Paard zijn manentop knippen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Re: Paard zijn manentop knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:32

Ik knip ook een klein stukje. Zit fijner en ziet er mooi uit als de manenboog van m'n fjord pas na het hoofdstel begint.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:02

connie64 schreef:
wie geeft de norm aan wat normaal is?
de eigenaar van het paard toch...
hoe weet je of het paard het niet of wel wil....

nogmaals over smaak valt niet te twisten.Als iemand wil knippen couperen of scheren is dat zijn of haar keuze.;)

Oja? En Amputeren?

kollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:12

Bij mijn pony deed ik altijd knippen daar kun je neit met een scheermachine bijkomen. bij mijn paard doe ik het nou scheren of knippen is net hoe het uit komt. Ik doe dit altijd voor de scheiding van de manen en de manentop. heb bij een aantal paarden gehad dat er geen verschil in zat en altijd aan het vechten was om het enigzins fatsoenlijk er uit te laten zien en dat het ook nog zat.

Jytte

Re: Paard zijn manentop knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:52

ik dacht in eerste instantie dat je echt de voorpluk bedoelde. dat doen ze in spanje bij jonge paarden/ merries, die zijn letterlijk helemaal maanloos, dus ook voorplukloos :D en de staartwortel ook kaal.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:56

esmir schreef:
ik dacht in eerste instantie dat je echt de voorpluk bedoelde. dat doen ze in spanje bij jonge paarden/ merries, die zijn letterlijk helemaal maanloos, dus ook voorplukloos :D en de staartwortel ook kaal.

dacht ik eerst ook :j

ik scheer het stukje achter de oren ook, veel makkelijker met halster en hoofdstel, anders kan je eerst alle manen gaan scheiden dat het comfortabel word voor je paard :=