stalverhoging binnen opzegtermijn. Mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:19

Is het niet zo dat bij een verhoging van huur, je recht hebt op een keuze om of te vertrekken voordat dit ingaat en dus voor 1okt in dit geval zonder verdere gevolgen of idd voortzetting van contract en dus de verhoging te accepteren.
Hmm moeilijk te verwoorden, maar je zou altijd eens bij een juridisch loket navraag kunnen doen, dit kost je niets.
Volgens mij gaat de stalling idd de fout in door het idd niet een maand van te voren kenbaar te maken. Geloof nooit dat ze jou die verhoging door je strot kunnen duwen per 1-10.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:19

Maar weet je stalhouders hebben hierin natuurlijk wel een ideaal presie middel. Je hoort immers heel vaak dat er na opzeggen niet meer fatsoenlijk op de paardjes gelet wordt, en dat er pesterijen komen Enzo. Ik heb nu Sept gewoon netjes betaald, en zie wel hoe het gaat komende weken. Want ik weet ook gewoon zeker dat stel ik niet zou betalen, ik ook het erf niet af kom met m,n paard.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:20

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:21

tteettt schreef:
Maar weet je stalhouders hebben hierin natuurlijk wel een ideaal presie middel. Je hoort immers heel vaak dat er na opzeggen niet meer fatsoenlijk op de paardjes gelet wordt, en dat er pesterijen komen Enzo. Ik heb nu Sept gewoon netjes betaald, en zie wel hoe het gaat komende weken. Want ik weet ook gewoon zeker dat stel ik niet zou betalen, ik ook het erf niet af kom met m,n paard.

Ze kunnen ook niet zomaar mensen gaan kidnappen en paarden gaan paardnappen... zeg maar *D

Jij kan gewoon vertrekken als jij dit wilt als je de maand waarin je zit maar afbetaald...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:23

Overigens weet ik dat huurverhoging voor huurhuizen 2 maanden van te voren doorgegeven moet worden!
Maar kan nergens vinden hoe dat bij stallen zit.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:25

dat is dus de clou he ik heb kurig eind aug opgezegt zodat ik weg kon begin sept omdat wij geen contract hebben heb ik ook geen opzeg termijn voor mijn gevoel! Maar toen ik opzei was het ineens dat we dan per 1-10 weg kunnen. Ik snap niet waar die maand ineens vandaan komt, is ook nooit ter sprake gekomen ofzo.

Mioux

Re: stalverhoging binnen opzegtermijn. Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:28

geen contract betekent dat je dus gewoon weg mag! Mits een mondelijke afspraak is gemaakt, maar ja ;) Probeer dat maar eens te bewijzen, en ze kunnen je echt niet zomaar houden als je weg wilt hoor..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:28

Maar heo zou jij het vinden als jouw stalbaas jou eind augustus kwam vertellen dat jij per 1 september op straat staat tteettt? Was je dan ook zo stellig dat dit een normale gang van zaken was? :)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:32

Klopt voor huren is alles wel redelijk vast gelegd tegenwoordig, maar ik krijg toch indruk dat dit met pension stallen een beetje een rommeltje is. Bedoel stro wordt duurder dus stallers moeten meer gaan betalen, ja en als het nou weer goedkoper wordt? Is bij ons afgelopen mnd voorgekomen dat paarden bijna op beton stonden, want stro was op, maar als ik twee weken op vakantie ga met m,n paard dan moet ik wel gewoon volle maand betalen, er zijn gewoon helemaal geen richt lijnen voor wat wel kan en wat niet.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:33

tteettt schreef:
Klopt voor huren is alles wel redelijk vast gelegd tegenwoordig, maar ik krijg toch indruk dat dit met pension stallen een beetje een rommeltje is. Bedoel stro wordt duurder dus stallers moeten meer gaan betalen, ja en als het nou weer goedkoper wordt? Is bij ons afgelopen mnd voorgekomen dat paarden bijna op beton stonden, want stro was op, maar als ik twee weken op vakantie ga met m,n paard dan moet ik wel gewoon volle maand betalen, er zijn gewoon helemaal geen richt lijnen voor wat wel kan en wat niet.

Dat is niet alleen de laatste tijd, dat is altijd al zo geweest.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:34

dat is nou het voordeel van contracten laten samenstellen (in 2 fout duhh) !

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:34

Dat snap ik natuurlijk ook wel needje, maar als hij mij dat kwam vertellen dan neem ik aan dat ik dan niet ook nog de nieuwe maand stalling moet betalen. En over de 2 weken in aug dat paard er niet stond hoor ik hem ook niet hoor, aug heb ik gewoon volle pond betaald.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:36

Jij huurt die stal, of je er nou een paard in zet of niet. Je huurt de stal.
Hoef je ook geen huur van je huis te betalen als je op vakantie gaat? Het is doodnormaal om je stalling door te betalen als je je paard mee op vakantie neemt. Dat is altijd al zo geweest.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:37

klinkt logisch wat horsetopshop zegt ;)
Je krijgt ook geen gratis 2 weken als je op vakantie gaat en je huisje leeg is, al betaal je wel minder vanwege gebruik die je dan niet hebt per maand ;)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:38

Nou dat is ook zo, heb hier wel van geleerd voor andere stal, duidelijke afspraken vooraf en ind alles netjes op papier! En tis ook niet mijn bedoeling om iemand voor het blok te zetten, heb immers ook netjes m,n stal geld voldaan over sept, maar verbaas me er gewoon over! En vindt het gevoel dat ze nu misschien anders tegenover m,n paard zullen gaan doen niet echt fijn.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:43

Nou dat heb ik ook nooit een probleem gevonden, en eerlijk is eerlijk zelfs nooit bij stil gestaan! Totdat ik terug kwam en er weer meer boxen gebouwd waren, en er kennelijk tekort aan stro was, waardoor paarden op beton kwamen te staan.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:44

tteettt schreef:
Nou dat heb ik ook nooit een probleem gevonden, en eerlijk is eerlijk zelfs nooit bij stil gestaan! Totdat ik terug kwam en er weer meer boxen gebouwd waren, en er kennelijk tekort aan stro was, waardoor paarden op beton kwamen te staan.

Dat is niet de bedoeling. Maar dat is weer een heel ander onderwerp. Tekortkoming van de stalling.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:46

Nou nee is om aan te geven, dat je als staller bepaalde dingen gewoon normaal moet vinden zoals je zelf ook al aangeeft. Maar een stal eigenaar maakt ook beloftes en afspraken en wie houd hem/haar daar aan?

Want ik zie het echt ook om me heen veel eigenaren denken nou ja laat maar, want anders gaan ze straks vervelend doen tegen m,n paard.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:48

tteettt schreef:
Nou nee is om aan te geven, dat je als staller bepaalde dingen gewoon normaal moet vinden zoals je zelf ook al aangeeft. Maar een stal eigenaar maakt ook beloftes en afspraken en wie houd hem/haar daar aan?

Want ik zie het echt ook om me heen veel eigenaren denken nou ja laat maar, want anders gaan ze straks vervelend doen tegen m,n paard.

Als ze je paard op beton zetten is het tijd om te verhuizen. Bang dat ze vervelend tegen je paard gaan doen. Dan niet in pension zetten of nooit verhuizen. Maar dat heeft niks met het probleem van TS te maken.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:53

Nee klopt ik ga teveel of topic maar komt gewoon omdat ik me verbaas dat soortgelijke situatie,s toch wel regelmatig voorkomen in de wereld van pension stalling.

Ik zou als ik ts was ind gewoon weg gaan einde van de maand, en dit zo snel mogelijk aan pension houder mee delen. Als je op 2-09 de rekening krijgt, en je hebt mnd opzeg termijn, dan zou ik zorgen dat ik per 2-10 weg ben. Desnoods met betaling van 2 dgn in okt voor nieuw tarief!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:54

Dat komt nog best mooi uit tteett. 2 oktober valt op een zondag :P

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:55

Nou zie dan heeft TS zich keurig gedragen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:57

staat je huurbedrag van je stal in je huidige contract? Want dan vervalt dat contract zo wie zo per 1 oktober, dus ben je ontbonden aan het contract. Dus als je nu zegt dat je het niet met de verhoging eens bent, dan kunnen ze je niets dwingen.
Maar staat er geen bedrag in je huurcontract, dan zou je officieel gezien gewoon vast zitten aan je opzegt termijn, maar ik geloof dat zodra er veranderingen zijn in het huurovereenkomst, dat je vrij bent van je contract. Maar dit zijn allemaal regeltjes-regeltjes. Als ik jouw was zou ik gewoon netjes zeggen dat je snapt dat ze met een verhoging komen ( het hooi is echt duur dit jaar) maar dat dit voor jou niet haalbaar is. Kan me niet voorstellen dat ze dan moeilijk doen als je weg gaat.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:00

als je om deze reden wilt gaan dan zou ik gewoon per 1 oktober opzeggen en gaan. (mits je voor die tijd een andere stalling hebt ;) )

heb je een contract, dan kijk inderdaad even of het bedrag erin staat zoals hierboven gezegd wordt.

maak je elke maand geld over of betaal je contant?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:09

LecyTinker schreef:
staat je huurbedrag van je stal in je huidige contract? Want dan vervalt dat contract zo wie zo per 1 oktober, dus ben je ontbonden aan het contract. Dus als je nu zegt dat je het niet met de verhoging eens bent, dan kunnen ze je niets dwingen.
Maar staat er geen bedrag in je huurcontract, dan zou je officieel gezien gewoon vast zitten aan je opzegt termijn, maar ik geloof dat zodra er veranderingen zijn in het huurovereenkomst, dat je vrij bent van je contract. Maar dit zijn allemaal regeltjes-regeltjes. Als ik jouw was zou ik gewoon netjes zeggen dat je snapt dat ze met een verhoging komen ( het hooi is echt duur dit jaar) maar dat dit voor jou niet haalbaar is. Kan me niet voorstellen dat ze dan moeilijk doen als je weg gaat.

dat wou ik net ook plaatsen over het bedrag in het contract :j

ts, heb je eventueel wel al een andere stalling zodat je eventueel 1 okt weg kunt gaan?