Jury: aftrek bij kleurige kleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:31

Pieteritus1 schreef:
Ik start compleet in het bruin en ik krijg er alleen maar positieve reacties op. Met het paard wat ik M1 start, rijd ik ook met een bruin dekje.

ik start in bruin tuig alles zelfde kleur inclusief laarzen en cap, jasje is grijs en dekje en broek wit! *\o/*
Krijg ook nooooit negatieve reacties, meestal juist positief *D

WiskyBokjes

Re: Jury: aftrek bij kleurige kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:36

Ik moet vanuit de club rijden met een rood jasje. Je ziet het bijna nergens meer, echt alleen in onze kring.
Zelf vind ik de kleur afschuwelijk, maar ik zal het toch wel erg vinden als ik hierdoor minder punten zou krijgen terwijl het vanuit de club komt. Momenteel rijd ik 2 zwartjes, dan staat het nog wel maar met mijn bonte vond ik het er niet uit zien. :+
Afbeelding
Ik krijg niet zozeer negatief commentaar, maar iedereen kijkt je wel ontzettend raar aan als jij als enige met een rood jasje rond hobbelt. :=

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:42

misschien ga ik eens een proefje in het roos rijden

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:56

Yael_my schreef:
misschien ga ik eens een proefje in het roos rijden

ik zeg DOEN :+

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:16

onze dochter start straks in een grijs jasje met
zwart rozen print.... (niet heel druk hoor)
ben benieuwd naar het commentaar dan :D

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:22

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:23

Ik zal in de B en de L nooit aftrek geven op de verzorging, dan zou ik in de M en de Z ook een manier moeten vinden om een punt aftrek te geven. Helaas heb ik dus wel echt spuuglelijke kleuren voorbij zien komen, tot circusacts toe! Maar dan nog respecteer ik de keuze en de smaak (of gebrek daar aan) van de deelnemers. Wel heb ik wel eens het gevoel dat het uitgeven van het vele geld voor de kleding beter in een extra lesje gestoken had mogen worden ;)

Stiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:31

Persoonlijk vond ik het wel tijd dat het wat oudbollige imago van dressuur eens gepimpt werd. Persoonlijk start ik nog wel in
zwart - wit (blijf ik gewoon mooi vinden en me outfit is ook nog niet aan vervanging toe :D ) maar als je outfit binnen de regels valt....tja dan kan je er moeilijk aftrek voor geven.

Maar laten we eerlijk zijn. Verzorging is 98 % van de gevallen toch een vast cijfer. Persoonlijk vind ik het wel eens jammer want soms zie je echt combinaties die super hun best hebben gedaan en uiteraard ook combinaties die 5 minuten bezig zijn geweest. :o

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:42

Stiekie schreef:
Persoonlijk vind ik het wel eens jammer want soms zie je echt combinaties die super hun best hebben gedaan en uiteraard ook combinaties die 5 minuten bezig zijn geweest. :o

Maar hoe kan jij bepalen of dat heel lang geweest is of maar 5 minuten? Dat kun je niet want die met dat bruine paard kan ook wel de hele dag bezig geweest zijn.......tuurlijk is een echt witte schimmel mooi om te zien maar om dat nou hoger te punten dan die bruine? Nee dat doe ik dus niet. Net wat ik al eerder postte, in principe staat je cijfer vast behalve als er iets op aan te merken is qua verzorging, dan trek ik er een punt (of meer) vanaf.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:11

WiskyBokjes schreef:
Ik moet vanuit de club rijden met een rood jasje.

Dat zou voor mij een reden zijn om daar geen lid te worden. :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:16

Wat ik juist jamemr vindt is dat de jury niet altijd kan zien of iemand bij wijze van spreke 5 minuten of een uur is beziggeweest. Bailey heeft zomerczeem en probeer dan maar eens netjes, laat staan enigzins strak te vlechten. Ik krijg nooit hele hoge punten en dat ligt niet aan het wassen, of het tuig want ik poets alles en was het hele paard.

Toen haar manen er helemaal af moesten ivm ontsteking bij de eczeem kreeg ik zelfs een 5 voor verzorging, puur omdat ze geen mooie manen had.

Ik zou het zonde vinden als er punten aftrek gegeven zouden worden voor een kleurig jasje. Een hele roze combi inclusief hoofdstel en dergelijke kan ik wel begrijpen :+ Een beetje to much

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:20

ik zou het wel raar vinden als een jury hiervoor een punt aftrek zou geven puur omdat het zijn smaak niet is...
als het geheel maar netjes is toch?

ik start nu met een lichtgrijs jasje, maar zit er serieus over na te denken om een licht rose rijjasje aan te schaffen.
gewoon omdat het me leuk lijkt en omdat ik ze nog niet op concours ben tegengekomen :D

http://elde-fotografie.smugmug.com/Animals/Gaanderen-4-9/i-9ntTcCb/0/M/IMG0094-M.png

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:21

Die hele roze combi krijgt bij mij ook echt gewoon standaard die 7 :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:22

Ik start in het bruin/ champagne. Heb ook geen kritiek gehoord, eerder complimenten. Maar dat kritiek kan dan wel achter mijn rug om gegeven worden. :P
Zou het zelf echter niet terecht vinden als er een punt afgetrokken wordt vanwege mijn set. Het gaat erom hoe ik rij en niet hoe ik er uit ziet. Dat ik dat leuk vind is aan mij en daarnaast is hetgeen wat ik draag ook gewoon toegestaan volgens de KNHS reglementen.

Ik zit er wel aan te denken om een mooi donkerblauw jasje aan te schaffen met een roze biesje. Maar dat ligt nog ver in de toekomst. Bruine set is net compleet. ;)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:22

haha wat gaaf flora :D Respect voor mensen die zoiets dragen! Ik veel het heel leuk om te zien maar ik zou het zelf nooit (durven) dragen. Bovendien heb ik al lak aan het clubtenue met mijn blauwe jasje. Roze zouden ze helemaal niet waarderen denk ik :')

Ik ben onwijs blij met mijn complete rood/wit/blauw set dus voorlopig niks anders voor mij.

Edit: Dit is overigens mijn set <3 http://i1085.photobucket.com/albums/j42 ... 5_ft4o.jpg

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:24

ik vind het wel kunnen, ik heb voor de rest geen bling-bling en wil er een zwart kraagje op zodat het bij mn cap, laarzen en paard past.

wat andere mensen ervan vinden maakt me niet uit. praten doen ze toch wel ;)

nu maar eens kijken of ik ergens zo'n jasje kan vinden :')

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:08

KarinvdM schreef:
WiskyBokjes schreef:
Ik moet vanuit de club rijden met een rood jasje.

Dat zou voor mij een reden zijn om daar geen lid te worden. :D

Ja andere clubs in de kring hebben donkerblauw, nog lichter rood of groen en dit is het dichste bij op loopafstand dus ja dan kies ik toch voor deze club. :=

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:07

ik hoop dat de jurys hier in Overijssel mn roze outfit gaan respecteren! :P
roze jasje + dekje, thats it. Verder zwart hoofdstel, zwarte laarzen en cap. :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:37

Ik vind het wel leuk hoor, dat er een beetje meer kleur in de dressuurbaan komt. Hele bonte combi's heb ik ook nog niet voorbij zien komen. Al wel een paar hele mooie jasjes bij de (Z) paarden. Duidelijk op maat gemaakt en met fraaie details.

Wat ik spuuglelijk vind is zwarte jas met bruine laarzen. Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik vind dat de laarzen minimaal dezelfde kleur moeten hebben als de jas of donkerder. In elk geval niet lichter. En helm en laarzen moeten dezelfde kleur hebben.
Maar ik trek geen punten af, mits duidelijk is dat er zorg aan is besteed.

Als ik met mijn nieuwe paard ga starten wil ik een mooie zilvergrijze jas.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:46

Ik hou persoonlijk beslist niet van al die bonte kleuren, ik vind blauw, zwart, grijs of bruin het mooist. Maar ik trek er geen punten voor af als iemand in het pimpelpaars bij mij in de ring verschijnt. Als het netjes verzorgd is is het netjes verzorgd en krijg je van mij gewoon een 8.

dg01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:56

Ik zou een beetje kleur maar ook de traditionele kleuren geen bezwaar,
als het er allemaal netjes verzorgd is zie ik het probleem.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:29

Ik start straks in het marineblauw (of bordeaux rood), met champagne en bruin. :j
Bij m'n eigen heb ik dus chocolade bruin hoofdstel + zadel erop liggen (past echt perfect bij elkaar!!), cap + laarzen dus ook bruin (ook perfect passend, liefst dus ook chocolade bruin wat ook perfect match bij m'n tuig) en dan dus champagne broek + handschoentjes + plastron met een marineblauw of bordeaux rood jasje. ;)

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:12

Hoezo staat het punt voor de verzorging van tevoren al vast? Dat lees ik hier tenminste. Vreemd, daar moet gewoon per combinatie een punt voor worden bepaald, net als voor de rest. Of is dat soms weer het verhaal dat je op verzorging geen winstpunt mag halen, want dat is natuurlijk niet zo, de overige 29 of tegenwoordig 28 onderdelen bepalen immers mede het totaal.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:20

De meeste juryleden geven een standaard cijfer voor de verzorging, dat is niks nieuws.
Ik doe dat ook, in ieder geval in 99 van de 100 keer.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:12

Nav mijn topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=29&t=1529554&view=unread#unread

vraag ik me af hoe blij de juryleden zijn met het loslaten van voorgeschreven kleuren (jasje e.d.)

Dus geachte juryleden: wat vinden jullie van de kleurige outfits?

Wat ik ervan vind heeft eigenlijk niet zoveel nut om te vragen. Je mag daar als jurylid toch niks mee doen omdat de kleuren reglementair gewoon zijn toegestaan.
Ik vind persoonlijk de kleur roze iets wat verboden moet worden maar dat is gewoon persoonlijke smaak.

Zie je ze veel in de ring? Nee, eigenlijk nog niet. Wel meer bruintinten, en ben ook een zilverkleurig jasje tegengekomen.

En ook dingen die echt niet kunnen? Zoals ik al zei, het is persoonlijk. Ik vind bruin op zich een prachtige kleur. Maar als je ziet wat er allemaal gecombineerd wordt aan verschillende bruintinten dan is het vaak niet mooi. Roze vind ik niet kunnen, maar wat doe ik eraan?

Wel eens aftrek gegeven ervoor of juist hogere punten voor een creatief mooi iets? Dat zou niet mogen. Zoals ik al zei, het is reglementair toegestaan, dus je moet het gewoon beoordelen als de rest.