Moeilijk bij de Hoefsmid, wat zou helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:58

Brainless schreef:
Een paard in paniek kan zich evengoed laten vallen (gesedeerd of niet).
Maar over dat sederen en innerlijke angst/paniek was een DA die dit vertelde in een clinic, ook Annemarie erkende dit probleem bij paarden die met sedatie op de trailer waren gezet.

Elk paard kan in paniek raken en elk paard kan omvallen, dat heeft niet echt te maken met het sederen m.i.

Die clinic en de naam Anemarie zeggen mij zo niets.
Maar denk niet dat altijd voor elk paard hetzelfde geldt. Het ene paard reageert ook op bepaalde voedingssuplementen beter dan het andere, dit geld ook voor de werking van bijvoorbeeld Sedalin.

Mijn paard is hierdoor met slechts één steepje goed van zijn stravalje-angst afgekomen hoor! Nu staat ie gewoon 100% nuchter en braaf in de stravalje, terwijl hij een aantal maanden geleden al op zijn achterbenen ging lopen as hij het ding nog maar zag, was echt wel angst en geen onwil van het dier!

Rowan91

Re: Moeilijk bij de Hoefsmid, wat zou helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:57

Nog bedankt allemaal!
Ik heb vannochtend een suplement gekocht speciaal voor hoeven. Hoop dat het gaat werken en dat hij dan misschien ook minder gevoelig en minder vervelend wordt!
Bedankt voor alle goede tips!
Groetjes Rowan :)

Noeni

Re: Moeilijk bij de Hoefsmid, wat zou helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:46

De mijne is ook echt een drama met het tikken van de hoeven, gelukkig ben ik er altijd zelf bij en heb ik wel een hele rustige hoefsmid (vrouw) die dan samen met mij even de tijd ervoor neemt. Wat is ik doe is gewoon over het getik heen praten en heel erg belonen als hij gewoon blijft staan, dit werkt super.

anoouk1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:49

Rowan91 schreef:
Hoi! Bedankt voor het lezen.

Ik heb een paardje dat moeilijk is bij de hoefsmid.

Ik zal het verhaal even vertellen.

Mijn paard heeft best gevoelige hoeven en vind het getik en getimmer op zijn hoeven niet leuk. Hierdoor gaat hij hangen en trekt hij zijn hoeven weg. Bekappen gaat meestal prima maar zodra zijn ijzers aan de beurt zijn is het mis! Ik heb echt het idee dat hij het doet omdat het hem gevoelig is en niet om te pesten/uit te proberen. Hij is in de omgang altijd wel een beetje sensibel (een echte meut!) en heeft een verleden met wat moeilijk lopen op harde ondergrond en dergelijke. Hij kan helaas niet zonder ijzers anders was dit mijn perfecte oplossing geweest maar voor de welzijn van zijn hoeven is ijzers echt beter!!! (Lees: op de wei slijten zijn hoeven al als gekken!).

Dit gaat nu al 5 jaar zo....... Ik durf bijna mijn hoefsmid niet meer te bellen!

Deze heeft er echter niet zoveel problemen mee en vind bijvoorbeeld een praam ook niet nodig. Toen ik hem laatst vroeg of hij het niet erg vind zo'n vervelend paard zei hij dat hij natuurlijk liever makkelijke paarden doet maar dat het bij zijn vak hoort dat ze niet allemaal ja en amen zeggen.

Ik vind het zelf echter vervelend voor de smid... Die man wil zijn rug en knieën vast ook nog wel langer houden dan vandaag!!!!

Nu vraag ik mij af: Ben ik de enigste met dit probleem? Hoe lossen jullie het op als je paard niet zo mee wilt werken?
Kom maar op met tips... Ik sta overal open voor!

Ik vind het echt moeilijk... ALs ik het vanuit mijn paard bekijk snap ik ook dat als het hem zeer hij zijn voeten weg trekt of weg wil lopen.

Alvast bedankt voor jullie tips!
Groetjes Rowan

hoi

ik moet miin paardje atojd sederen als die naar de hoefsmid moet anders durft mijn hoefsmid het niet want hij schopt heel erg gericht bij zijn achtr benen als hij is gecedeerd is die erg lief
groetje anouk
(als je wilt weten wat voor spul het is moet ik ff langs stal )