Spoedcursus paardenpaspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:48

pff echt 150! Ik heb ook geen KWPN maar een fries. Ze staat echter niet ingeschreven in de friesche paarden stamboek maar in die van de shetlanders ( vraag me ook niet waarom, fokker is niet zo handig geweest) :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:48

Ik heb idd ook wel wat gelzen over lid worden van een KWPN-iets. Het kostte volgensmij dan meer dan als je wel lid was.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:49

sirkand schreef:
pff echt 150! Ik heb ook geen KWPN maar een fries. Ze staat echter niet ingeschreven in de friesche paarden stamboek maar in die van de shetlanders ( vraag me ook niet waarom, fokker is niet zo handig geweest) :D

Een shetlander stamboek??? :')

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:50

bij kwpn 42,50 om over te schrijven voor niet leden
105,00 wil je ook lid zijn en het blad de strengen ontvangen en dan betaal je nog 17,50 euro overschrijvings kosten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:52

zacharyhill schreef:
bij kwpn 42,50 om over te schrijven voor niet leden
105,00 wil je ook lid zijn en het blad de strengen ontvangen en dan betaal je nog 17,50 euro overschrijvings kosten.

Dus het zit zo
Wel leden:
42,50
Niet leden:
105,-

Ik denk dat we het dan wel even laten zitten :o

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:56

die 105,00 euro betaal je als je lid wilt worden van het kwpn en 25 keer het blad de strengen wilt ontvangen dan is je paard nog niet overgeschreven dan betaal je nog eens 17,50 euro voor

ben je geen lid en wil je dit niet worden betaal je om overte schrijven 42,50

DeSa

Re: Spoedcursus paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:25

:wow: Dat is wel erg veel ja!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 15:33

zacharyhill schreef:
die 105,00 euro betaal je als je lid wilt worden van het kwpn en 25 keer het blad de strengen wilt ontvangen dan is je paard nog niet overgeschreven dan betaal je nog eens 17,50 euro voor

ben je geen lid en wil je dit niet worden betaal je om overte schrijven 42,50

Ooh okeej,, Naja we houden het bij de €42,50 ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:06

Cassidy schreef:
Waarom zou je je paard in je paspoort op je naam willen zetten? Is toch weer een extra kostenpost. Een paspoort is geen eigendomsbewijs, dus op je naam zetten in dat paspoort heeft geen zin. dus bespaar je die extra Euro´s....

Ik quote jou, maar het is een vraag/bedenking voor iedereen die zegt dat het paspoort geen eigendomsbewijs is.
Wanneer je paard gestolen is of er is iets anders voorgevallen waardoor het eigenaarschap van een paard betwist wordt, kan de naam in het paspoort dan geen doorslaggevende functie hebben? Dan heb je het aankoopcontract, eventuele stalrekeningen en het paspoort waar één en dezelfde naam als huidige eigenaar opstaat. Dat lijkt me toch even iets veiliger en iets doorslaggevender, nee?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:44

Wat is dan het eigendomsbewijs?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:53

sirkand schreef:
Stel je paard wordt gestolen en je hebt de paspoort niet op jouw naam laten zetten en paard komt terecht, dan gaan ze wel kijken op welke naam het paard staat. Als jij hem dan niet op jouw naam hebt staan, ben je ook moeilijk te traceren. Het zal misschien niet zo snel voorkomen maar ja dat weet je natuurlijk nooit. Die 25,-- zou ik dus wel uitgeven.

Nja. Maar tegen de tijd dat de vinder van het gestolen paard ( :+ ) erachter is bij welk stamboek hij moet navragen wie de eigenaar is heb jijzelf/de politie hem al lang en breed gevonden ;) Het wordt tijd voor een centrale database.

Eigendomsbewijs = je koopcontract. Dat ding ligt bij mij min of meer achter slot en grendel, aangezien ik voor mijn paard vaak contant afreken. Bij het stamboek kan niet iemand hem op naam zetten zonder mijn toestemming, zowel de oude als de nieuwe eigenaar moeten daar samen een formulier voor invullen en ondertekenen.

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:21

Staat me bij dat er wel een centrale website is met gestolen paarden die zijn teruggevonden. Daar staan ook de chipgegevens bij. Maar een centrale chipcentrale zou inderdaad prettig zijn!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:09

Gini schreef:
Cassidy schreef:
Waarom zou je je paard in je paspoort op je naam willen zetten? Is toch weer een extra kostenpost. Een paspoort is geen eigendomsbewijs, dus op je naam zetten in dat paspoort heeft geen zin. dus bespaar je die extra Euro´s....

Ik quote jou, maar het is een vraag/bedenking voor iedereen die zegt dat het paspoort geen eigendomsbewijs is.
Wanneer je paard gestolen is of er is iets anders voorgevallen waardoor het eigenaarschap van een paard betwist wordt, kan de naam in het paspoort dan geen doorslaggevende functie hebben? Dan heb je het aankoopcontract, eventuele stalrekeningen en het paspoort waar één en dezelfde naam als huidige eigenaar opstaat. Dat lijkt me toch even iets veiliger en iets doorslaggevender, nee?

Nee. Paspoort is geen eigendomsbewijs. Niet als je het in je bezit hebt, niet als je naam erin staat.
Je bent officieel eigenaar als je een aankoopsbewijs hebt, maar zelfs als je dat niet hebt, als je aan kunt tonen dat je een half jaar stalling hebt betaald voor het dier.

De chip dient voor de zogenaamde "voedselveiligheid" en is geen garantie dat - mocht je paard ooit gestolen worden - je je paard terug kunt krijgen. Het rechtssysteem in Nederland zit krom in elkaar. De dief moet namelijk afstand doen van je gestolen spullen, of dat nu een fiets is, of een paard. Doet hij dat niet, krijg je mooi niets terug.
Chipnummer en paspoort zijn aan elkaar gelinkt, en database is niet up to date. Sterker nog, er zijn verschillende makers van chips, en internationaal is er niets gelinkt...
Dus voel je nou niet veiliger omdat je paard gechipt is, want dat stelt voor de diefstalsbeveiliging nou echt helemaal niets voor.