Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Relaxed schreef:Damelza schreef:ik ga altijd even samen met mijn pony na afloop van de proef naar de jury. Vraag ik om commentaar en tips, maar laatst was er een jury die zei gelijk: nee daar doe ik niet aan, staat op papier. Keek ik daarna op de coupon stond er amper wat op
Meteen na de proef kan idd vaak niet omdat het onwijs uit gaat lopen als iedereen dit doet.. Ik geef ook zelden commentaar meteen na de proef, maar na afloop van de ring vind ik dit geen probleemIk zorg wel dat er genoeg op de coupons staat aan commentaar..
MariekeS_ schreef:Even een puur interesse filmpje over het filmen:
Ook al wordt er gefilmd vanuit een andere hoek dan blijft de gereden proef toch hetzelfde? Stel dat in het eerder gegeven voorbeeld een paard zijn tong bij C naar buiten eruit steekt, maar de proef is vanaf A gefilmd, dan kan de jury toch zeggen dat het daar gebeurde? Dan is de tong zelf misschien niet op film te zien maar een gegeven hulp of iets dergelijks wel? Je zou bijvoorbeeld vanaf A op film wel moeten kunnen zien dat de ruiter sterk met de hand inwerkt of dat de aanleuning wringt?
Als ruiter moet je dan natuurlijk wel even aannemen dat het wel degelijk gebeurd is maar zo zou je toch ook wel tot een leermomentje moeten kunnen komen?
Handigst is natuurlijk om vanaf C te filmen
idefix4 schreef:Jij verwoord nou precies, wat het probleem is. Daarom rijd ik inmiddels geen wedstrijden meer. Er valt nauwelijks te praten met jury's. Ik kan het aan één kant wel begrijpen, want veel mensen zijn snel op de tenen getrapt en gaan rare dingen zeggen tegen de jury, maar vroegah, gingen jury's erbij zitten om de ruiters de kans te geven om hun coupon te bespreken. Die tijd is geweest. De meesten geven hun punten en maken dat ze weg komen!
__PSM__ schreef:Bij mij stond er alleen onderaan, met ander handschrift dan het overige commentaar, paard gooit regelmatig tong uit mond....
Relaxed schreef:Jeetje wat raar..Ten eerste zou ik mijn schrijver er zich nooit mee laten bemoeien, die had ik dan persoonlijk meteen zelf (als jury) de mond gesnoerd.. Dit is iets tussen jury en deelnemer en niet tussen jury, schrijver, deelnemer, ouders/aanhang van de deelnemer en weet ik het wie allemaal
![]()
Verder zie ik het totaal niet als een aanval als iemand bij me komt, máár ik zou geen video's gaan bekijken.. Puur om het feit dat dat veelste tijdrovend is en als je hieraan begint je dat bij iedereen moet doen. Alhoewel ik het in dit geval misschien wel zou doen, omdat het een duidelijk feit is en ik dan wel zeker zou willen weten of ik wel de goede coupon voor me heb gehad..
Ik vin dhet juist jammer dat er zo weinig mensen naar me toe komen na de proef..
Sidera schreef:Relaxed schreef:Jeetje wat raar..Ten eerste zou ik mijn schrijver er zich nooit mee laten bemoeien, die had ik dan persoonlijk meteen zelf (als jury) de mond gesnoerd.. Dit is iets tussen jury en deelnemer en niet tussen jury, schrijver, deelnemer, ouders/aanhang van de deelnemer en weet ik het wie allemaal
![]()
Verder zie ik het totaal niet als een aanval als iemand bij me komt, máár ik zou geen video's gaan bekijken.. Puur om het feit dat dat veelste tijdrovend is en als je hieraan begint je dat bij iedereen moet doen. Alhoewel ik het in dit geval misschien wel zou doen, omdat het een duidelijk feit is en ik dan wel zeker zou willen weten of ik wel de goede coupon voor me heb gehad..
Ik vin dhet juist jammer dat er zo weinig mensen naar me toe komen na de proef..
Ik rijd helemaal geen wedstrijden, zal dat maar eerst even zeggen, maar ik was laatst op een stal en kwam toen
in gesprek met een meneer die ook wel eens jureert. Dat vond ik wel interessant, en toen vroeg ik hoe hij staat in zijn
contact met de deelnemers.
Zijn antwoord was juist: Ik ben er als jury om een beoordeling te geven van waar je nu staat (qua niveau) en of dat dus goed genoeg is. Als mensen naar mij toekomen verwijs ik ze door naar hun trainer/instructeur van wie zij moeten horen hoe je het dan beter gaat doen. Dat was niet zijn 'taak'
Hij stond daar dus heel anders in dan de meesten hier. Misschien zijn daarom deelnemers ook wat teruggehoudener?
Maar nogmaals, ben nog maar bij weinig wedstrijden geweest. Vond alleen het antwoord van deze man wel apart, op zich prima te begrijpen maar toch apart
Voor mij fijn en voor haar ook fijn dus om te horen
Citaat:KarinvdM schreef:
Nee, ik voel mij niet aangevallen als een ruiter bij mij komt na de proef. Ik ben altijd bereid om een toelichting te geven, maar het komt bijna nooit voor dat er iemand komt.
Het ligt er wel aan op welke wijze een ruiter bij je komt. Video's terug kijken dat doe ik ook niet, daar gaat erg veel tijd in zitten en ik ga ook niet verder in discussie.
Citaat:SuzanneF schreef
Hier hetzelfde.
Suzanne F. schreef:Nou ik vraag soms wel aan de ruiter als ze mijn commentaar niet zo goed begrijpen of ze de proef weleens filmen.
Vaak voelt het toch anders als het eruit ziet.
CharleyT schreef:Vragen over de cijfers en het waarom die zo gegeven zijn wil ik met plezier beantwoorden. Maar uitgebreide tip's enz enz. doe ik niet aan. ik beoordeel, leg uit waarom die punten er staan en dat is het. al het andere is voor de instructeur van de combinatie.
Willen ze dat ook, dan reken ik een andere tarief:):), nl het instructeurs tarief. De kostenvergoeding die ik nu krijg is nl bedoeld voor het beoordelen van proeven, niet om complete clinic te geven o.i.d.

maar vind het als ruiter wel fijn als het kan!)