Tips: Welk model ga ik scheren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:06

jep :)
Die van mij had ik het eerste jaar ook niet onder deken omdat hij tot zn 3e op stal heeft gestaan en ik hem even wat weerstand wilde laten kweken en ik toen hij 3 was toch maar 2x per week reed.
Ging gerust met -10 nat de paddock weer in hoor, dampend en al :P
Zolang ze op de huid koud zijn, is de nattigheid die je voelt alleen op de haarpunten, maar dan koelt de huid er niet door af, no problem dus!

Mensen die "genoeg tijd" hebben om even wat modder eraf te poetsen en geen wedstrijden rijden (brengt namelijk weer wat moeilijkheden met zich mee met wassen enzo, hoewel het natuurlijk altijd zonder kan hoor) kunnen daarom ook beter het paard bloot laten lopen.

Zelf werk ik zo;n 50uur per week en heb dus echt te weinig tijd om flink te poetsen / wachten tot hij droog genoeg is om de dikste modder onder het zadel weg te halen, daarnaast rijd ik ook wedstrijden en zal ik dus ook regelmatig moeten wassen (heb een bont zwijn ;) ) dus voor mij is het voor mijn eigen gemak. Bloot vond ik echter veel praktischer!

Vankje

Re: Tips: Welk model ga ik scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:14

Bedankt voor je duidelijke antwoord :)
Ik vond dat toch altijd een beetje moeilijk om in te schatten of dat nou gewoon kan, juist als ze staat te dampen :P Ga niet aan dekens beginnen, wil haar gewoon bloot houden. Rijd idd geen wedstrijden dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Maar dan was ik dus wel bang dat ze iets zou oplopen als ik haar bezweet weer terug in de kou zette, maar dat valt dus nogal mee gelukkig :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:31

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:29

Het model wat ik geschoren had is inderdaad ook mooi om te zien. Vind ik toch wel belangrijk en mooie strakke lijnen scheren. Het is praktisch en ziet er ook nog mooi uit.

Die van mij staat overdag buiten en 's nachts op stal. Had 'm eigenlijk altijd zonder hals staan, tenzij het hard sneeuwde of als er van die harde 'ijzige' wind was, als je snapt wat ik bedoel :P

Maar heb 'm misschien 3x om gehad.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 22:08

@Spytgnieskje , ja ik vind hem ook mooi, en erg praktishc jou model.
Denk dat het zoiets gaat worden.
Hele hals vind ik denk ik teveel, eraf kan altijd nog eraan niet ;)

@Vankje, ik doe het niet, mijn paard nat buiten zetten, maar daarover verschillen de meningen en die discussie wil ik dus ook niet opstarten ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 00:17

Afbeelding

Nou dit is hem dus geworden ;)

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:27

in jouw geval zou ik voor 5 gaan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:30

Ik kan alleen zeggen dat, als ik laat scheren (of zelf scheer) het paard helemaal kaal gaat....

Ik zie dat je al beslist hebt wat voor coupe het wordt. Mooi gedaan, maar ik zou er zo niet voor kiezen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:05

waarom niet cassidy?

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:14

ik vind het model van loes'scorner erg mooi, had dit ook bij mijn paard omdat ie anders te druk word maar wel veel minder snel nat was dan normaal echt ideaal!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:03

Scheer mijn paard al jaren dekenmodel (hoofd, rug,kont, benen niet) En tot vorig jaar zonder halsdeken gestaan en het nog nooit koud gehad. Ik scheer mijn haf immers omdat hij het warm heeft :o Overigens ga ik ook zo met hem op buitenrit zonder deken oid.