pony trapt gericht, te veel gevraagd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:14

Pas wel op met een klap verkopen!! Wij hebben ook zo'n iritante merrie, die trapt, en als ik haar dan een klap wil verkopen, dan gaat ze heel snel achteruit lopen, en dan zal ze mij zo raken, maar gelukkig spring ik dan op zij, en verkoop er dan alsnog een klap :)

ga ook niet over mijn leeftijd zitten te zeuren!

jasminex

Re: pony trapt gericht, te veel gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:42

inderdaad dat kan ook nog gebeuren haha

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:33

we hebben het gisteren weer geprobeerd en hij ging weer stilstaan in die hoek, nu heb ik hem met mijn voeten verplaatst ipv de zweep en hij ging niet trappen. Bedankt voor de tips vooral die over mijn voeten :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:36

Graag gedaan^^

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:39

als je parelli's methode volgt begin je toch niet freestyle? Ook dat verhaal van de longe snap ik niet, je begint toch met een korte leadrope?

Of het nu een ruin, merrie of hengst is, beginnen bij het begin... dwz beginnen met de 7 games aan een korte leadrope, als je dan alle 7 games beheerst kun je pas denken aan verder gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:42

En dan komt er ook nog bij dat een jonge pony beleren een heel ander verhaal is dan een beleerde pony benaderen op NH manier, al dan niet Parelli.

Er wordt hier weer veel te licht over beleren gedacht...een jong paard leert verkeerde dingen net zo snel aan als de goede dingen, maar afleren is veel moeilijker, al dat al lukt.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:46

ik ben bezig met de 7games maar ik wou dus even schriktraining doen waarin ik het geleerde toe kon passen, omdat de pony daarvoor stress had ging ik maar even "longeren" dit hadden we al geprobeerd voordat ik aan de 7games begon en dat snapte hij al een beetje. Omdat hij dus ging trappen wou ik het nu nog 1x doen zodat hij wel weet dat ik de baas ben en niet dat als hij gaat trappen we er niet meer mee door gaan. Nu het goed ging gaan we weer verder met de 7games :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:24

jasminex schreef:
ik ben bezig met de 7games maar ik wou dus even schriktraining doen waarin ik het geleerde toe kon passen, omdat de pony daarvoor stress had ging ik maar even "longeren" dit hadden we al geprobeerd voordat ik aan de 7games begon en dat snapte hij al een beetje. Omdat hij dus ging trappen wou ik het nu nog 1x doen zodat hij wel weet dat ik de baas ben en niet dat als hij gaat trappen we er niet meer mee door gaan. Nu het goed ging gaan we weer verder met de 7games :)

Ik ben bang dat je waarschijnlijk niet hebt bevestigd dat je de leider bent, oa doordat je inderdaad 'je voeten moest bewegen' om je zin te krijgen. De hengst is een expert in de 7 games en hij zal het zien als een paard, niet als een mens.

Afgezien van het feit of het slim is om je hengst te beleren met parelli zul je weer van voren af aan moeten beginnen. Dit keer zou ik als ik jou was geen uitstapjes maken naar gevorderde uitstapjes zoals schriktraining zonder dat de 7 games aan de leadrope bevestigd zijn, zij ze dat wel kun je immers parelli schriktraining doen áán de leadrope.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 16:34

oke bedankt