ervaringen met het hit air vest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:53

nee. Sowieso schrijft het reglement een bp voor (in de sgw) en als je met paard en al valt, doet je airjacket niets.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:50

ben druk aan het rond kijken en wil graag een hit airbagvest omdat ik mijn bp echt niet fijn vind zitten.
maar ben wel benieuwd of die goedkope net zo goed is als de duurdere...

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:55

Ik heb de hit-air ook en dit vest bevalt me erg goed.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:05

Ik heb een point 2 point airjacket en die heeft twee maanden geleden m'n leven gered.
Dus ik ben erg tevreden over het airjacket idee. Maar ik heb geloof ik ook de hit air gepast. Die was zwaarder en zat minder lekker. En zeker omdat je in de sgw bodyprotector én airjacket dient te dragen is comfort wel belangrijk.

Point 2 point blaast overigens wél op als je van je paard af springt.
ervaringsdeskundige tot twee keer toe :o

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:02

Lielle schreef:
nee. Sowieso schrijft het reglement een bp voor (in de sgw) en als je met paard en al valt, doet je airjacket niets.

Okee je hebt hier een heel belangrijk punt want ik ben samen met mn pony gevallen en wil nu een bp die me beschermt óók bij dit soort dingen

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:26

voor de gene die het hit air vest hebben,

hoe zit het met de maat als je hem s'winters en s'zomers gebruikt? omdat je s'winters meer kleren aan hebt?
Kun je hem dan straker aantrekken?

tsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:00

inderdaad haffiefreak, daar ben ik ook benieuwd naar. zoiezo hoe de maten vallen want als ik de tabellen bekijk pas ik voor de lengte in een L of een XL en voor de breedte moet k dan weer een M hebben...:s

anjaenrene

Re: ervaringen met het hit air vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:10

Ik heb hem 's zomers als vest aan en in de winter over mijn zomerjas of regenjack. Dat is warm zat. De maat valt normaal. En hij heeft links en rechts klitteband dus je kunt hem nog goed nastellen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:38

Ook ik ben heel benieuwd hoe ze vallen kwa maat.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:47

anjaenrene schreef:
Ik heb hem 's zomers als vest aan en in de winter over mijn zomerjas of regenjack. Dat is warm zat. De maat valt normaal. En hij heeft links en rechts klitteband dus je kunt hem nog goed nastellen.

Dus hij zou ook wel over een wedstrijdjasje kunnen? en s'zomers gewoon over je t-shirt?
En hoe meet je de maat ervan?

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:42

Ik draag hem 's zomers over een topje. Een zomerjack of wedstrijdjas is bijna geen verschil! Ik heb hem in mijn kledingmaat gekocht. Past perfect. Zoals ik al zei kun je hem door de klittebandjes in je zij een beetje stellen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:29

Even reageren op de vraag naar de maat en of je het vest over verschilende soorten kleding kan dragen: zoals al opgemerkt, zit er aan beide zijden klittenband en die kan je verstellen. Toen ik zelf mijn vest wilde aanschaffen vond ik het wel moeilijk om zomaar even een maat op te geven en het vest via internet te bestellen, dus heb ik de dealer gemaild met de vraag of ik het mocht komen passen. Dat mocht en hij vond het ontzettend leuk dat ik die moeite had genomen, dus als je niet al te ver weg woont is dat misschien nog een tip...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:50

Schrikt je paard niet ontzettend als dat ding zich opblaast?

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:13

hih idd dat is ook nog iets, mijn pony zal zich rot schrikken! als t ineens opblaast..

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:29

Ik heb ook zo'n vest. Ben er tot nu toe nog niet mee gevallen maar het geeft wel een veilig gevoel. :)
Voor de maten, ik heb een medium, in de winter past de vest dan nog over mijn jas maar in de zomer is het wel een lomper zicht.

Ik ben er alleszinds tevreden mee. ;)

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:27

Ik heb 7 weken geleden mijn rug gebroken (2 wervels). Ik heb met mijn arts overlegd of het aanschaffen van een bodyprotector een verstandige keuze zou zijn. De arts vertelde dat een bodyprotector zeker niet zaligmakend is. De druk van een klap kan er voor zorgen dat je juist je nek of een wervel in je onderrug breekt daar waar je protector ophoud. Met een Airvest lijkt je dat probleem niet te hebben. Kortom, ik ga de put dempen nadat het kalf is verdronken en koop een airvest. Hit-Air. Echter, in Amerika zijn er meerdere modellen te koop: http://www.air-vest.com/category/EquestrianAirVest.html. welk model ik ga aanschaffen, daar ben ik nog niet uit.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:11

We zullen dit topic eens wat leven inblazen hé :')

Heb dinsdag 1 wervel gebroken en 1 is ingedeukt en ik ben ook aan het kijken naar een hit-air vest.

Hoeveel verschillende soorten zijn er nu eigelijk?

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:11

Ik heb het Hitair vest bij de dealer besteld: http://www.hit-air.info/Airbagvest_Bestellen.html ze hebben meer modellen dan enkel het model dat op de site staat. Ik heb namelijk het model: http://www.air-vest.com/mm5/merchant.mv ... Equestrian

Moet zeggen dat ik nu ook een bokriempje en met martingaal rijd. Maar ik rijdt wel weer en heb zowat geen angst. Wanneer mijn meisje raar gaat doen (is nog jong) bedenk ik me direct dat ik nu houvast heb aan het bokriempje en martingaal + als ik val t allemaal wel goed komt met mijn airbag:). Ik ben in Chaam langsgegaan om het veast reallife te bekijken en te kopen. Immers, gaat om een hoop geld en wil toch weten wat ik koop:)

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:17

ik krijg de krijgels van dat ding !
persoonlijk zal ik eerder een valcursus nemen :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:42

@xLunalove: sommige mensen hebben zo'n slechte rug (zoals ik dus ;) ) dat het niet de bedoeling is om valcursus te nemen en zo nog méér schade aan de rug aan te richten ;)

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:23

Wat een handige uitvinding! Had ik nog nooit van gehoord! Ik denk wel dat ze duur zijn..

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:26

Ik heb ook een Hit-air vest (nog nooit gevallen maar toch). Ik heb hem idd ook een beetje groter gekocht, zodat ie swinters over mijn trui/jas kan. Ik draag hem voornamelijk met buitenritten, vindt het toch wel een veilig gevoel. In de winkel nog met wat 'gewone' BP gestaan, maar daar zie ik mezelf niet mee rijden (puur omdat IK zo'n ding niet snel aan zou doen). Het hit-air vest heb ik praktisch altijd aan bij buitenritten.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:03

Ik moet ook op de manege met springles verplicht een hit-air of bodyprotector aan. Heb beide al aangehad maar ik kies voor de hit-air. Zit gewoon als een bodywarmer, niet te strak, niet te los. Je klikt hem gewoon vast aan iets wat je aan je zadel maakt en klaar. Als je er van af valt, dan schiet dat los ofzo iets. Heb dat nog nooit uitgeprobeerd, wil ik ook niet want dan moet ik de patronen betalen :P huur hem altijd als ik springles heb. Wel opletten dat als je afstapt, het los maakt, anders gaan de patronen af. Een bodyprotector zit zo strak en is zo stijf, niks voor mij. Deed overal pijn bij mij. En een hit-air is niet zo warm als een bodyprotector.
Het liefst rij ik zonder maar helaas met springen op de manege is het verplicht. Dressuur en buitenrijden rij ik gewoon zonder, vertrouw mijn paarden en ben niet bang voor ze. Vind het zelfs leuk als ze soms gek gaan doen :')

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:10

Wij verkopen de bodyprotector-air sinds een aantal maanden en dit bevalt heel goed.
Krijgen alleen maar positieve berichten.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:33

Gaat zo'n hit-air wel goed icm met dressuurzadel met zeer diepe zit?