maar ik wist niet dat hengsten zo zijn... sorry mensen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maaike_lotte schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat je heel serieus naar pony's aan het kijken bent, of je weet gewoon helemaal niet wat je moet zoeken. Want 1 advertentie gaat over een arabische schimmel hengst, volgens mij niet in de sport gelopen en €2000,- en een andere advertentie gaat over een arabische merrie die 9 is en Z springt. Geloof me, die prijzen liggen behoorlijk wat uit elkaar.
Ten 2e, waarom zo vasthouden aan een volbloed arabier? Natuurlijk zijn het mooie dieren, maar ik zou van te voren niet helemaal gaan selecteren op ras. Als je bij de pony's wil rijden en je instructrice zegt dat een D-pony te klein is, dan zou ik gewoon op sporthorses of marktplaats gaan kijken naar een leuke veelzijdige E-pony, en je niet zo vast zetten op 1 ras. Arabieren hebben vaak een ander karakter dan andere paarden en het is maar net de vraag of dat bij je past. Een leuke welsh of new forest kan ook heel leuk zijn, kijk naar het karakter en de mogelijkheden, niet zozeer naar het ras.
maai_ke schreef:het is weer zomervakantie.
en de kinderen vervelen zich weer.
als je dan toch een serieuze reactie wil, ik zou gaan voor de laatste of die vos. goed op niveau en duidelijk ook verkeersmak. daar heb je de meeste kans mee een betrouwbaar paard te vinden.
al zou ik als beginnerspaard niet meteen een arabier opnoemen...
helemaal mee eens!
Al ken ik een AV hengst die 1.60 is, dus aan de grote kant
Sonja schreef:Ik zou ze geen van allen willen. Veel te gewoontjes.
Ik zou de bergen intrekken met slecht weer op komst, daar dan m'n enkel verstuiken en dan kijken welke edele wilde hengst me kwam redden door me duidelijk me maken dat ik op z'n rug moest gaan zitten zodat 'ie me door een sneeuwstorm heen terug kon brengen naar de bewoonde wereld. Met zó'n paard heb je dan tenminste een band!
Sonja schreef:Ik zou ze geen van allen willen. Veel te gewoontjes.
Ik zou de bergen intrekken met slecht weer op komst, daar dan m'n enkel verstuiken en dan kijken welke edele wilde hengst me kwam redden door me duidelijk me maken dat ik op z'n rug moest gaan zitten zodat 'ie me door een sneeuwstorm heen terug kon brengen naar de bewoonde wereld. Met zó'n paard heb je dan tenminste een band!