelijk van br gehad,maar toch nét iets te smal..

xsharonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:41

ik heb ze en ze zijn heerlijk warm

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:54

Mijn dochter en ik hebben deze ook zitten prima en heerlijk warm gaan nu voor de tweede winter mee![/quote]

Deze winter wordt de 2e keer met deze laarzen, maar de voering is al een stuk dunner geworden.
Heb jij daar geen last van?[/quote]

Nee helemaal niet ik ben er heel tevreden over

Joost96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:05

Ik heb zelf echt super goedkopies, van €20,-. Doe er nu al 2 jaar mee, nog geen krasje of scheurtje of iets dergelijks. Ik denk zelf dat qua thermolaarzen het niet zoveel uitmaakt welke je hebt, want eigenlijk zijn ze allemaal sterk.

Cynn21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:07

Die Thermolaarzen zijn best fijn! En lekker warm! Alleen doe ik er maar 1 jaar mee dan zijn ze kapot :(

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:35

Ik doe geen thermaolaarzen meer om mee te rijden. Alleen dikkere sokken aan en gewoon mijn MH laarzen. Voor alle overige dingen: de boven genoemde anwb laars, lijkt me prima als vervanging voor de Rimfrost van MH die na 4 of waren het er nou 5? winters nu echt op hun einde lopen. (elastiek verteerd :D )

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:39

Ik zou geen winter meer zonder mijn thermolaarzen willen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:31

Ik heb de HH deluxe gehad. Ze vielen idd iets klein. Normaal zit ik tussen 40 en 41 in en nu zat de 41 prima. Ze waren alleen wel na 1 winter al stuk. Plastic van de voet op de buigdelen gescheurd.

Heb laatst die van de ANWB gekocht, maar heb ze terug gebracht. De zolen lagen er niet helemaal goed in en las er veel negatieve reacties over.
Ga nu kijken voor Ariats denk ik.

barbaravanv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:36

Ik heb net de mondoni icelands besteld, ietsje duurder dan veel van de hierboven genoemde laarzen (100 euro) maar wel van echt leer.

Afbeelding

En met lekkere warme voering:
Afbeelding

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:52

barbaravanv schreef:
Ik heb net de mondoni icelands besteld, ietsje duurder dan veel van de hierboven genoemde laarzen (100 euro) maar wel van echt leer.

Afbeelding

En met lekkere warme voering:
Afbeelding

Deze wil ik ook! Ben benieuwd hoe ze vallen, heb namelijk nogal slanke kuiten.