Ja, ik zou schriktraining gaan doen samen met een ouder paard. Vraag mensen om bijvoorbeeld te klappen, of loop een keertje langs een brommer. Zorg er wel voor dat de pony jou goed kent, dat je wel echt een vertrouwelijk persoon bent ten opzichte van je pony.
peppert
Geplaatst: 25-08-11 12:22
Mijn draakje was ook nog nooit in het verkeer geweest, maar zoiets doe je ook niet meteen met een "vreemde" pony. Pas toen ik vertrouwen in hem kreeg, en hij in mij ben ik met hem gaan wandelen.. Het enigste waar mijn pony op reageerde wat "eng" voor hem was, was een putdeksel en de haaientanden op het fietspad waar hij met een boog overheen sprong. Maar lekker tegen m praten helpt, en vooral als je voorop loopt is het al een stuk minder eng voor hem, want als jij het durft, zal hij ook wel durfen ..Maar wacht gewoon nog even, zorg eerst voor het vertrouwen!
Succes ermee!
Batlow
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-11 13:27
Bedankt voor alle reacties, heb genoeg informatie nu, thaaanks!
Ik heb niet 't hele topic doorgelezen,dus weet niet of 't er al in stond.
Ik zou wel de eerste keer met longeertouw gaan wandelen, als ze dan schrikt en je haar niet kan houden, heb je langer de tijd, om bijv, je touw om een boom te doen.
Ik heb/ben samen met Britt-mara, haar pony ook aan het mak maken. Ik heb wel mijn eigen pony dan ook bij. ( verkeersmak )
We zijn gewoon begonnen, en op de weg gaan lopen. ( geen drukke weg ) en we hebben ook een paar keer schriktraining gedaan, maar dat heeft niet echt heel veel effect. Ik zou gewoon zeggen, neem iemand mee, en doe een iemand aan de ene kant van 't halster met een halstertouw, en jij bijv aan de andere kant met een longeertouw. Ik zou ook een paar snoepjes mee nemen, zodat ze zich daar ook op concentreert.