Trainen all round paard welk zadel gebruiken jullie..??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eastpak

Re: Trainen all round paard welk zadel gebruiken jullie..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:46

Als ik jou was zou ik dat lekker zittend dressuurzadel echt niet willen wegdoen :D
Heb 1x op het dressuurzadel van mijn lesgeefster gereden en dat was zo comfortabel tegenover een VZH !(ik rijd op een VZH).
Dus zoals iedereen hier zegt, als je een goedkoop springzadel vind en je oude vzh kan verkopen, doen! :)

Oliver89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 02:31

Ik heb een wintec vzh zadel en een dressuurzadel. Maar het dressuurzadel gebruik ik alleen voor de wedstrijden en het vzh voor te trainen etc

Anon1mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:38

Ik heb voor de dressuurtrainingen een dressuurzadel en voor het springen een springzadel. De meest ideale oplossing wat mij betreft! Dus als ik jou was zou voor een springzadel gaan en het vzh zadel wegdoen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:41

Ik ga het gelukkiger veel makkelijker oplossen. Me zadel komt binnekort binnen; dressuur bladen er op.
Maar over 1 á 2 jaar wil ik ook gaan beginnen met springen met me paard, het gene wat ik dan moet doen is;
Spring zweetbladen bestellen en ik kan ze zo wisselen wanneer nodig is. Heb dus maar 1 zadel, maar wel 2 paar zweetbladen. :D
In jou geval zou ik het veelzijdigheids zadel weg doen en dan lekker verder sparen voor een leuk springzadel er bij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:46

Met mijn eigen paard had ik een dressuur- en een springzadel. Dressuren op een springzadel vind ik namelijk verschikkelijk en andersom heb ik nooit willen proberen.
Het paard wat ik nu rijd heeft drie zadels: een dressuur-, spring- en veelzijdigheidszadel voor de strandritten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:50

Ik spring dus gewoon met mijn dressuuzadel (een Stübben Tristan). Geen problemen mee, geraak er makkelijk mee over 1.20m..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:52

Ik heb een dressuur- en een springzadel. Heb een tijdje gedressuurd op m'n springzadel maar vond het helemaal niks, me houding werd er echt niet beter van en ik zat niet mooi rechtop.
Toen heb ik een dressuurzadel (2ehands voor €350,-) erbij gekocht en op maat laten maken.

Springen met een dressuurzadel vind ik echt géén optie, vréselijk! :Y) Wel rijd ik regelmatig buiten met mijn dressuurzadel.

Ik zou is kijken voor een leuk springzadeltje erbij, ik heb een wintec van 8 jaar oud en ziet er uit als praktisch nieuw. Rijd lekker, onderhoudsvrij en is niet duur. ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:57

Ik heb een dressuurzadel en een veelzijdigheidszadel. VZH hebben we voor springen, buitenritten en voor m'n vriend.
Ik kan echt niet dressuren met dat VZHzadel, maar hoger dan 1m springen is met een dressuurzadel ook niet ideaal.. Daarom hebben we beide. Een echt springzadel wilde ik niet, om een of andere reden zit ik daar nooit zo lekker op.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:03

Ik heb een Kieffer Ulla Salzgeber dressuurzadel & een Knightrider spy springzadel máár, mijn dressuurzadel was dus een wat duurdere zit geweldig en wordt elk half jaar op mijn paard aangepast en mijn springzadel is een relatief simpel 2e handsje van 350,- euro dat ik eens in het jaar wel even laat bekijken maar dat hoeft van mij niet zo spik en span te zijn als mijn dressuurzadel. Ik zit echter heerlijk in dat springzadel hoor en het is best een leuke springset (cognac) maar als ik zie hoe weinig je daar op zit in vergelijking met je dressuurzadel ben ik er hardstikke blij mee.
Ik zou dus zeggen, verkoop je veelzijdigheidszadel en koop een leuk 2e hands springzadel ervoor terug.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:12

Ik heb gewoon alleen een springzadel. Vind het veel fijner zitten, ook met dressuur.

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:42

Ik heb ook twee zadels. Een BR Jos Lansink special springzadel en een Merano dressuurzadel. Deze laatste heb ik vorig jaar bijgekocht maar staat nu alweer te koop :p Ik vind het voor mij persoonlijk niet goed zitten, men benen zo lang. Heb er een jaar aan proberen te wennen maar ik rij gewoon veel liever met mijn springzadel.. Ook op dressuurwedstrijd gebruik ik mijn springzadel...
BTW bij deze, als iemand opzoek is naar een dressuurzadel, ik heb er nog eentje te koop. Zo goed als nieuw :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:44

Ligt denk helemaal aan jou budget wat je zou gaan gebruiken.

Ik heb jaaaaaaren alleen op een vzh gereden. Tot 3 jaar terug nog. Toen reed ik Z1 dressuur en M springen met het ene paard en L springen en M dressuur met de andere, alles op 1 vzh. Tegenwoordig heb ik wel 2 zadels, zowel een dressuur als een springen. Een Albion voor dressuur en een Passoa voor het springen. Ik zou nu niet anders meer willen.

Mocht je toch niet kunnen kiezen in welke je wg wilt doen: misschien beide weg doen en 2 nieuwe 2e handse kopen? Dus een dressuur en een spring?
Laatst bijgewerkt door rowo op 16-09-11 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:48

Ik heb voor een Prestige Versailles(springzadel) gekozen. Was ook aan het twijfelen en het budget laat geen 2 zadels toe. Kan hiermee gewoon dressuren.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:37

Op dit moment rij ik voornamelijk dressuur en heb dan ook een dressuurzadel. Echter ben ik van plan het springen iets meer op te pakken en wil binnenkort dus ook een springzadel aanschaffen.
Dressuurzadel voor dressuur, springzadel voor springen. :)