Sporen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_D

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:38

Wat zijn we weer allemaal heilig op bokt zeg, en bevooroordeeld...

Nou fijn dat je de juiste sporen hebt! En dat je hulp ermee krijgt van de eigenaar,
succes!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:41

KLfan schreef:
eenitraM schreef:
Voor soortgelijke oefeningen knup ik ook mijn sporen eraan. Jaja, van 4 cm wel te verstaan. Ik kan ook moeilijk doorkomen met mijn been, omdat ik zulke lange stelten heb.

Ik heb lange benen maar kan nog altijd bij ELK paard goed beengeven, ik gebruik sporen echt enkel en alleen om te verfijnen bij een moeilijkere oefening voor het paard zelf.

Nou ja, sorry hoor. Ik ben ruim 1.80 en rijd op een pony van 1.54 m :) Als je wil stuur ik een foto waarop je kunt zien dan mijn benen echt onder de buik vandaan komen.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:45

Ik ben 1.72 en rijd op pony's van 1.30 dit kan door mijn gewicht en evenwicht je kunt me niks vertellen p.s. heb lange benen

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:45

als je ruim 1.80 bent, en de pony 1.54 dan ben je dus gewoon echt te groot voor de pony.
ik hoop dat je niet te zwaar bent?

19chantal89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:46

ik rijd ook met sporen op mijn shet

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:47

Dacht ik al, maar ik rijd ze echt enkel voor als ze even correctie nodig hebben.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:50

KLfan schreef:
Dacht ik al, maar ik rijd ze echt enkel voor als ze even correctie nodig hebben.

En daarvoor gebruik ik ze ook. Reageren ze niet op druk van het binnenbeen (om bijvoorbeeld de hoeken door te rijden) dan gebruik ik het spoortje. Niet om voorwaarts te rijden :+ Nee, die van mij is snel genoeg _O-

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:52

De eigenaresse zal heus niet een onervaren meisje op haar paard zetten zodat die haar paard lekker kan prikken met die sporen. ;)
Een ouder iemand kan net zo goed niet kunnen omgaan met sporen/of juist wel dan een 13 jarige. Echt onzin dat een 13 jarige niet met sporen zou kunnen rijden, lekker vooroordelend.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:15

eenitraM schreef:
rachel_j schreef:
als je ruim 1.80 bent, en de pony 1.54 dan ben je dus gewoon echt te groot voor de pony.
ik hoop dat je niet te zwaar bent?

Weer zo'n heilige maria :')

heb ik verder ergens iets gezegd ten nadele van TS?
nee dus, er is een discussie , en ik geef mijn mening , als je niet tegen een discussie kunt of tegen de mening van anderen die wellicht verschilt van de jouwe, reageer dan gewoon NIET.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:29

rachel_j schreef:
heb ik verder ergens iets gezegd ten nadele van TS?
nee dus, er is een discussie , en ik geef mijn mening , als je niet tegen een discussie kunt of tegen de mening van anderen die wellicht verschilt van de jouwe, reageer dan gewoon NIET.

Mevrouw, dat wat jij zonet gepost hebt was geen discussie. Gewoon het doordringen van je mening.

Gelukkig zijn meningen subjectief.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:31

ik zei ook niet dat ik een discussie post , ik zei dat er een discussie was , en dat ik mijn mening geef.
en verder ; terug on-topic en klaar.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:01

eenitraM schreef:
xxMaxx schreef:
Ps. Waarom moet je sporen?

Heilige Maria :')

Hoezo nou weer heilige maria, vraag alleen maar waarom ze ze nodig heeft. Ben er echt niet fel op tegen, heb ze zelf ook gebruikt. Wilde alleen weten waarvoor ;). Typische reactie weer dit op bokt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:06

En daar gaan we weer :z

Ts heeft antwoord toch? topic kan gesloten worden ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:06

EenitraM, heb even dit topic doorgelezen. Naar mijn mening ben jij echt een probleem zoeker. Get a lifeeeee _O-

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:05

xxMaxx schreef:
EenitraM, heb even dit topic doorgelezen. Naar mijn mening ben jij echt een probleem zoeker. Get a lifeeeee _O-

Waarom vraag je in hemelsnaam dan waarom de TS sporen nodig heeft? Dat gaat je toch geen ene donder aan mevrouw? O:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:49

eenitraM schreef:
xxMaxx schreef:

Waarom vraag je in hemelsnaam dan waarom de TS sporen nodig heeft? Dat gaat je toch geen ene donder aan mevrouw? O:)

Hahahaha daar is bokt een beetje voor, achja wat gaat jou dat dan weer aan. Hoef me niet te verantwoorden voor jou :')

mientjemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:21

wat een gezellig heid hier allemaal ben pas nieuw op bokt maar je ziet in zoveel topic's discussie die uit draaien op een soort van on enigheid....... zonde want het kan zo leuk zijn als je elkaar helpt met het beantwoorden van vragen... ik heb ook een eigen paard en probeer op forums zoals bokt wat dingen bij te leren en te kijken hoe mensen het allemaal oplossen als ze een probleem hebben.
ik ben 23 en rij al sinds ik 7 ben maar met sporen kan ik absoluut niet overweg omdat ik dan te bang ben dat ik een paard pijn doe en dan dus heel erg raar ga zitten op een paard.
ik vind het alleen maar knap dat een meisje van 13 vragen durft te stellen aan andere vreemde mensen.
als we het nou met zijn alle gezellig houden is er niets aan de hand toch :D hoe zou je het trouwens op kunnen lossen als je je paard op je been niet goed genoeg de hoeken in gereden krijgt ??
ik word altijd heel erg onzeker als ik met sporen rijd omdat ik dan bang ben dat ik het paard pijn doe maar krijg het met mijn been toch niet helemaal voor elkaar..... of moet ik deze vraag in een nieuw topic openen ?? is soms nog best ingewikkelt hoor om al die websites door te hebben hoe het werkt :o

groetjes michelle

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:37

Haha misschien nieuw topic openen? Ja ik vind het zelf ook zonde die reacties. Maar ik heb zoiets van dat ik terug moet reageren! Van mij mag het topic ook gesloten worden, zonde dat het hier op uitdraait.

mientjemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:13

ik ga een nieuw topic openen met mijn vraag :D

mientjemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:13

hoop alleen dat dit kan omdat ik nog maar 15 berichten heb en voor een advertentie moet je er geloof ik ook 25 hebben.... begin het ooit wel te snappen allemaal haha

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:22

als de eigenaar van het paard altijd met sporen rijd,waarom moet de TS dan haar eigen sporen kopen?deze kan je toch lenen/gebruiken van de eigenaar?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:31

mientjemies schreef:
hoop alleen dat dit kan omdat ik nog maar 15 berichten heb en voor een advertentie moet je er geloof ik ook 25 hebben.... begin het ooit wel te snappen allemaal haha

Had ik ook! Beetje reageren in topics, dan lukt het daarna wel!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:04

Moderatoropmerking:
Even voor de duidelijkheid, kijk eens naar de vraag van de TS, wordt daar nog op gereageerd? Nee dus, er wordt nogal offtopic gereageerd, het doet er totaal niet toe wat jij vind van iemand van een bepaalde leeftijd die onder begeleiding met sporen gaat rijden, kan je geen antwoord geven op de vraag van de TS ga dan niet zomaar een totaal andere discussie starten maar open je eigen topic met je eigen vraag/stelling en discussieer daar verder. De TS heeft inmiddels al sporen gekocht, verder reageren is dus niet meer nodig.

@mientjemies, om een eigen topic te openen op INF heb je geen 25 berichten nodig hoor, als je wil kan je dus je eigen topic openen :)

mientjemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:26

bedankt ! ga zo even uitvogelen hoe dat allemaal werkt wel leuk hoor dat bokt zo je kan der veel van leren !!

xxDressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:55

Heb net even dit Topic doorgelezen, Jammer dat er zo vervelend gereageerd werd op deze normale vraag van de TS! Verder wil ik nog even op de vraag ingaan van Mientjemies: Als je, je paard niet goed de hoeken inkrijgt, Maak je buitenteugel dan strakker en drijf aan met je binnenbeen, Als je paard niet reageerd geef dan een klein Schopje waarnaar je na dat Schopje meteen aandrukt met je hele been. Oefen dit een paar keer en ze zult dan zeker verschil zien. Als je het ook wel echt meent.