Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik sluit me aan bij voorgaande tips; gewoon heel veel langs gaan, desnoods met iemand erbij, en een ander paard meenemen die niet zo snel onder de indruk is. En het belangrijkste; zelf rustig blijven! Geef je paard niet het idee dat jij ook vind dat er iets is om bang van te zijn. Dan gaat het vanzelf over
we zijn eerst langs de honden geweest die blaften en sprongen op het hek en nabor liep er voorbij alsof het niets was
dan zijn we teruggekeerd want de andere weg lag er heel slecht aan toe vanwege de regen. ehm,, dan hadden we andere weg genomen de koeien in de eerste wei stonden 2 koeien en daar zijn we ff naar gaan kijken zonder problemen in de andere wei waren er heel veel koeien maar die waren vanachter en tegen dat die aan het hek waren, waren wij al weg =p opeens kwam er een tractor aangereden (zijn grootste angst) en dan zijn we vlug een wegje ingeslagen de tractor stond aan de kant van de weg en dan zijn we er naast gelopen en hij had geene schrik =D In de wei heb ik nog wat gegalopeerd en voor de grap ben ik is in verlichtje zit gegaan en da zit supergoed bij nabor!

Judie schreef:Gister ook een aanvaring met koeien gehad..
Voor de 2e keer naar buiten met zanne. Alles was eng!
En dan vooral die koeien. Ik kreeg dr echt niet langs!
Toen zijn we heel dom een andere weg ingegaan..
Maar ja het lukte niet en dan kwamenn er steeds auto's waar ze zowat voor sprong..
Volgende x een ervaren paard meenemen!
.
), kan ik ook te paard erlangs. Prince schreef:Judie schreef:Gister ook een aanvaring met koeien gehad..
Voor de 2e keer naar buiten met zanne. Alles was eng!
En dan vooral die koeien. Ik kreeg dr echt niet langs!
Toen zijn we heel dom een andere weg ingegaan..
Maar ja het lukte niet en dan kwamenn er steeds auto's waar ze zowat voor sprong..
Volgende x een ervaren paard meenemen!
En wil ze er ook niet langs als je zelf naast je paard loopt ?
Dan ga je in ieder geval de richting op die jij wilt, vind ik zelf belangrijker dan dat ik erop blijf.
Na een paar keer ernaast erlangs (en daarna uiteraard er weer op), kan ik ook te paard erlangs.