Bescherming voor klein stukje met trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:29

Als ik beenbescherming om doe op de trailer is dat vooral voor bescherming tijdens in en uitladen tegen oppervlakkige wondjes.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 20:59

hmm, mijn paard is voor mij even veel waard als voor een sportpaard.. gekke vergelijking, alsof het niet erg is dat mijn paard wel een wond krijgt en een echt sportpaard is niet.. het is trouwens wel een sportpaard, maar geen hoog niveau..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:05

Mijn paard is geen ongelovelijk duur sportpaard, maar toch krijgt ze altijd beenbeschermers om als ze op de trailer moet. Ik wil mijn paard niet gebleseerd hebben ondanks dat ik geen duizenden voor haar heb betaald.

Ookal is het voor een heel klein ritje, bij in en uitladen kan het al mis gaan en ook in die paar minuten op de weg. Als je twijfelt, gewoon zijn benen beschermen, dan ben je altijd safe....
Laatst bijgewerkt door Melvern op 28-08-11 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:06

mn paard stond 4.5 uur zonder bescherming op een trailer :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:18

De mijne ook, bescherming leek mij veel te warm.
Als ik een wedstrijd heb dan doe ik t alleen de heenweg om, poept ze tenminste niet dr schone witte achterbenen onder.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:13

Ninarootring schreef:
haha voor de ge-interesseerden : blizz is gisteren zonder enige moeite verhuisd met de trailer, met zijn lange transportbeschermers om, maar goed ook, want hij liep schuin de klep af, en schaafde zijn been langs de klep, zonder die beschermer zat er nu een mooie wond ;)

Wat heb jij dan aan uitsteeksels aan de klep dat er zonder bescherming een wond zou zitten? :?
En waarom liep hij schuin de klep af? Je staat er toch bij en stuurt hem?
Maar goed, fijn dat hij verder gezond verhuisd is ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:44

Je bent al verhuisd en fijn dat het goed is gegaan, maar als het echt maar 100 meter is, waarom loop je zo'n stukje dan niet?

Shyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:37

Mijn merrie is altijd reelijk braaf, voor korte stukkies gebruik ik niets. maar goed, mocht jou pony wel erg slaan...dan zou ik t zeker doen..

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 23:50

@waratje ik heb helemaal geen uitsteeksels aan mijn klep zitten, maar zijn been schaafde gewoon langs de laadklep.
Normaal gaat hij links een beetje schuin de klep af, daar stond dus iemand. maar dit keer keek hij zo onoplettend om zich heen dat hij rechts afdwaalde en mijn vriendin en ik waren maar met z'n 2en met uitladen ;) er stond dus niemand rechts...

@_Dune_ Blizzard is niet verkeersmak genoeg om die 100 meter te lopen. We gingen laatst een stukje wandelen oefenen en toen trapte hij bijna een auto in elkaar uit paniek van het verkeer...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:58

Verstandig dat je dan toch voor beschermers hebt gekozen!
Jammer dat Blizzard nog niet verkeersmak is. Ga je daar wel aan werken? Misschien kan schriktraining in de bak je daarmee helpen. Zo leert Blizzard op jou te vertrouwen. Veel plezier op je nieuwe stal in ieder geval!

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:17

ik doe ook geen bescherming om..!

Asciugamano

Re: Bescherming voor klein stukje met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:51

Sorry maar hebben we het hier nog over paarden?
En dit topic is echt serieus?!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:57

nee, dit gaat over my little pony's!!! paarden kunnen gewoon in een trailer en doen wel meer rare dingen die wij van ze vragen. "Deze ' dieren kunnen dat niet!! dan gaan ze stuk.... pff

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 22:00

toch jammer dat er mede-bokkers zijn die andere bokkers een soort minder waardig willen laten voelen ofzoiets, het was gewoon een serieuze vraag en ik ken mijn pony. ik vroeg alleen de mening van een ander. ik wil niet met verwijten smijten hier maar hou gewoon je mening voor je als je zo nodig mensen belachelijk wil maken..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:06

ik zou voor de volgende keer bandages om doen, beschermt toch meer dan gewone transportbeschermer doordat het er strak om heen zit, voor z'n klein stukje kan dat wel.
ik doe mijn paard altijd iets om zijn benen, of hij nu in de wei, molen paddock of trailer gaat, altijd wat om de benen. fijn dat het allemaal goed gelukt is

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:08

Iedereen moet het zelf weten, dit topic is volgens mij om ervaringen uit te wisselen en inderdaad niet om elkaar af te maken. En een paard word er heus niet slechter van om met beschermers op de kar te staan.

Ik doe overigens gewoon altijd mn beschermers om op de trailer waarmee ik daarna ook ga rijden. Dus in mijn geval peeskappen en kogelbeschermers. Alleen op concours doe ik hoge 3 in 1 beschermers om zn achterbenen omdat hij nog weleens een poepie wilt doen en dan zn mooie witte beentjes daartegen niet beschermt zijn met strijklappen. Vind het toch fijner met uitladen en opladen dat die toch iets omheeft. Die hoge dingen vind ik in mijn geval niet nodig, hij staat toch vrij stil tijdens de rit.

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:09

Ik zou niet eens aan een trailer denken...

100 meter kan met elk paard, verkeersmak of niet. Als je met een paar man de aankomende auto's tot stoppen dwingt en op een afstandje houdt is er niets aan de hand (of je moet aan de snelweg wonen natuurlijk :+). 100 meter heb je zo afgelegd, dus die mensen in de auto hoeven geen uren te wachten. Bovendien leert je paard er ook weer een hoop van.

Als je toch echt met de trailer wilt moet je zelf weten of je transport beschermers omdoet. Wat ik overigens opmerkelijk vindt is dat je paard geen verkeer gewend is, maar transportbeschermers netjes toestaat? maargoed, ik weet niet of transportbeschermers altijd wel beter zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:10

suuzepuus schreef:
Sjemig, wat een gedoe al die bescherming..... ik heb vandaag mijn pony naar een nieuw baasje gebracht waarbij ze 2,5 uur in de trailer moest staan. Ze had geen bescherming om. Ik vind dat echt onnodig!

Onnodig, nee. :n maar dat moet je een keer meemaken voordat je dat weet.

Mijn paard is namelijk een tijdje terug gevallen in de trailer, en had zn beschermers ook lekker kapot... was maar al te blij dat ie ze omhad, voor hetzelfde geld had ie anders zn hele benen open/kapot getrapt...

Dus ja, ook voor zo'n klein stukje gaan bij mijn paard wel de beschermers (hoge) om. Gewoon transportbeschermers. :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:12

Ach jongens hou toch op!
Arme paarden! Waarom denken jullie toch dat dat nodig is? (het is nl. de grootste onzin!)
En tegen lompe mensen is niks bestand! Hoe kan een paard in vredesnaam omvallen in de trailer?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:16

sflj schreef:
Ach jongens hou toch op!
Arme paarden! Waarom denken jullie toch dat dat nodig is? (het is nl. de grootste onzin!)
En tegen lompe mensen is niks bestand! Hoe kan een paard in vredesnaam omvallen in de trailer?

als je heel hard moet remmen, of uitwijken voor iets? je moet maar eens een keer achter in de trailer gaan staan dat is gewoon eng, dan weet je pas wat je paard voelt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:17

sflj schreef:
Ach jongens hou toch op!

:roll: Beetje jammer dat je niet normaal kunt discussieren merk ik al, alleen maar jouw mening is goed en anders is alles zielig en elk paard is zielugh..

Helaas passen sommige mensen niet goed op in het verkeer en snijden je zodanig af dat je hard moet remmen en de trailer bodem was glad, ivm paard had geplast, bodem nog vrij nieuw. Gelukkig nu niet meer, ligt zaagsel in.
Het is me ook nog nooit overkomen, maar ik ben blij dat zn beschermers omwaren, anders was het pas arm paard ;)

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:22

Maar melanie, je weet natuurlijk niet of je paard er ook echt wat aan over gehouden zou hebben zonder beschermers? Ik heb vaak genoeg een gat in mijn broek of een winkelhaak in jas gehad. Maar als ik in de zomer een keer uitglijd bij het zwembad lig ik ook niet meteen open.

Misschien had je wel gelijk, maar ik zou niet te zeker zijn van bewering als 'ojee, zonder die bescherming had hij zn poot zeker open liggen'

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:24

Lievelucje schreef:
Maar melanie, je weet natuurlijk niet of je paard er ook echt wat aan over gehouden zou hebben zonder beschermers? Ik heb vaak genoeg een gat in mijn broek of een winkelhaak in jas gehad. Maar als ik in de zomer een keer uitglijd bij het zwembad lig ik ook niet meteen open.

Misschien had je wel gelijk, maar ik zou niet te zeker zijn van bewering als 'ojee, zonder die bescherming had hij zn poot zeker open liggen'

ja maar de kans is groot dat hij hem wel gestoten had en dan daar weer een zwelling op kreeg, en dan doet dat zeer en loopt hij kreupel

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:25

Mijn pony krijgt altijd minstens springschoentjes aan. Ze wil nog wel eens omstappen en op haar eigen kroonranden gaan staan. Een transportbeschermer is daar niet tegen bestand heb ik al gemerkt. Daar gaat ze op staan en dan kan ze geen voet meer verzetten. voor de zekerheid ook maar peesjes en strijklappen. Als je een keer een noodstop moet maken en het beest verliest haar evenwicht...

Ik snap de felle tegenstanders hier niet zo. Als je je paard geen bescherming om wilt doen, dan doe je dat toch lekker niet? Moet je helemaal zelf weten. Maar dan hoef je nog niet zo te gaan brullen als een ander het wel doet.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:26

Petra_O schreef:
Mijn pony krijgt altijd minstens springschoentjes aan. Ze wil nog wel eens omstappen en op haar eigen kroonranden gaan staan. Een transportbeschermer is daar niet tegen bestand heb ik al gemerkt. Daar gaat ze op staan en dan kan ze geen voet meer verzetten. voor de zekerheid ook maar peesjes en strijklappen. Als je een keer een noodstop moet maken en het beest verliest haar evenwicht...

Ik snap de felle tegenstanders hier niet zo. Als je je paard geen bescherming om wilt doen, dan doe je dat toch lekker niet? Moet je helemaal zelf weten. Maar dan hoef je nog niet zo te gaan brullen als een ander het wel doet.

Inderdaad vind ik ook hoor!! verschilt natuurlijk ook per paard..maar een ieder moet doen wat die gene fijner vind..
ieder in zijn waarde laten..