Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.

Caira schreef:Ik doe de opleiding bij http://www.dressuurnatuurlijk.nl en dan paard en school.<snap>het is een 3 jarige HBO opleiding
). Een "opleiding-op-HBO niveau" mag zichzelf echter géén "HBO-opleiding" noemen. Je zal ook zien (bij goed lezen) dat dat niet gebeurt
Citaat:Niet klakkeloos een goeroe volgen, maar ook je eigen ervaring meepakken. Overal kijken en luisteren. Meenemen wat je aanstaat en laten liggen wat je niet past. Juist door jaren ervaring weten wat voor jou werkt of niet. Ik neem veel aan van anderen, als ze het kunnen onderbouwen of als ik het probeer ook effect heeft. zal nooit denken dat ik niet meer hoef te leren.
Caira schreef:grappig dat mensen zich daar speciaal voor aanmelden, vind ik altijd wat verdacht.
. Toevallig viel de aanmelding samen met je posts
.
BBreedveld schreef:Zijn er op bokt nog meer holistisch instructeurs aanwezig? Ik zou graag eens van gedachte wisselen over graag gebruikte technieken, oefeningen en methodes.
Ben je meer ''van 1 leest en er nog wat bij' of werk je echt over de gehele linie holistisch? Hou je je met specifieke zaken bezig of ben je veelzijdig?
Onder holistisch versta ik in deze : gericht op het hele plaatje (dus bijvoorbeeld niet alleen de correctheid van de gereden oefeningen, maar ook het lichaamsbewustzijn van de ruiter, de voeding van het paard, de emotionele vaardigheden van de ruiter etc) en gebruikmakend van diverse methodes/stromingen.
Wie biedt?