Wat verstaan jullie onder het begrip "in nieuwstaat"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Wat verstaan jullie onder het begrip "in nieuwstaat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:00

Sorry, maar als iemand zegt dat iets als nieuw is en de deken op de foto ziet er goed uit ga je er toch vanuit dat de singels er ook bij zitten??

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:17

Silly1972 schreef:
en de deken op de foto ziet er goed uit

Je zíét dan toch dat er een singel ontbreekt? :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:22

Ik vind eigenlijk dat ze je alles terug moet betalen. Deze deken is NIET in nieuwstaat, want toen zaten die singels etc er WEL aan. Voor het geld dat je nu hebt uitgegeven (30 euro en misschien nog verzendkosten) had je ook ergens anders een deken kunnen kopen.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:24

meggiemeg schreef:
merenque schreef:
Ik vind dat, als je de deken retour mag zenden en je je geld terug kan krijgen, de verkoper jou een eerlijke kans geeft om de deal terug te draaien. Als je zelf de deken tenslotte wil houden is het je eigen keuze.
Als verkopende partij vind ik wel dat je voortaan zulke dingen moet vermelden.

Heb jij daar vertrouwen in als iets al zo lang duurt en iemand er 2 weken over doet om iets te verzenden nadat je betaald hebt en lastig te pakken te krijgen is en niet echt dat nakomt wat er beloofd wordt?

Eerst geld laten overmaken en dan terug sturen die deken.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:29

vinurr schreef:
Ik vind eigenlijk dat ze je alles terug moet betalen. Deze deken is NIET in nieuwstaat, want toen zaten die singels etc er WEL aan. Voor het geld dat je nu hebt uitgegeven (30 euro en misschien nog verzendkosten) had je ook ergens anders een deken kunnen kopen.

Daar ben ik niet mee eens. De koper mocht de deken retour zenden en haar geld terug. Als je dit niet wil is het je eigen keuze. Ik vind wel (als je de deken retour zend) dat de verzendkosten voor rekening van de verkoper zijn omdat zij niks vermeld heeft over de ontbrekende singel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:50

Elanor schreef:
Silly1972 schreef:
en de deken op de foto ziet er goed uit

Je zíét dan toch dat er een singel ontbreekt? :)

Hoeft niet als deze zo opgevouwen is dat je dat net niet ziet.
Maak zwarte peesbeschermers nat en de krassen zijn veel minder zichtbaar..

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:04

De verkoop van deze deken is een heel lang verhaal.
Ik kreeg de deken uiteindelijk opgestuurd na 2 weken lang smoesjes gehoord te hebben. Toen kwam de deken uiteindelijk aan en zat er 1 singel bij en geen staartkoord. Er hoort bij deze deken wel een staartkoort, want er zitten achter ook 2 ringen om hem aan vast te maken. (het gaat om een eurostar badge deken)

Op de verkoopfoto van je niet zien of er singels aanzitten, deze zitten namelijk onder de deken bevestigd.

Bij aankoop van de deken heb ik gevraagd of hij in nieuwstaat was, ja dat was zo.
Toen ik aan verkoopster vroeg waarom er 1 singel ontbreekt, was haar antwoord: ik heb nooit gezegd dat de deken compleet zou zijn......

Maar ze zou kijken of ze de ontbrekende singel nog thuis zou hebben. Zo niet dan mocht ik een andere singel kopen en zou ze me 10 euro terugstorten voor aankoop nieuwe singel. Ook mocht ik de deken terugsturen. Maar ze vond ineens de ontbrekende singel thuis.

Die zou ze me opsturen, maar nooit ontvangen. Na zoveel smoesjes gehoord te hebben, weet ik zeker dat die singel nooit opgestuurd is, maar dat ze op deze manier er gemakkelijk van af wil komen.

Ik heb daarom een nieuwe singel en staartkoord moeten kopen voor 15 euro. Deze heb ik gekocht van iemand die dezelfde deken had en de deken niet meer gebruikt, dus staartkoord hoort er wel degelijk bij.
Haar gevraagd me 10 euro dan terug te storten (dan mats ik haar nog), maar ze wil nu max 5 geven, omdat ze zelf de deken veel duurder heeft moeten kopen.
Ik heb alleen nog maar smoesjes gehad en heel veel mailtjes van andere bokkers gehad met alleen maar negatieve verhalen over haar. Je kan er echt een boek over schrijven!

Ik vind dat als ik voor 55 excl een deken koop in nieuwstaat, je dan een complete deken mag verwachten en dat ik niet later nog extra kosten moet gaan maken.

hier het volledige verhaal:
[VVDD] adverteerder marktplaats komt afspraak niet na

[VVDD] Koper doet erg raar....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:23

In nieuwstaat is bij mij iets wat ongebruikt is maar wat een paar weken oud is.
Splinternieuw is iets wat je nog maar nét in bezit hebt [b.v. verkeerde maat gekocht] en dan gelijk te koop zet.
Sowieso hoort iets compleet te zijn als je iets in nieuwstaat verkoopt,óf je zet dat erbij.
Twijfel je ergens over,vermeld dat dan ook dat je iets niet zeker weet.
Zo kan een koper altijd zelf beslissen of ze iets koopt.

[zal wel alweer een PB krijgen van verkoopster waar ik me mee bemoei].

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:26

Nieuwstaat betekent voor mij compleet en zonder gebruikerssporen.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:29

het gaat mij ook niet zozeer om de extra kosten (15 euro is niet een wereldbedrag, waarvan ze zelf zegt 5 euro terug te storten), maar op de manier waarop verkoopster alleen maar met smoesjes komt en niet 1 keer haar excuus heeft aangeboden.

Niet voor het te laat verzenden, niet voor het ontbreken van onderdelen. En dan ook nog zegt in dit topic dat beiden schuld hebben, pfff ik heb gelijk dezelfde dag nog betaald voor een deken in nieuwstaat. En dan krijg je 2 weken later een deken waaraan dingen ontbreken. Waar ligt dan mijn schuld?????

En als iemand zegt je mag de deken terugsturen, en ze stuurt 1 uur later dat ze de ontbrekende singel heeft gevonden, waarom zou ik hem dan terugsturen? Dan ga je ervanuit dat alles goed zal komen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:33

gohya schreef:
In nieuwstaat is bij mij iets wat ongebruikt is maar wat een paar weken oud is.
Splinternieuw is iets wat je nog maar nét in bezit hebt [b.v. verkeerde maat gekocht] en dan gelijk te koop zet.
Sowieso hoort iets compleet te zijn als je iets in nieuwstaat verkoopt,óf je zet dat erbij.
Twijfel je ergens over,vermeld dat dan ook dat je iets niet zeker weet.
Zo kan een koper altijd zelf beslissen of ze iets koopt.

[zal wel alweer een PB krijgen van verkoopster waar ik me mee bemoei].

Ook al is het oud en gebruikt. Dan nog hoort imo iets compleet verkocht te worden en zo niet hoort het erbij vermeld te worden.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:35

Maar, op 5 augustus heb jij de verkeerde singel erbij ontvangen, en het is nu de 22e, en het is gewoon nog niet door de verkoper opgelost. Dat vind ik best schandalig.
Eerst weken wachten op een 'nieuwstaat' deken, en nu ben je weer weken aan het wachten..
De verkoper heeft volgens mij gewoon geen zin om der energie erin te steken..

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:40

MaaikeMo schreef:
Maar, op 5 augustus heb jij de verkeerde singel erbij ontvangen, en het is nu de 22e, en het is gewoon nog niet door de verkoper opgelost. Dat vind ik best schandalig.
Eerst weken wachten op een 'nieuwstaat' deken, en nu ben je weer weken aan het wachten..
De verkoper heeft volgens mij gewoon geen zin om der energie erin te steken..

ze zou hem opsturen en dan mij de track en trace code geven. Dus ik dacht dan kan er niks meer misgaan. Maar ze mailde toen dat ze het via brievenbus post had gedaan......en je raadt het al ik heb niks ontvangen. Heb nu zelf nieuwe onderdelen voor die 15 euro moeten kopen. En vraag aan haar 10 euro vergoeding. (wat ze me ook eerder had beloofd, als ik nieuwe dingel kocht zou ze me 10 euro overmaken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:42

Ghoya kent me nog al goed & als ik iets zeg wat ik doe dan doe ik dan ook alleen niet als ik ziek ben of ontiegelijk veel moet werken & er is een super goede kennis van mij over leden. Ik had geen giro bank rekening (nu wel gelijk aan gevraagd) en wist niet of ik het binnen had. TS heeft mij hier toen voor op mijn werk gebeld ik vind dit prive en mijn werkgever vond dit niet zo leuk. Tevens heb ik de singel echt op de post gedaan maar paste in een evelop dus kon geen code sturen. Maar ik weet dat ik haar goed ben tegen gekomen & ze kon hem terug sturen maar wauw dit niet. heb ook altijd netjes op haar mailtjes geantword. Maar goed ik ben er eigenlijk klaar mee ja zal hier dus ook niet meer reageren!

(Ghoya natuurlijk word ik boos als jij alles van mij door geeft adress nummers enzo dat is privé en hoor jij een ander niet te geven!)

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:51

Mmm er zit een veel langer verhaal aan vast dan ik uit de 1e blz kon opmaken.
Zelf verkoop/koop ik ook regelmatig iets via marktplaats en nog nooit is er iets niet aangekomen.
Wel zijn er veel mensen met smoesjes zoals familie die is overleden, ziekenhuis enz.

Als er sprake is van oplichting zou ik daar zeker melding van doen. Ik denk echter dat dit wel op een normale manier kan worden opgelost.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:38

macholoverr schreef:
Ghoya kent me nog al goed & als ik iets zeg wat ik doe dan doe ik dan ook alleen niet als ik ziek ben of ontiegelijk veel moet werken & er is een super goede kennis van mij over leden. Ik had geen giro bank rekening (nu wel gelijk aan gevraagd) en wist niet of ik het binnen had. TS heeft mij hier toen voor op mijn werk gebeld ik vind dit prive en mijn werkgever vond dit niet zo leuk. Tevens heb ik de singel echt op de post gedaan maar paste in een evelop dus kon geen code sturen. Maar ik weet dat ik haar goed ben tegen gekomen & ze kon hem terug sturen maar wauw dit niet. heb ook altijd netjes op haar mailtjes geantword. Maar goed ik ben er eigenlijk klaar mee ja zal hier dus ook niet meer reageren!

(Ghoya natuurlijk word ik boos als jij alles van mij door geeft adress nummers enzo dat is privé en hoor jij een ander niet te geven!)

je maakt zo geen reclame voor jezelf, en gezien je onderschrift, wil je nog meer verkopen.
leer van je fouten, handel het netjes af (dus verkoper €10,- overmaken naar koper), en ga allebei weer je eigen weg!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 22:16

Vind ik ook, kom gewoon je woord na. Stort die 10 euro dan kunnen we beiden weer verder. Neem je verantwoordelijkheid als verkoper. Dan kan alles afgesloten worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:42

macholoverr schreef:

Ik ken je idd. nogal goed,héél erg goed.
En je weet; als ik iemand kan helpen dan help ik ook.Ook de TS help ik net zo goed als ik jou altijd geholpen heb.
Ik weet ook waarom jou verkopen zo moeizaam gaan,dat het niet alleen aan jezelf ligt.
Maar Macholoverr wacht dan met verkopen tot je alles zélf kan regelen en niet afhankelijk bent van de ander.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:45

Voor de verkoper van de deken:

Ik heb een paar keer wat gekocht via Bokt.
Dan betaalde ik en alle keren had 1 of 2 dagen later de spullen in huis.
En in de staat waarin het was beschreven.
Zo hoort het!

De rest, waarom het hier mis ging, zijn allemaal smoesjes van de verkoper.