Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zoals vele andere bokkers al zeiden waterstraal is echt geen oplossing ik vraag me trouwens af wie dit idee heeft verzonnen . Kan je niet beter een goede instructie ofzo zoeken of iemand met veel ervaringen die jullie kan helpen ? Fijner toch voor jullie en voor het paard
Het kan toch zijn dat het paard medisch iets heeft. Met dit watertstraak is echt een beetje belachelijk
Binnenkort kan je er plastikke pijltjes op schieten om er toch maar voor te zorgen dat hij niet gaat bokken
Ik zou zeggen zoek iemand die er veel ervarring mee heeft . Is hij medisch helemaal goedgekeurd ? Veel succes ermee ! tamary schreef:Als ik terecht correctie/aanwijzing geeft met zweep en die kont gaat omhoog, dan komt er 1 knal met zweep achteraan en is het meteen klaar. Gebeurt misschien 2x per jaar.
Waarom laat je het zover komen dat je kennelijk voor je paard opzij moet springen? Mijn 1e indruk is dat je simpelweg te laat bent met reageren en kennelijk ook jezelf beschermen.
?
van mij
Sjors493 schreef:@ laura123456
De Berijder vand e hengst, die heeft het verzonnen.
Ja DA is er pas nog geweest, helemaal goed gekeurd
Snoompje schreef:Misschien zeg ik nu iets heel achterlijks in de oren van veel bokker, maar veel paarden hebben een rothekel aan longeren. Dat 'stomme rondjes lopen' zou mij eerlijk gezegd ook snel de keel uit hangen...
Paarden hebben alle recht om longeren saai te vinden. Al moet ik zeggen dat ik ze maar weinig tegenkom.

Iris82 schreef:Snoompje schreef:Misschien zeg ik nu iets heel achterlijks in de oren van veel bokker, maar veel paarden hebben een rothekel aan longeren. Dat 'stomme rondjes lopen' zou mij eerlijk gezegd ook snel de keel uit hangen...
Nee tuurlijk niet.Paarden hebben alle recht om longeren saai te vinden. Al moet ik zeggen dat ik ze maar weinig tegenkom.
![]()
Mocht dat het geval zijn, wat ik betwijfel, dan heeft het paard alsnog geen enkel gerechtvaardige reden om zo te reageren. Achteruit lopen en dreigen zodat zelfs een volwassen man die Z dressuur rijdt met zijn paard er angst voor heeft.
VivaLaVida schreef:Gewoon brandslang erop janiet vergeten die mee te nemen de longeerring in he!
En als je die niet hebt/ die niet lang genoeg is, kun je misschien de brandweer bellen of ze voor éééén keer willen helpen?
beetje shampoo op het dier en het is meteen gewassen.
.