Daarnaast is het ze echt niet om je pony te doen, wat moet een Negeriaan met jou pony. Kost veel te veel geld om hem/haar naar Nigeria te transporteren. Het is ze te doen om jou geld. Ik ben voor een forumgebruiker in Duitsland ook al even aan het zoeken geweest aangezien een soortgelijk verhaal had. En het gaat erom dat ze jou Paypal emailadres te pakken krijgen. Dan wordt er vanaf een gestolen creditcard of fake bankrekening geld overgeboekt naar jou Paypalaccount, welke na een paar dagen ineens gestorneerd/teruggevorderd wordt. Paypal haalt dan echt zonder pardon het geld van jou Paypalaccount, jij bent dus je centen kwijt en zij rijk.
Iedereen die dus echt denkt dat ze hun pony/paard dan ook nog kwijtraken.......... is echt niet zo, hebben ze helemaal geen interesse in. Ze willen geld en niks anders. Alleen kleine dingen als telefoons is voor hun interessant, die kunnen ze zo weer doorverkopen, dat is met grote objecten echt niet zo.
Ik heb overigens net als Nyckle ook al eens een pony zonder dat de koper hem gezien had verkocht naar Duitsland (toen woonde ik nog in NL). Maar ook die is gewoon via de bank overgemaakt, en heb ik meermaals telefonisch contact met die mensen gehad.
En net als Zahlina, niet alle overboekingen met Paypal zijn fraude. Ik ben/was ook bezig een paardje in de USA te kopen, die zou ik ook via Paypal betaald hebben aangezien dat veel makkelijker en goedkoper is dan via de bank. Ik heb zelfs de test die ik persee wilde via Paypal betaald aan de verkoper. Helaas viel die niet goed uit en ging de koop niet door (was overigens al paard nr 3 die niet door die test kwam). En ik kan ook van mezelf niet zeggen dat ik een oplichter ben
Maar ook in dit geval heb ik telefonisch contact gehad met de verkoper van dat paard. Het is dus niet allemaal negeriaanse fraude wat gebruik maakt van Paypal. Het wordt alleen voor de eerlijke mensen wel lastig om het te gebruiken door dit soort oplichters