Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zilfstar schreef:Yessy schreef:Volgens mij is schade van paarden aan trailers standaard niet meeverzekerd, daar heb je dan dus idd een aparte verzekering voor nodig. Ik ken een aantal mensen die om die reden hun trailer niet uitlenen.
Hmmmm dan toch eens navragen voor ik 700 kilo Fries gewicht in een trailer pleur
Hahaha
Cindyrella schreef:Mijn broer heeft een dergelijk gevalletje gehad. Trekpaard mepte door het zijwandje van een polyesther trailer.
Werd gewoon door zijn WA-verzekering (RVS-verzekeringen) vergoed, zonder allerlei benodigde extra's verzekeringen.
Wanneer je slechts 1 paard hebt, wordt dit officieel gezien als huisdier. Dit huisdier brengt schade toe aan materiaal van een ander. Hiervoor is juist een WA verzekering bedoeld.
Mijn kat is ooit eens door de vliegendeur van de buren gesprongen (kat van de buren zat binnen en waren absoluut geen vriendjes), kat is huisdier en valt onder de WA verzekering. Buren kregen geld voor nieuwe vliegendeur van de verzekering! Zou toch wat zijn als je daarvoor een aparte vliegendeur-verzekering voor nodig had??!!

Lekker dan... Keertje stampen op de klep en trailer is al stuk? Mag toch hopen dat de bodem beter is. 
Spiritdancer schreef:Daar hoef je het juridisch loket niet voor te bellen. Je auto WA(M) kan allen maar aangesproken worden wanneer de aansprakelijkheid voortkomt uit het rijden (besturen) van de auto. Of er een aanhanger achter hangt maakt niet uit.
hesterve schreef:Wat Silly zegt dacht ik ook... als je een auto leent van iemand en je maakt schade gaat het op de verzekering van de auto en dacht dat dat voor aangekopelde aanhangers ook zo was.... Als een trailer op de weg staat en je paard maakt er schade aan(of welk ander voertuig dan ook)valt het wel onder je wa.
Kurby schreef:De reden waarom je avp (aansprakelijkheidsverzekering particulier) niet uitkeerd dat komt door de clausule opzicht, dit betekend dat je spullen (trailer) van derde onder je heb en dat niet gedekt is voor schade. je heb de trailer geleend en dan valt het onder de clausule opzicht.
onder de WA van de auto kan het ook niet geclaimd worden gezien je niet tijdens het autorijden of tijdens het op de plek zetten met de hand schade heb veroorzaakt aan derde.
een aparte verzekering voor de trailer is dan met een Casco dekking, dan is de trailer wel verzekerd voor schade.
De verzekeraar heeft het recht om deze schade af te wijzen maar dan had het wel netjes geweest als ze bij de afwijzing hadden verwezen naar de polisvoorwaarden.
Mocht je paard nu met andere paarden lopen en maakt een deken kapot, dan is dit wel weer gedekt onder de avp.
queens29 schreef:hesterve schreef:Wat Silly zegt dacht ik ook... als je een auto leent van iemand en je maakt schade gaat het op de verzekering van de auto en dacht dat dat voor aangekopelde aanhangers ook zo was.... Als een trailer op de weg staat en je paard maakt er schade aan(of welk ander voertuig dan ook)valt het wel onder je wa.
dat dacht ik ook hoor.. hoop dat je het vergoed kan krijgen