Rijden in de winter maar alleen een buitenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:02

Vergat erbij te zeggen dat ik ondern een dijk sta
Waar niet gestrooit word :')

Ik kwM er vorig jaar met mijn auto haast niet meer af
Gleed zo weer terug de dijk af..

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:07

wij hebbenook alleen een buitenbak. als ie nat is rij ik gewoon, als vind mijn paardje dat niet altijd even fijn, die houdt niet zo van natte voeten :Y)
als het gaat vriezen kunnen we niet meer in de bak rijden, dan rij ik buiten als het kan, maar als het erg gesneeuwd heeft of als het erg glad is, dan houdt het op.. dan heeft meneer even vakantie ;)

blingpiggy

Re: Rijden in de winter maar alleen een buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:20

Hier ook alleen een buitenbak.. en mijn pony heeft ook een hekel aan water ;(
De bak droogt redelijk snel op, dus in de herfst kan ik nog redelijk rijden. Als het vriest durf ik het zelf niet aan.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:45

Hier ook alleen een buitenbak, paard staat 24/7 buiten (met schuilmogelijkheid).

Is prima te doen met een thermoskan met warme thee erbij, maar aanpassingen maak ik wel. In de winter rijden we sowieso minder. Knats bevroren grond met kuilen en hobbels is gewoon te link om zonder aanpassingen overheen te gaan, hetzelfde met ijs en opgevroren sneeuw. Maar een beetje kou of koude regen of verse sneeuw heeft mijn paardje écht geen moeite mee, hij vind het zelfs lekker!

Als het langere tijd slecht is ga ik wel eens per week naar de manege in de buurt (half uur stappen) om daar een uurtje in de binnenbak te rijden. Doe ik niet eens zo zeer voor mij, maar vooral voor mijn paard die heeft laten merken dat hij dit echt heel erg fijn vindt. Meneer is zéér fanatiek en vraagt continue om uitdagingen waarvoor stapritjes door de sneeuw écht niet genoeg zijn.