Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ietjelover schreef:Eerst in het paspoort kijken dan, als je dit zou doen.
Paspoorten die nieuw aangevraagt zijn, de paarden met n paspoort kunnen niet geslacht worden.
Dus even goed opletten!
unicorn_kiss schreef:Joltsje schreef:lastige situatie.
als het paard kreupel is maar geen pijn heeft, zou ik het niet gelijk naar de slacht brengen.
jij kan het misschien niet betalen,maar misschien iemand hier op bokt wel.
iemand die zelf wat land heeft en het aandurft.
succes
Een kreupel paard dat geen pijn heeft bestaat niet
vienna1987 schreef:Daar heb ik ook aan gedacht, maar in hoeverre is daar een staleigenaar in betrokken. Ik heb aan haar ook gevraagd waarom ze het beestje niet naar de slacht bracht. Zij zag het zakelijk en zo lang het paard bij haar stond bracht het geld op.
piezze schreef:unicorn_kiss schreef:
Een kreupel paard dat geen pijn heeft bestaat niet
Dat klopt wel maar je hebt pijn en pijn. Je hebt erge pijn en een beetje pijn. Bijvoorbeeld een beugel die aangetrokken is doet ook pijn maar daar is wel mee te leven, al zou dat een jaar duren. Denk dat pijn ook went.
Wil niet zeggen dat het niet erg is voor het paard maar kom op. Wat zou jij liever doen. Leven met een beetje pijn of dood zijn?
vienna1987 schreef:Voor mij weg brengen naar de slacht vind ik best heftig. Hoewel ik daar serieus echt over zit na te denken. Wel is het zo dat ik behoorlijk wat zou moeten regelen trailer en auto met aanhanger (heb ik zelf niet). Ik heb mijn eerste paardje moeten inslapen en ik vind het emotioneel gezien ook best heftig, maar aan de andere kant denk ik juist daarom het is zo'n lief dier en heeft al zo moeten lijden. Weinig aandacht en zo lang al kreupel.
piezze schreef:hm ik vraag me af of je het niet onder verwaarlozing kan plaatsen. In dat geval kan je de dierenbescherming wel bellen toch? Een dier een jaar met pijn laten lopen, tja.
Ik vind het te ver gaan dat jij het moet overnemen en naar de slacht brengen. Lekker makkelijk voor de eigenaars zeg. Sommige mensen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Das lekker, die heeft ze nodig om insecten af te weren. unicorn_kiss schreef:Neem het paard over en breng het naar de slacht. Beestje verdient rust na al deze pijn.