Verkoop/aanschaf vraag, is dit vreemd of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalnijmegen

Re: Verkoop/aanschaf vraag, is dit vreemd of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:20

ik zet ook wel eens bieden vanaf neer, idd net als de verkoper aangeeft, om al die onzin geleuter te weren.
maar dat is dan zeker niet de prijs waarvoor het dier weg mag

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:32

Ik zou al geen 'bieden vanaf' paard willen hebben.
Zijn toch vaak mensen die alleeeeen maar aan het geld denken en niet aan een goed nieuw tehuis voor hun paard.
Wat zegt dat wel niet over vorige eigenaar?
Ik hecht er toch wel belang bij om een paardje te kopen waar de vorige eigenaar ook hart voor heeft gehad en zelf ook kijkt of ze hem/haar verkopen aan een goed tehuis en een ruiter met wie het 'klikt'. Wil niet alles zeggen, maar daar heb ik zelf dan ook beter gevoel bij.
En idd, vaak staan die bieden vanaf paarden later nog steeds te koop op MP :P Want bieden is vaak nog geen kopen ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:35

Beetje onbenullig van de verkopers.. Dan trek je kopers aan die in een lagere prijsklasse zoeken en uiteindelijk dus zullen afhaken. 1000 Euro is een flink verschil.. Dat doe je niet zomaar even omdat je het paard zo graag wil.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:36

ach ts, weer wat geleerd he? Nooit te geinteresseerd over komen, vervolgens een heel laag bod doen en dan onderhandelen (-;

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:35

Juridisch gezien is een vraagprijs in een advertentie waarin een individueel bepaalde zaak voor een bepaalde prijs te koop wordt aangeboden in beginsel slechts een uitnodiging om in onderhandeling te treden om tot een overeenkomst te te komen, en dus géén concreet aanbod dat je als potentiële koper direct zou kunnen aanvaarden. :)

Ik kan me voorstellen dat het inderdaad niet zo hándig is als het bedrag van die uitnodiging veel lager is dan het bedrag dat de verkoper er voor wil hebben.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:13

Elanor schreef:
Juridisch gezien is een vraagprijs in een advertentie waarin een individueel bepaalde zaak voor een bepaalde prijs te koop wordt aangeboden in beginsel slechts een uitnodiging om in onderhandeling te treden om tot een overeenkomst te te komen, en dus géén concreet aanbod dat je als potentiële koper direct zou kunnen aanvaarden. :)

Ik kan me voorstellen dat het inderdaad niet zo hándig is als het bedrag van die uitnodiging veel lager is dan het bedrag dat de verkoper er voor wil hebben.

Het stond er niet eens als vraagprijs.. :)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:27

kimberley82 schreef:
Ik zou al geen 'bieden vanaf' paard willen hebben.
Zijn toch vaak mensen die alleeeeen maar aan het geld denken en niet aan een goed nieuw tehuis voor hun paard.
Wat zegt dat wel niet over vorige eigenaar?
Ik hecht er toch wel belang bij om een paardje te kopen waar de vorige eigenaar ook hart voor heeft gehad en zelf ook kijkt of ze hem/haar verkopen aan een goed tehuis en een ruiter met wie het 'klikt'. Wil niet alles zeggen, maar daar heb ik zelf dan ook beter gevoel bij.
En idd, vaak staan die bieden vanaf paarden later nog steeds te koop op MP :P Want bieden is vaak nog geen kopen ;)

bedankt dat ik dus niet aan het welzijn van mijn diertjes denk en alleen aan de dollar tekens ;)
ppffff je kan niet iedereen over een kam scheren he :P

al die penny's die dan 100 euro gaan bieden, nee daar word je vrolijk van
erger me zowiezo aan mensen die mailen.
je wilt iets, pak de telefoon en bel gewoon. is net zo persoonlijk :+

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:47

je wilt iets, pak de telefoon en bel gewoon. is net zo persoonlijk

Alleen staat helaas bij een heleboel advertenties geen telefoonnummer vermeld.
Maar ben het wel met je eens, bij persoonlijk contact krijg je ook een beeld van iemand. Hoewel dit ook niet altijd wat zegt maar het is in ieder geval wat persoonlijker dan mail.