Bodyprotector, alle ins en outs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:39

vibabu schreef:
Vraag me wel af hoe degene die zich veiliger voelen dit dan met een dressuurwedstrijd doen.... Rijden jullie hier dan ook mee?

Ik start op het moment niet, maar als ik dat ga doen dat rijd ik gewoon met BP :j Ik heb wel een helemaal zwarte, niet een met refelctiestrepen, rode klitteband oid.
Ik zie er wel meer mensen mee rijden/starten hier in de omgeving, zo bijzonder is het toch niet?

ssashaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:47

Je hebt geloof ik ook een soort van bodywarmers die ergens aan het zadel vast moet.
Als je dan valt blaast ie op. ;)

Anoniem

Re: Bodyprotector, alle ins en outs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:52

Klopt, een air jacket of airbag vest, kost met 400 tot 550 euro wel een stuk meer dan een BP.
Binnenkort komt er ook een 'kruising' van een BP en zo'n air-jacket op de markt. Die heeft een harder stuk bij buik en rug, en een opblaasstuk bij je nek en stuitje, als ik het goed begrepen heb.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:55

Zilfstar schreef:
Voor mezelf doe ik het niet. Heb nog geen BP gevonden die met mijn voorgevel (ahum) lekker zit.... :o

Met m'n toenmalige G cup had ik met mn How's racesafe er geen last van, met mn kieffer wel. De How's vormt veel beter mee! :)

@Faya, als je van een gediplomeerd cross instructeur les krijgt, krijg je niet eens les zónder.. :n imo ook dan een foute instructeur, het móet gewoon.

@lecy, ik heb vaak mn hows ook bij dressuur aan, omdat ie lekker stevig en fijn om me heen zit en dan heb ik wel het idee dat het wat steun geeft. :j

En sommige zeggen dan; ja maar ik breek mn ruggenwervel onderin door de bp.
oa de hows heeft het uiteinde lichtelijk naar buiten gebogen, dus dan kan dat zga niét gebeuren :)

Maar, er zijn ondertussen wel érg veel BP topics TS.. zoekfunctie had je gesierd :D

@Blijheid, de How's Airjacket is er zelfs al :D Was er vanaf eind juli. Oa canter-equipment heeft m al.
Is gewoon de BP, met de airjacket er al aan vast gemaakt, érg mooi! Nog niet in het echt bewonderd helaas

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:59

Faya__ schreef:
Jetske, met crosslessen nog niet altijd.

Vraag me af waar dat dan is, misschien als mensen zelf wat gaan uitproberen op een terrein of een manegeles die gaat 'crossen', maar bij echt serieuze trainingen is het toch echt verplicht.

Sasha: Een airjacket is dat.
Die kruising die blijheid noemt is iinderdaad net op de markt, sinds juli, deze kost zo'n 700 euro. Dat is zegmaar de How's racesafe met opblaasbare elementen erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:59

Zilfstar schreef:
Voor mezelf doe ik het niet. Heb nog geen BP gevonden die met mijn voorgevel (ahum) lekker zit.... :o

Misschien een Airowear Outline Lady, die zijn speciaal in een vrouwelijk vorm gemaakt, in plaats van zo recht als sommigen.
Denk dat een how's ook wel kan, die zijn zo flexibel, ze buigen overal mooi mee :j

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:28

Ik draag altijd een Smartrider BP van imperial riding, voor een jaar nu. Ik heb een heerlijk rustig paard die geen stap verkeerd zet, maar toch heeft mijn BP al 2 keer mijn (handicap-vrije) leven gered!
En ja, ik draag hem ook met dressuurwedstrijden.

Ik heb inmiddels een nieuwe besteld omdat de pasvorm voor mij niet helemaal perfect is en ik hem altijd draag. Daarom komt mijn BP binnenkort te koop. Dus mocht je interesse hebben dan graag PB! Hij is overigens zwart en ik maak hem netjes schoon!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 07:28

@MelanieB. Ik heb wat aan mijn rug en kan dus niet meer op een paard. Maar misschien als ik iets kan vinden dat mn rug beschermt en ondersteund, dat ik weer rustog wat kan rondhobbelen volgend jaar met mn stinker.
Ik ga me er zeker eens in verdiepen, want zou het zo gaaf vinden als ik weer op een paard zou kunnen zitten.

liselot2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:53

Ik rij sinds kort ook met BP en ik voel me daardoor echt een stuk veiliger tijdens het rijden.
Sommige mensen zeggen dat de BP in het begin stug is maar daar had ik bij de mijne totaal geen last van.
Ik heb een Rider Pro.
gr.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:17

ik rijd altijd met BP, dat is verplicht op onze manege, ik vind de BP ook een veilig gevoel geven

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:35

Als ik jonge paarden inrij doe ik de bp om. Vertrouw ik ze, doe ik de bp af. Met springen (ook met jonge paarden) heb ik hem om. Buitenrit niet. Ik vind het zelf een prima ding en het beschermt je goed.

Verder vind ik dat iedereen het zelf moet weten of die hem om doet of niet.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:48

qwerty14 schreef:
ik rijd altijd met BP, dat is verplicht op onze manege, ik vind de BP ook een veilig gevoel geven

Helemaal verplicht? Tijdens alle lessen? Tijdens de dressuurlessen ook? En dan voor al... ook verplicht voor de MEERDER-jarige?

Denisedewith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:54

Mijn vriend springt ook altijd met bodyprotector. Al zit hij super en valt hij nooit. Maar gewoon omdat hij veilig is mocht je een keer met paard en al in de hindernissen vallen! Hij rijd nu M, en dan is hij echt de enige die nog met bodyprotector rijd, vind het wel echt super goed van hem dat hij dat blijft volhouden!

Hij vind eigenlijk dat ik er ook 1 moet voor het springen maar het valt nog niet mee om met een flinke cup en smalle taille en goed zittende bodyprotector te vinden!