S.O.S ! Paard om het minste buiten adem !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xiniee

Re: S.O.S ! Paard om het minste buiten adem !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 00:36

Oke, heel hard bedankt !

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 12:23

DA komt maandag om 14u, tot dan mag ik nog gewoon rijden zegt ze.
Ik Hou jullie op de hoogte !

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 21:17

Dus, dierenarts is vandaag geweest.
Wat blijkt, dat het buiten adem zijn doet hij zelf !
Het blijkt dat hij heeeel graag werkt en loopt en dat hij zichzelf zo nerveus maakt en opfokt, zoals sommige paarden of mensen op wedstrijd hebben.
Niks aan de hand dus, ze heeft wel bloed genomen om te zien of hij hellemaal herstelt is van die verwaarlozing van voor ik hem kocht. Woensdag ken ik het resultaat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:20

aparte conclusie.......ik ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek gaat komen.
Laat je dat nog weten?

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 21:45

Jups, laat ik weten !

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:57

best vee arts erbij halen wie weet is je paard ziek ! ( bij ons op stal begon ook een paard ook zo zwaar ademen , en die had toen blijkbaar 39 graden koorts , dus die was ziek had een soort van virus ) succes met je paardje , hopelijk komtie snel bete r

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:02

Lees een paard berichten naar boven :p DA is al geweest en bleek niks !

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:08

Fijn dat het waarschijnlijk onschuldig is, maar door het verleden zou ik je wel willen adviseren je tijdens de training te richten op ontspanning van je paard en hem de lol van het rijden laten beleven. Gooi de teugels maar los, eerst lekker rustig kunnen stappen, dan oppakken in stap, gaat dat lekker, aan het draven, maar dwing die aanleuning niet af, gewoon lekker lol en ontspanning. Doe een buitenritje, lag wat balkjes en pionnen in de bak, maak het leuk. Op die manier kan je de conditie optrainen en je paard ook onder het zadel het vertrouwen in de mens helemaal terugwinnen en leren dat rijden ook lol maken is. Dan komt het de dag snel genoeg dat je echt dressuurmatig kan rijden. Let alleen wel op dat ze niet de rug wegdrukt. Door de nervsiteit kan dat ook van toepassing zijn, en dan ligt je zadel niet goed, wordt de druk niet goed verdeeld (komt op de schoft en net voor de lendenen ipv over de hele rug), en dat geeft ook weer een grotere kans op blessures.

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:11

Xiniee schreef:
Lees een paard berichten naar boven :p DA is al geweest en bleek niks !

ik lees alleen de titel denkje dat ik alles overlees , en vriendelijker kan ook :j

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:17

Wat hellemaal niet onvriendelijk hoor, er staat toch een smiley ?
Ik bedoel met uitroepteken niet dat ik roep ofzo. Woeptiboe

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:23

MLoeser schreef:
Fijn dat het waarschijnlijk onschuldig is, maar door het verleden zou ik je wel willen adviseren je tijdens de training te richten op ontspanning van je paard en hem de lol van het rijden laten beleven. Gooi de teugels maar los, eerst lekker rustig kunnen stappen, dan oppakken in stap, gaat dat lekker, aan het draven, maar dwing die aanleuning niet af, gewoon lekker lol en ontspanning. Doe een buitenritje, lag wat balkjes en pionnen in de bak, maak het leuk. Op die manier kan je de conditie optrainen en je paard ook onder het zadel het vertrouwen in de mens helemaal terugwinnen en leren dat rijden ook lol maken is. Dan komt het de dag snel genoeg dat je echt dressuurmatig kan rijden. Let alleen wel op dat ze niet de rug wegdrukt. Door de nervsiteit kan dat ook van toepassing zijn, en dan ligt je zadel niet goed, wordt de druk niet goed verdeeld (komt op de schoft en net voor de lendenen ipv over de hele rug), en dat geeft ook weer een grotere kans op blessures.

Heb hem nu wel al een jaar, en DA zei dat hij niet te herkennen is. Hij is nu vooral rond een rustig.
DA is geweest toen ik heb net een week had, dus ze ziet het verschil nogal.
En DA zei bijna exact hetzelfde als jou toen ze hem voor het eerste zag :D
Ondertussen heb ik de dressuur laten vallen voor western, dus nu gaat het lekker rustig.
En mijn beide zadels heb ik laten passen (western en engels), dus die moeten goed liggen.
Ondertussen ziet hij mensen graag komen, zeker als ze een zakje vasthebben. ETEEEN.. kwijlt hij dan :p
Dank voor lieve reactie, wat een paardenvrienden hier op bokt zeg :D

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 19:18

Ik heb net de DA gebeld voor de uitslagen van Xin zijn bloedtest.
En hij is hellemaal inorde qua hart en lever enzo.
Juist heeft hij wat zuurdere spieren, wat betekent dat hij nogal snel stijf wordt en mindere prestaties zal leveren (wat voor mij niet belangerijk is).
Dus int vervolg iets van Cavalor kopen waar veel vitamine E en amino zuren in zitten en dan zal hij normaal beter en actiever lopen.
:D

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:18

Mijn paard heeft net zelfde symptomen! Inclusief soms neusuitvloeiing!
Brrr dat van dampigheid maakt me ongerust. Mijn paard is namelijk wel in conditie en wordt 5x getraind.
Wel heeft zij hier zoals vandaag last van, als het warmer wordt