Jassy659 schreef:hallo
ik zit met eeen probleem
ik heb pas geleden een 2 jarige gekocht...
in oktober word hij 2,5 maar nu is het zo
hij is tot zijn 2de nooit in de hande van mensen geweest bijna
nu gaat het volgende al heel goed halster om en mee wandelen
poetsen en overal aaien ook de benen enzo
hij was het alleemaal nog niet gewend dus we zijn al heel ver
maar waar we tegen lopen is dat voetjes geven een probleem blijft
hij geeft ze wel mee te kort om uit te krabben....
ik probeer nu dus om hem op te tillen en vast te houden....... dan neer zetten enzo vooort en dan steeds een beetje langer
nu kan hij al best lang zijn voetjes van voor geven maar zodra ik met die hoeven krabber begin slaat hij met zijn achterbeen naar voor........
ook bij de smit is een drama
hoe begin ik dus leren uitkrabben en ook van achter voetjes geven zonder te slaan
het is wel een paardje van 173 dus een trap komt serieus aan
alle tips zijn welkom
Eigenlijk vind ik dat je het al heel goed doet. `Als hij echt nog nooit in handen is geweest dan is hij eigenlijk al heel braaf en heb je al heel wat bereikt met hem!
Het is dan ook geen mini met zijn 2 jaar zeg! Mijn hemel dat word wel een gebouw denk ik!
Wat je kan proberen....krijg nu denk ik wel veel commentaar van bokt maar och!.... een hengsten ketting aan het halster, en dan natuurlijk onder de kin door, en als hij trapt een flinke ruk en NEE schreeuwen.
Je moet dan wel met z'n 2 tjes zijn en heel snel kunnen reageren als hij trapt.
Direct weer het been pakken en ...natuurlijk!!!! uitbunbdig belonen als hij dan braaf beentje wil geven.
de hoeven pas gaan krabben als je dat echt voor elkaar hebt.
Kijk wel uit voor je gezicht he! Je zal de eerste niet zijn die aan een kunstgebitje moet omdat je er net niet goed achter stond.