Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat is wel erg veel ja! zacharyhill schreef:die 105,00 euro betaal je als je lid wilt worden van het kwpn en 25 keer het blad de strengen wilt ontvangen dan is je paard nog niet overgeschreven dan betaal je nog eens 17,50 euro voor
ben je geen lid en wil je dit niet worden betaal je om overte schrijven 42,50
Cassidy schreef:Waarom zou je je paard in je paspoort op je naam willen zetten? Is toch weer een extra kostenpost. Een paspoort is geen eigendomsbewijs, dus op je naam zetten in dat paspoort heeft geen zin. dus bespaar je die extra Euro´s....
sirkand schreef:Stel je paard wordt gestolen en je hebt de paspoort niet op jouw naam laten zetten en paard komt terecht, dan gaan ze wel kijken op welke naam het paard staat. Als jij hem dan niet op jouw naam hebt staan, ben je ook moeilijk te traceren. Het zal misschien niet zo snel voorkomen maar ja dat weet je natuurlijk nooit. Die 25,-- zou ik dus wel uitgeven.
) erachter is bij welk stamboek hij moet navragen wie de eigenaar is heb jijzelf/de politie hem al lang en breed gevonden
Het wordt tijd voor een centrale database.
Gini schreef:Cassidy schreef:Waarom zou je je paard in je paspoort op je naam willen zetten? Is toch weer een extra kostenpost. Een paspoort is geen eigendomsbewijs, dus op je naam zetten in dat paspoort heeft geen zin. dus bespaar je die extra Euro´s....
Ik quote jou, maar het is een vraag/bedenking voor iedereen die zegt dat het paspoort geen eigendomsbewijs is.
Wanneer je paard gestolen is of er is iets anders voorgevallen waardoor het eigenaarschap van een paard betwist wordt, kan de naam in het paspoort dan geen doorslaggevende functie hebben? Dan heb je het aankoopcontract, eventuele stalrekeningen en het paspoort waar één en dezelfde naam als huidige eigenaar opstaat. Dat lijkt me toch even iets veiliger en iets doorslaggevender, nee?