belg leert zijn krachten kennen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:35

Semmerd schreef:
(Ik,Asjemenauw & HorseTopShop hebben welopgevoede belgen dus ze zijn er wel :) )

Welopgevoed, maar ook zeker flink puberend. Daarom weet ik precies wat TS doormaakt :P hahaha

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:26

Komt allemaal wel goed hoor.
Toen ik mijn Belgje net had heb ik me ook duizend x per dag afgevraagd waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Nu zijn we 1,5 jaar verder en ik zou nooit nooit nooit meer zonder mijn dikbillie willen. Kan me ook niet voorstellen dat ik ooit nog een keer een warmbloed zou willen hebben eigenlijk. Ik ben helemaal verkocht en verknocht geraakt aan het trekpaard.

Als je wilt mag je me altijd even bellen (telefoonnummer via pb)

Belangrijk is dat het paard meer in het werk komt dan komt het goede gedrag eigenlijk als vanzelf. Ook goed kijken naar het voer ... krijgt het dier nu te veel energie binnen dan is het gedrag natuurlijk ook goed verklaarbaar.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 15:37

Semmerd schreef:
Lastige situatie,inderdaad om de tafel met eigenaresse. Tot die tijd dat ze terug is inderdaad consequent blijven,belgen kunnen inderdaad lomp zijn maar zeker niet kwaadaardig. Hij is aan het puberen maar dat doen niet alleen belgen. Hij moet gewoon opgevoed gaan worden en nog een halve week is dat(helaas) aan jou en je merrie,sterkte iniedergeval!

(Ik,Asjemenauw & HorseTopShop hebben welopgevoede belgen dus ze zijn er wel :) )

ik ben ook van mening dat die er zeker zijn hoor,
maar ik denk dat je liever een nietopgevoede shet hebt dan een nietopgevoede belg.
en aangezien de eigenaar er heel makkelijk in is geweest vind ik het gewoon erg jammer.
dit is trouwens niet het enigste wat hij doet.
hij laat zich ook vallen met hoeven uit krabben.
laat zich zo op je vallen heel raar, ik kan er met mijn hoofd niet bij hoezo hij dat doet.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:14

wilmatj schreef:
Semmerd schreef:

hij laat zich ook vallen met hoeven uit krabben.
laat zich zo op je vallen heel raar, ik kan er met mijn hoofd niet bij hoezo hij dat doet.

Omdat hem waarschijnlijk nooit geleerd is te luisteren. Netjes blijven staan etc.
Het is gewoon uitproberen. Uitproberen hoe ver hij kan gaan. Hij heeft immers zeeën van tijd om rottigheid te verzinnen.
Het is zo belangrijk om streng en consequent te zijn.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:23

Misschien doet hij dat omdat hij niet beter weet ??
Vaak weten ze niet meer dan de binnenkant van een hoefstal ... en dan is het best raar als er iemand zonder hoefstal van je verwacht dat je op 3 benen kan blijven staan. Ik vind het wel een teken van goed karakter dat hij in elk geval probeert een voetje te geven, zeker als hij elke keer op de grond eindigd.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 16:50

Asjemenauw schreef:
Misschien doet hij dat omdat hij niet beter weet ??
Vaak weten ze niet meer dan de binnenkant van een hoefstal ... en dan is het best raar als er iemand zonder hoefstal van je verwacht dat je op 3 benen kan blijven staan. Ik vind het wel een teken van goed karakter dat hij in elk geval probeert een voetje te geven, zeker als hij elke keer op de grond eindigd.

hij heeft nooit in een hoefstal gestaan.
vanaf veulen af aan al laat hij zich vallen,.
hij houd een paar tellen zijn voeten omhoog en laat zich dan vallen.

bij de hoefsmid word hij een soort boos. gaat hij slaan en steigeren.

HorseTopShop

Re: belg leert zijn krachten kennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:57

Dan heeft hij toch een stuk opvoeding gemist. Ik zou de eigenaren er wel op aanspreken, want het moet niet gevaarlijk worden voor jou of andere pensionklanten.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:17

Hee Wilma!
Ik wist niet dat hij zo lastig was joh! Wel vervelend ja! Heb je al wat aan de tips gehad die er gegeven zijn?
Nou ik denk wel dat jij dat gaat redden, je hebt je eigen paard in ieder geval ook top opgevoed!

@ Horsetopshop; Wat een gave belg heb jij zeg! Hoe groot is hij eigenlijk?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:52

irmaaatje schreef:
@ Horsetopshop; Wat een gave belg heb jij zeg! Hoe groot is hij eigenlijk?

Bedankt :o Hij is de laatste keer gemeten op 1,87 m, maar hij is nog in de groei dus weet niet precies hoe hoog hij nu is.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 02:25

O zich laten vallen?! Jezus wat eng! Volgens mij heeft hij dan überhaupt het woordje opvoeding niet voorbij zien komen poe..
En kan me ook goed begrijpen dat je liever een niet luisterende shet heb is natuurlijk wel eventjes 700kg minder.

En HorseTopShop mijne is nu ook lekker aan het puberen dus ik weet het hihi :)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 02:59

Ik vind mn mini shet al niet leuk als ze opspeeld met hoeven krabben :x
Terwijl je die bij wijze van spreken nog aan dr oren omhoog kan tillen :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 11:06

goed nieuws, vandaag is de eigenaar terug. ze is eerder terug gekomen van vakantie:)

net gelijk even met haar gepraat, het voordeel dat zij de paarden vandaag buiten heeft gedaan.
aangezien hij het nu ook bij haar deed.

we gaan even aankijken hoe het vorderd, in ieder geval gaan we erg streng voor hem zijn.
en waar nodig word de hengstenketting erbij gepakt.