Cap die "luchtiger" is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:10

Ik hoor veel Uvex cap.

Hebben jullie een foto dat je deze cap op hebt? Ben benieuwd hoe hij staat. Op internet ziet het er zo fietshelm achtig uit :+ , maar misschien ziet het te paard er juist wel sportief uit.

Myour

Re: Cap die "luchtiger" is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:14

Ik heb ook een Uvex cap, vind 'm zeer fijn en licht maar inderdaad, in de Nederlandse hitte zweet je ook gewoon hierin. Vind 'm ook erg fijn zitten hier ook geen hoofdpijn meer, en vind het ook prettig dat ie makkelijk verstelbaar is.

Hier topic waarin ik de cap draag, vind het persoonlijk niet misstaan (niet erger dan een andere cap in elk geval):
[RIJ-ITP] Mexx @ dressuurtraining

Sen_si

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:18

Deze van Harry's Horse Afbeelding

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:21

Sen_si schreef:

Deze ziet er wel stijlvol uit.
Is deze ook lekker luchtig?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:26

Ik heb de casco mistral, ben hier helemaal tevreden mee. De openingen zijn wat groter, waar ik echt de wind doorheen voel komen
Afbeelding

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:27

Ik heb de Casco Champ, nergens last van. Heb even niet zo snel een link maar zowel Jos Lansink als Rath rijden met dezelfde.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:29

Juut schreef:
Ik heb de casco mistral, ben hier helemaal tevreden mee. De openingen zijn wat groter, waar ik echt de wind doorheen voel komen
Afbeelding

Je kan voor jou model ook oor-pads erbij kopen he, ga ik ook doen voor de mijne, lekkere warme chippies in de winter.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:33

Afbeelding
Uvex van 99 euries.Helemaal blij mee _/-\o_

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:09

QueenD schreef:
Ik heb de Casco Champ, nergens last van. Heb even niet zo snel een link maar zowel Jos Lansink als Rath rijden met dezelfde.

Deze cap is erg gaag, vooral de violet kleur! 180 euro, best veel geld, maar rij echt veel, dus dan is het wel waard.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:40

_tarja_ schreef:
Ik hoor veel Uvex cap.

Hebben jullie een foto dat je deze cap op hebt? Ben benieuwd hoe hij staat. Op internet ziet het er zo fietshelm achtig uit :+ , maar misschien ziet het te paard er juist wel sportief uit.

Heb geen foto omdat ik hem pas net heb.
Maar vind hem er veel sportiever uit zien!
Zeker omdat ik endurance rijdt ziet het er wel leuk uit wat sneller dan zo'n ei op je hoofd zegmaar :P

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:41

Ik heb ook een uvex! Foto's in mijn profiel en topic van Mara in mijn onderschrift! Ik zoek even een topic van me, dat gaat nog gemakkelijker.

Ik koop trouwens nooit meer een andere cap dan een uvex :n . Zo heerlijk zitten ze!

Edit: mijne was trouwens circa 200euro, maar ik heb dan ook een afspraak gemaakt met mijn pony om nooit meer te vallen :j :')

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:49

@Tarja, die met violet had ik ook zo graag willen hebben maar die hadden ze toen alleen in de maat L, was op Equitana in maart. Ze hadden in in mijn maat, M, alleen zwart en grijs en ik heb toen voor die grijze gekozen. Ik heb er tevens een beursprijs van 140 euro voor betaald, heerlijk 40 euro in mn zak gehouden. Das ook een hoop waard :j :j

Bij de Loesdau stand hadden ze nog volop met violet strepen maar wel 170 euro.........tja.....dan maar de grijze, toch??
Wie weet ooit........

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:03

Inderdaad de uvex,die heeft mijn zwager gekocht. Ook fijn aanpasbaar kan ik hem met warm weer ook op :D
Zelf had ik ook die bruine harry horse maar daar bleef ik niet droog onder! (oei klinkt heel fout)
http://www.horsemopolitan.com/voor-u/ca ... sion.html#

Zie hem overal voor 99 maar me zwager had hem voor €84 in de ruitershop in de buurt :)

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:05

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:06

_tarja_ schreef:
Femke schreef:
Deze heb ik van Harry's Horse ("Pro synthetic leather" in bruin of zwart).
En m'n haar ging er niet eens van in de war!
Echt een heeeeeerlijke cap.

Afbeelding

Deze heb ik dus ook, maar daar kom ik met een zeiknat hoofd onder vandaan na het rijden :+

Bij Charles Owen hetzelfde, die heb ik voor wedstrijden.

ja ik heb die dus ook, alleen dan in het zwart en een goedkopere versie,
maar mean, vind het gewoon vies worden.. iedere keer weer zeiknat onder mijn kap :r

lees dus even mee :D

meliss85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:26

Samshield cap! Heerlijke cap, echt een aanrader :j !

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 01:23

de webshop in mijn onderschrift verkoopt ook troxel caps! deze schijnen ook vrij luchtig te zijn!
ik wilde er eerst ook 1 maar de dressuur versie past helaas niet mooi om mijn rare hoofd :(

Edit: http://www.boomlooszadelbecidor.nl/?men ... D=17139809 dit is bijvoorbeeld de dressuur versie(ook in zwart)

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:06

ik lees even mee.
Heb zelf de HH pro leather (plaatje hierboven)
neemt opzich wel goed zweet op, maar heb áltijd nat haar..

Ik heb het zowieso altijd al warm met rijden :P zal me niks verbazen als ik al op mn hoofd zweet zónder cap :brr:

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:00

Wij gebruiken helmen in de marathon (aangespannen), en in de vaardigheid (ook aangespannen). Heb meerdere geprobeerd, omdat ik ook alleen maar ervaring had met nat/zweterig haar, en wij zijn uitgekomen op de Casco Mistral voor de vaardigheid en de Casco Youngster Dynamite voor de marathon.

Casco Mistral: http://casco-helme.com/de/produkte.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=381&category_id=25

Casco Youngster Dynamite: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/hghruitersport/article9795939.jpg

Bij beide helmen voel je de wind door je haren stromen, zelfs als we gewoon aan het stappen zijn. Van de Mistral vind ik de pasvorm iets mooier, maar dat is natuurlijk afhankelijk van je hoofd ;).

In de mensport zie je trouwens veel Casco's en Uvex caps, omdat juist die zo 'luchtig' zijn. Vaak zitten we er toch 1,5 uur mee op de wagen, en aan zo'n zweetding op je hoofd moet je gewoon niet denken!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:10

Ik lees even mee en ik hoop op nog wat foto's van mensen met een Troxel of een Uvex op hun hoofd

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:51

HAR-->RUI

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 00:55

wellicht 1 van die nieuwe HH caps waar je een losse voering bij kunt kopen?? kan de ene drogen en kun je de droge er weer in doen!

Sen_si

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:14

_tarja_ schreef:
Sen_si schreef:

Deze ziet er wel stijlvol uit.
Is deze ook lekker luchtig?

Ik vind van wel, ik heb hem daarvoor ook gekocht. Hij is lekker licht en laat goed de lucht door. De binnenvoering kan je eruit halen en wassen! Daarbij is hij niet mega duur!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:19

Divine schreef:

ik heb een vergelijkbare (new master) in het hemelsblauw :D de strepen die je ziet zijn bijna helemaal open waardoor je inderdaad een fris windje over je hoofd hebt, neemt niet weg dat ik nog steeds een warm hoofd krijg, maar het is veel prettiger dan zo'n zweetdop als ik hiervoor had :D
edit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jade op 25-08-11 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xxchantiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:19

Uvex caps! Net fietshelmen ,echt heeel luchtig!