Paard laat zich niet pakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Paard laat zich niet pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:08

Als je paard wegloopt, niet kwaad worden, niet opjagen. Probeer parallel met haar mee te lopen, draait ze om, draai jij je ook om. Op momenten dat ze stil staat en je aankijkt, in een boog op haar aflopen, naar de schoft kijken. Kriebelen bij de schoft, uitgebreid tutten.

Staat ze met halster? Niet meteen naar het halster grijpen.
Staat ze zonder halster, halster openmaken bij de gesp achter de oren langs, hand over haar hals, open gedeelte pakken met rechterhand, rest van halster en gesp in linker hand. Hand optillen, neusje erin, halster dicht.

Uitgebreid kriebelen, belonen en dan halster weer af en opnieuw beginnen. Blijft ze bij je staan is het goed. Loopt ze weg is het ook goed.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:29

mijn paard deed dat ook
maar ik heb nam een langen touw
mijn dochter aan de eene kant ik aan de andere kant
dan liepen rustig naar een hoek van het land
en dan kon de haar pakken maar niet straffen
maar belonen met een wortel nu gaat het goed
ze kom gewoon naar ons toe :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:29

Dat halster op die manier is inderdaad een goede! Bedankt! Ze staat namelijk zonder halster. Ik denk echt dat ik hier iets aan heb, bedankt!

@tiny_tiger; dan blijft ze van je wegdraaien, ook in zo'n klein stukje.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:07

Onze paarden worden bijgevoerd op stal....als ze dat een keer in de gaten hebben komen ze dravend achter uit het land zodra ze je zien.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:22

_Kiki_ schreef:
@hestejente; voor jou dezelfde vraag als voor Cassidy, wat doe je als ze sowieso al gaat lopen rennen als ik bij haar in de bak loop?

Uhh, je laat je toch niet leiden door de acties van je paard? Jij bent daar om dat paard te vangen, of hij nou stilstaat of dat hij in het rond rent. Gewoon naar 'm toe wandelen, niet gaan rennen want daar word je moe van. Bovendien jaag je je paard er mee op. Blijf kalm. Hij stopt vanzelf wel met rennen. En dan achter 'm aan blijven lopen tot je bij 'm kunt komen.

Stap achteruit of weglopen wanneer hij stil staat hoeft naar mijn idee niet persé. Gewoon ontspannen naar de schouder lopen, hem even aaien, halstertje om, braaafpaard, en de wei uit.