reflectie uitrijdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Re: reflectie uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:21

Heej Mariekje 22, ben jij toevallig 'juf' Marieke? ;)
*even lekker offtopic... sorry ;)*

Volgens mij heb ik nog wel ergens reflectiedingen voor om de benen liggen, zal eens kijken van de week als je wil?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:37

en zit er bij deze deken fleece in ? Dat kan ik eigenlijk op geen enkele site lezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:47

welke 'dingen'zijn aan te raden om de benen heen?
ik heb voor mijzelf een hesje(loop er ook vaak naast)en 1 knipperend bandje voor om mijn arm.
wil nu nog iets voor de paardenbenen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:21

summerHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:07

Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden wat refelctie betreft! zo heb je ook cap covers met reflectie, jij bent het hoogste punt op je paard dus deze is goed te zien!

zo heb je ook reflectie voor aan de teugels, borst (martigaal idee), lampjes voor aan je rijlaars etc.

er zijn zoveel mogelijkheden dat je voor jezelf moet uitmaken in hoeverre je verlicht/ gezien wilt worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:28

summerHF schreef:
zo heb je ook cap covers met reflectie, jij bent het hoogste punt op je paard dus deze is goed te zien!

Dat valt nog te bezien, reflectie-materiaal zendt nl niet actief zelf licht uit en koplampen van auto's die jouw hoofd beschijnen, die staan erg verkeerd afgesteld.
De kans dat de koplampen van auto's dus jouw cap-reflectie laten reflecteren, is niet zo groot.

Ik zie dan meer nut in een hoofdlampje aan je cap, die dus actief licht uitstraalt.

Reflecterend materiaal moet je daar plaatsen, waar de lampen van de auto schijnen en er dus licht is om te kunnen reflecteren, anders helpt het helemaal niets.

Benen, borst, kont en idd iets van teugels, die vangen het licht van de auto's wel, alles daarboven is leuk, maar minder effectief (al zullen alle beetjes helpen).

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:10

Daar ben ik het niet helemaal mee eens! kijk eens naar verkeersborden die hebben ook zo'n hoogte en als je met je auto erop af komt rijden reflecteerd dit ook. dus waarom zo'n cap cover niet?

een licht bundel gaat omwijd naar mate hij verder af is dus het werkt echt wel. (op afstand) en dat is toch ook wat je wilt? (niet dat ze je op het laatste moment zien toch?)

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:36

ik zit ook te denken aan een uitrijdeken voor in het donker, je kunt hem maar beter alvast in huis halen! en ik heb jaren gelden eens een sjabrakje gekregen emt reflectie stof erop, maar dat is een ponymaat die past dus niet op m` n huidige paard... ik heb beugelblokjes met aan de onderkant reflectie naar achter schijnt rood naar voren wit. en ik heb een oranje vestje aan en van die dingen om de benen... alleen nog een lampje om m` n linker arm en ik ben er klaar voor, eens kijken wat m` n paard ervan vind. heb haar sinds 30 mei dus nog geen donkere dagen meegemaakt met haar!