Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tteettt schreef:Maar weet je stalhouders hebben hierin natuurlijk wel een ideaal presie middel. Je hoort immers heel vaak dat er na opzeggen niet meer fatsoenlijk op de paardjes gelet wordt, en dat er pesterijen komen Enzo. Ik heb nu Sept gewoon netjes betaald, en zie wel hoe het gaat komende weken. Want ik weet ook gewoon zeker dat stel ik niet zou betalen, ik ook het erf niet af kom met m,n paard.
Probeer dat maar eens te bewijzen, en ze kunnen je echt niet zomaar houden als je weg wilt hoor.. tteettt schreef:Klopt voor huren is alles wel redelijk vast gelegd tegenwoordig, maar ik krijg toch indruk dat dit met pension stallen een beetje een rommeltje is. Bedoel stro wordt duurder dus stallers moeten meer gaan betalen, ja en als het nou weer goedkoper wordt? Is bij ons afgelopen mnd voorgekomen dat paarden bijna op beton stonden, want stro was op, maar als ik twee weken op vakantie ga met m,n paard dan moet ik wel gewoon volle maand betalen, er zijn gewoon helemaal geen richt lijnen voor wat wel kan en wat niet.
tteettt schreef:Nou dat heb ik ook nooit een probleem gevonden, en eerlijk is eerlijk zelfs nooit bij stil gestaan! Totdat ik terug kwam en er weer meer boxen gebouwd waren, en er kennelijk tekort aan stro was, waardoor paarden op beton kwamen te staan.
tteettt schreef:Nou nee is om aan te geven, dat je als staller bepaalde dingen gewoon normaal moet vinden zoals je zelf ook al aangeeft. Maar een stal eigenaar maakt ook beloftes en afspraken en wie houd hem/haar daar aan?
Want ik zie het echt ook om me heen veel eigenaren denken nou ja laat maar, want anders gaan ze straks vervelend doen tegen m,n paard.

LecyTinker schreef:staat je huurbedrag van je stal in je huidige contract? Want dan vervalt dat contract zo wie zo per 1 oktober, dus ben je ontbonden aan het contract. Dus als je nu zegt dat je het niet met de verhoging eens bent, dan kunnen ze je niets dwingen.
Maar staat er geen bedrag in je huurcontract, dan zou je officieel gezien gewoon vast zitten aan je opzegt termijn, maar ik geloof dat zodra er veranderingen zijn in het huurovereenkomst, dat je vrij bent van je contract. Maar dit zijn allemaal regeltjes-regeltjes. Als ik jouw was zou ik gewoon netjes zeggen dat je snapt dat ze met een verhoging komen ( het hooi is echt duur dit jaar) maar dat dit voor jou niet haalbaar is. Kan me niet voorstellen dat ze dan moeilijk doen als je weg gaat.