Friezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:39

FriesWytske schreef:
Dat zie je aan het puntenaantal en in de uitslag terug. Is dan zeker wel heel toevallig als alle friezen onderaan staan. En ik kan mijn proeven altijd goed relativeren. Weet zelf echt wel of het de punten waard waren die ik heb gekregen of niet. Neem ook regelmatig mijn proeven op en laat deze aan een andere jury zien. En die is het in 9 van de 10 gevallen met mij eens.

En de volgende keer staan alle friezen bovenin ;)

Er is geen jury gelijk, je moet toegeven dat afgelopen zaterdag in de Z2 een haflinger de eerste prijs reed. Je was op dezelfde wedstrijd. Dus laten we wel wezen, niet ALLE jury's vinden friezen of haflingers of wat voor ras dan ook niet in de dressuurbaan horen.

Dus voor een ieder geld: rijd je een paard naar het Skala der Ausbildung, dan heb je gewoon je punten!

Diesel54Jarig

Re: Friezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:42

Ik bedenk me net, ik heb denk ik gewoon heel veel geluk dat ik heel vaak jury's heb die van friezen houden :D

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:16

Ik rook anders net een markt voor hoogbenige kwpn-ers van 1.70, geen witte benen, kolletje en verder bruin :D

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:47

Diesel54 schreef:
Ik bedenk me net, ik heb denk ik gewoon heel veel geluk dat ik heel vaak jury's heb die van friezen houden :D

Wat is dat nou balen voor FW dat ze nooit bij jou in dezelfde M2 baan rijdt O:)
Ik denk dat veel jury's ook wel van donkerbruine springpaarden houden, wij hebben 9 van de 10x ook wp in de dressuur

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:20

Pinacolada schreef:
Ik rook anders net een markt voor hoogbenige kwpn-ers van 1.70, geen witte benen, kolletje en verder bruin :D

AAAH dan heb ik iig t juiste paard gekocht :j wat zal ik dikke punten rijden straks.. _/-\o_
ga denk ik maar per direct starten... :P

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:23

nou, ik snap je verhaal.
voor een poosje terug was ik met iemand mee op concour. ze reed een haflinger, en een supernette proef in de B. pony liep mooi nagevelijk en actief, nette figuren laten zien etc.
ze kreeg 179 punten.
een vrouw met een leuke kwpner rijd 2 keer verkeerd en ook een aantal kleine foutjes, en die kreeg 187 punten.. ook niet heel eerlijk

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:26

just_bassie schreef:
Als je je paard goed voor elkaar hebt,(actief,voorwaarts,los door het lijf, enz) dan maakt het niet uit welke kleur of welk ras je rijdt!!

En laat het hier nou bij de ik-krijg-te-weinig-punten-smoesjes nou toch wel regelmatig aan liggen. Ik heb ook altijd mazzel met jury's denk ik, zowel mijn pony als mijn Fries als mijn gewone grote bruine vinden ze leuk :D

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:26

Ik kan er over mee praten...
Tuurlijk het ligt niet altijd aan de jury, zeker niet! Maar je merkt echt wel dat ze liever een kwpn-er zien die z'n benen strekt dan een fries met sokken die de benen hoger op tilt, zoals wat veel friezen doen.

Ik start zelf ook een fries, en je Merkt het echt wel!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:36

Volgens mij zijn er binnen 1 ras ook nog diverse verschillende type paarden.
Daarom is niet zozeer het soort ras, maar wel de kwaliteit van het individuele paard van belang.
Je hebt bij de "bruine" paarden ook kwalitatief minder paarden, die nooit zo kunnen strekken als het neusje van de zalm zegmaar. En dat heb je bij de friezen, haflingers etc etc ook.

Niet alle ruiters hebben de kwaliteit van het paard waarmee ze in de ring verschijnen te kiezen. En zo hebben de paarden de kwaliteiten van de ruiters die zij dragen niet te kiezen.

Mensen die er niet tegen kunnen dat ze niet de punten krijgen die ze volgens hen (of omstanders) wel horen te krijgen, die moeten zich niet in de dressuurring laten zien. Ga dan springen, waar een balk een balk is. Of een andere sport waar je alles objectief kunt beoordelen.
Wil je toch per se dressuur rijden? Zorg dan dat een jury niet om jou of je paard heen kan, en stop met het verzinnen van "smoesjes".

Een betere wereld begint bij jezelf toch?
Wat mij betreft geld dat ook voor ruiters, zoek de fout eerst eens bij jezelf. Vraag je eerst eens objectief af waarom je proef niet zo goed was dat je 1ste bent geworden, en wat je daarin zelf niet zo goed hebt gedaan.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:55

Sharon89 schreef:
Tuurlijk het ligt niet altijd aan de jury, zeker niet! Maar je merkt echt wel dat ze liever een kwpn-er zien die z'n benen strekt dan een fries met sokken die de benen hoger op tilt, zoals wat veel friezen doen.

Ik start zelf een fries en ik ben zelf jury en dat merk ik echt niet!!!!
Als mijn fries niet lekker los door het lijf heb krijg ik geen hoge punten.
Als ik jureer dan is het verschil tussen de ene en de andere fries zoooooo groot
Je kunt niet alle friezen met elkaar vergelijken, MAAR
Dit verschil is net zo groot bij KWPNers!

Wat mij opvalt is dat de mensen met de "smoesjes" vaak hun eigen rijden door een roze bril bekijken!
Nu zal ik wel veel commentaar krijgen....maar toch is het zo!
Dan zeggen ze dat ze heel fijn hebben gereden, maar dan is het bijvoorbeeld totaal niet actief of niet nageeflijk.

Als een jury/jij bij een verruiming zou moeten kiezen tussen een paard wat strekt (en dus verruimt) of een paard wat alleen zijn knieën optrekt(en dus niet verruimt) ongeacht het ras......welke zou jij dan hoger geven?
Dit is nog maar 1 voorbeeld

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:59

Helemaal mee eens just_bassie. Altijd dat gezever over die jury's.
En natuurlijk, ik ben ook niet heilig, ik doe het ook wel eens. Maar ik kan het (daarna) wel goed relativeren en accepteren dat ik tegen sommige KWPNers gewoon niet op kan. Vooral niet diegene die netjes voorgesteld worden en ook nog eens correcte, soms spectaculaire gangen hebben. Toch rijd ik ook die er regelmatig uit met mijn Friesje.

Overigens heb ik regelmatig 8en voor mijn middengangen :)

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:00

just_bassie schreef:
Sharon89 schreef:

Als ik jureer dan is het verschil tussen de ene en de andere fries zoooooo groot

Wat mij opvalt is dat de mensen met de "smoesjes" vaak hun eigen rijden door een roze bril bekijken!
Nu zal ik wel veel commentaar krijgen....maar toch is het zo!
Dan zeggen ze dat ze heel fijn hebben gereden, maar dan is het bijvoorbeeld totaal niet actief of niet nageeflijk.

Als een jury/jij bij een verruiming zou moeten kiezen tussen een paard wat strekt (en dus verruimt) of een paard wat alleen zijn knieën optrekt(en dus niet verruimt) ongeacht het ras......welke zou jij dan hoger geven?
Dit is nog maar 1 voorbeeld

amen! _/-\o_

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:28

just_bassie schreef:

Wat

Dát is precies wat ik met mijn berichtje hierboven bedoelde. Ik kon het alleen even niet zo helder verwoorden :)