Irritante koeien!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natje86

Re: Irritante koeien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:52

owh geweldig hoe ze neuscontact hebben en toch haar oren plat. wat een mooi moment voor een foto!

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:24

jaa ik zou ook veel gaan oefenen, ik ging een keer galopperen tussen de koeien door ('de koeien doen niks, je kunt gewoon gaan') en daar ging mn pony, achter de koeien aan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:34

rebekkaa schreef:
jaa ik zou ook veel gaan oefenen, ik ging een keer galopperen tussen de koeien door ('de koeien doen niks, je kunt gewoon gaan') en daar ging mn pony, achter de koeien aan.

Daar zal de eigenaar van de koeien blij mee zijn....... Alle koeien overstuur }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:42

Sommige van deze foto's zijn echt hilarisch maar zelf kan ik je geen tips gevne..

MsJannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:05

Op de route naar het bos bij ons op stal komen we een wei met lama's tegen, dat was wel even schrikken de eerste keer := Ik sluit me aan bij voorgaande tips; gewoon heel veel langs gaan, desnoods met iemand erbij, en een ander paard meenemen die niet zo snel onder de indruk is. En het belangrijkste; zelf rustig blijven! Geef je paard niet het idee dat jij ook vind dat er iets is om bang van te zijn. Dan gaat het vanzelf over :)

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:49

We zijn van de morgen gaan wandelen & hij was superbraaf! We zijn ook even bij de ezels gestopt mijne papa had die een wortel gegeven en nabor was boos dat hij er geen kreeg maar met een klopje was hij ook tevreden :D we zijn eerst langs de honden geweest die blaften en sprongen op het hek en nabor liep er voorbij alsof het niets was :) dan zijn we teruggekeerd want de andere weg lag er heel slecht aan toe vanwege de regen. ehm,, dan hadden we andere weg genomen de koeien in de eerste wei stonden 2 koeien en daar zijn we ff naar gaan kijken zonder problemen in de andere wei waren er heel veel koeien maar die waren vanachter en tegen dat die aan het hek waren, waren wij al weg =p opeens kwam er een tractor aangereden (zijn grootste angst) en dan zijn we vlug een wegje ingeslagen de tractor stond aan de kant van de weg en dan zijn we er naast gelopen en hij had geene schrik =D In de wei heb ik nog wat gegalopeerd en voor de grap ben ik is in verlichtje zit gegaan en da zit supergoed bij nabor! :#

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:16

Oefenen! ;)
Ik kan heb natuurlijk wel makkelijk praten, wij moeten ook langs koeien, maar die kijken op, en gaan weer verder grazen... }:0
En honden daar is ze niet bang voor, die mogen achter haar aan rennen, en als ze op haar springen geeft ze een trap naar achteren, dat snap ik wel. ;)
Als we naar de manege toe lopen moeten we wel langs een huis, daarnaast zit een klein stukje hek, en daar hebben ze een duitse herder, maar als je aan komt rijden zie je die niet.. xp
Dan komt hij in een keer te voorschijn, en blaft hard, en dan schrikt ze heel soms nog!

Door er elke keer langs te gaan vond ze het niet meer eng, gewoon langs blijven rijden, en dan je vader ernaast laten lopen ofzoow, als die dan de teugel vasthoud kan ze niet weg! Zo misschien? En dan gewoon vaak langslopen, dan gaat het vanzelf goed! ;)
Wij hebben haar ook verkeersmak gemaakt door gewoon te doen.
Succes!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:26

Heeft iemand nog een paar hertjes te leen??? Dat is mijn paard haar grootste angst...

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:17

Gister ook een aanvaring met koeien gehad..
Voor de 2e keer naar buiten met zanne. Alles was eng!
En dan vooral die koeien. Ik kreeg dr echt niet langs!
Toen zijn we heel dom een andere weg ingegaan..
Maar ja het lukte niet en dan kwamenn er steeds auto's waar ze zowat voor sprong.. :(
Volgende x een ervaren paard meenemen!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:32

Judie schreef:
Maar ja het lukte niet en dan kwamenn er steeds auto's waar ze zowat voor sprong.. :(

En wil ze er ook niet langs als je zelf naast je paard loopt ?
Dan ga je in ieder geval de richting op die jij wilt, vind ik zelf belangrijker dan dat ik erop blijf :) .
Na een paar keer ernaast erlangs (en daarna uiteraard er weer op ;) ), kan ik ook te paard erlangs.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:40

Prince schreef:
Judie schreef:

En wil ze er ook niet langs als je zelf naast je paard loopt ?
Dan ga je in ieder geval de richting op die jij wilt, vind ik zelf belangrijker dan dat ik erop blijf :) .
Na een paar keer ernaast erlangs (en daarna uiteraard er weer op ;) ), kan ik ook te paard erlangs.

Heb ik niet kunnen proberen want er kwamen veel auto's uit die straat waar ze 'm helemaal van flipte dus ik ga het buitenrijden nu rustig aan opbouwen met eerst wat op het erf te stappen met trekkers/auto's die gestationeerd staan want het was geen succes.

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:58

de foto's van adrian zijn echt geweldig!

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:12

Vooral veel oefenen! Koeien zijn nu eenmaal nieuwsgierige dieren :)

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 01:35

heidibeauty schreef:
de foto's van adrian zijn echt geweldig!

Dank je !!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:22

Geweldige fotoos! :)

Mijn pony is ook bang voor koeien (kwam ik zaterdag achter...)
Schapen, geiten, was allemaal geen probleem. Maar zodra hij koeien zag bleef hij angstig stilstaan..... al op 100 meter afstand...

Toen een ander paard voorop ging liep hij wel weer verder, maar het ging niet van harte....

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:10

We zijn zaterdag een lama tegengekomen. Die was niet zo amused van onze paarden... we zijn maar heel snel doorgelopen...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:27

deze meneer is ook niet bang voor een koe :D

Afbeelding

Afbeelding

paard van m'n nicht word ook helemaal panish van koeien..maakt niet uit hoeveel ze ermee oefend...

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 20:08

Ooh zo schattig! x

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:25

Ja maar dat veulen is zelf al een halve koe (duikt weg), logisch dat die een koe niet eng vindt :+

Z_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:21

Hallo Bokkers,

Bekend probleem, gelukkig kun je paarden hier wel aan laten wennen.
Wij hebben zelf koeien en mijn paarden geven er thuis niets om. Nu is het zo dat mijn paarden aan de koeien zijn gewend en de koeien aan de paarden. Dus weinig aan de hand. Wanneer ik elders rij en daar de koeien in grote getallen op mij af komen stormen heeft ook mijn paard het niet al te breed.
Dit moet je toch wel oefenen, zo raken de koeien gewend aan de paarden die langs komen en het paard aan de koeien die daar staan an de wei.
Ook ik ga in deze situatie vaak stil staan en laat het paard kijken, want van nature is een paard niet bang voor koeien.