Wond door schuren, wat smeer je erop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Re: Wond door schuren, wat smeer je erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:54

Mijn shet had ook een wondje onder haar manen, eerst een keer met wondspray &
daarna elke dag een beetje uiercrême er op, werk heel goed :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 11:06

Ik heb nu weer alles goed even behandeld en ik zie dat de wond wel langzaam geneesd! :) Gelukkig! Hij heeft ook niet meer geschuurd.
Ik blijf insprayen met wondspray en dan een laagje vet erop. (calendula nog niet kunnen helaas)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:21

vuurneon schreef:
Sudocreme dat zal ik eens halen :j! Als het voor babybillen geschikt is dan durf ik het ook zeker te smeren op zijn achterwerk :P

thanks!

Ik gebruik dat ook als mn merrie een wondje heeft. Werkt erg goed!

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:03

Hier nog eentje met ZE, wij ontsmetten de schuurplekjes met iso bethadine, dan heb ik zo'n pony met een helemaal gele manenkam, geen zicht op een bonte, maar dat helpt echt goed ze lijkt er ook minder jeuk door te hebben..
Verder smeer ik ook weleens een wondhelende & irritatie verminderende zalf voor mensen, neocuttigenol ofzoiets werkt ook heel goed !

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:10

Afspoelen met water. Betadine oplossing er op en dat in laten trekken. Zelf spoel ik dat na een tijdje er een beetje af en doe er dan groene leem van de Groen Os op. Dat is de duurdere leem en die hoef je niet af te spoelen. Iedere dag nieuwe leem. Als de leem vast aan de wond zit laat ik dat gewoon zitten en nieuwe leem er over heen.
Tegen schuren (door jeuk of zomereczeem) helpt Efrata dode zeegel goed. Van Sectolin heb je dacht ik Sweet Itch, dat lijkt er op maar vind ik iets minder goed. Op wonden smeer ik dat niet, meer preventief tegen jeuk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:10

1. Met water even de wond afspoelen
2. Sudocreme erop
3. Laten intrekken
Klaar is Kees

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:21

Ik gebruik altijd zinkzalf , lijkt veel op sudocreme , maar blijft er als een witte koek opzitten , zo kunnen er geen vliegen bij , het geneest heel snel met zinkzalf , het sluit de wond wel af , maar staat de genezing niet in de weg is mijn ervaring .

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:04

ik zal er gewoon maar spray opspuiten, meer niet :+
en een bezem borstel oid ophangen zodat hij daartegenaan kan schuren

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:30

Als mijn paard een wondje heeft smeer ik er groene leem/klei op. Bedekt de wond en zorgd dat de haarzakjes niet kapot gaan

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:32

Ik maak de wond schoon met betadine scrub en strooi er dan wondpoeder op. Da's van dat gele poeder in een klein strooipotje dat je bij de appotheek kan kopen. Ik heb ook wel eens groene leem gebruikt.