REGEN! wat deon jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:37

Als al aan het rijden ben en het gaat regenen rij ik door.
Als nog moet beginnen, jammer maar helaas dan niet.
De reden is mijn pony staat dag en nacht buiten en ga geen zadel op een natte pony gooien ;)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:38

Tammie schreef:
Regenjas aan en dan het bos in. Lekker rustig, geen andere recreanten en geen dazen. Ideaal weer voor een buitenritje in de zomer :D .

ik ben vorige week in het bos gaan wandelen in de regen en er zaten toch zeer veel dazen :s

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:27

happyhorse schreef:
Als al aan het rijden ben en het gaat regenen rij ik door.
Als nog moet beginnen, jammer maar helaas dan niet.
De reden is mijn pony staat dag en nacht buiten en ga geen zadel op een natte pony gooien ;)

Waarom niet? Als hij zweet is hij toch ook nat? Doe het al jaren en het gaat perfect. Ook koel ik mijn paard tijdens de wedstrijden als ze bloot is en moet haar dan ook weer zadelen. Nooit problemen mee, zelfs niet bij lange ritten.

Ayasha
Blogger

Re: REGEN! wat deon jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:32

Tussen de druppels door rijden :+
Nee, mij zeggen ze altijd "het meeste valt er naast" :') Ik ga dus gewoon rijden en achteraf doet die hete douche des te meer deugd! ;)

A_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:30

Vrijheidsdressuur ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:33

Normaal rijd ik gewoon in de binnenbak of gewoon buiten. Heb vandaag Mel wel gereden maar de rest niet, stonden helemaal achteraan op het land en ik had het ijskoud, dus de rest gaat morgen weer aan het werk :=

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:38

Als het een beetje regent ga ik ook lekker rijden. Tijdens het rijden voel ik er niks van.
Als het echt giet, dan ga ik naar mijn paard kijken, hem lekker poetsen, en dan krijgt ie gewoon een dagje extra vrij.

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:42

gewoon lekker gaan rijden! lekker door de plassen ploeteren , zalig! of een buitenritje in het bos bij regen , is geweldig! een bos ruikt geweldig na (of tijdens) een flinke regenbui , geen last van insecten of andere paarden.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:46

Even buienradar checken, en begint het dan toch de regenen... dan is het jammer maar
dan rijd ik gewoon door ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:59

Ik rijd gewoon, ook in de regen. Als het onweerd dan wacht ik of als het echt te hard ga dan sla ik een keer over. Maar met regen gewoon rijden.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:01

Nu doe ik in de regen niks. Pony staat 24/7 op het land en haat het als ik een nat paard moet longeren of zadelen in de zomer... In de winter ben ik daar makkelijker mee.

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:45

Gewoon allemaal dingen doen die je normaal niet doet zoals je poetskist eens uitmesten :P of alles even invetten..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:03

Gewoon rijden. Wij hebben al menig malen met de paraplu op de sulky gezeten. Dan zie je de (fanatieke) wielrenners wel even lachen hahaha

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:04

Regen jas aan, en lekker de bossen in!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:10

Gewoon rijden, wel met regenjas en rainlegs ;)

Paard loopt altijd veel geconcentreerder in de regen dan wanneer het niet regent.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:37

Voor mensen die met dit weer hun paard toch gewoon 24/7 buiten hebben. Je paard is natgeregend, gooi je er dan alsnog gewoon een zadel op? Ik vraag me af of die er last van zou hebben of niet.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:41

Ja hoor, gewoon de eventuele modder er zo goed mogelijk afvegen (of een beetje water gebruiken) en dan het zadel er op en rijden. Wel er voor zorgen dat er geen viezigheid onder het zadel of de singel zit om schuurplekken te voorkomen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:45

Millanka schreef:
Voor mensen die met dit weer hun paard toch gewoon 24/7 buiten hebben. Je paard is natgeregend, gooi je er dan alsnog gewoon een zadel op? Ik vraag me af of die er last van zou hebben of niet.

Ik doe gewoon ook al is ze nat gewoon zadel erop en rijden,maar meestal wordt het dan werk met dubbele longe.
Daarna zweetdeken erop en even op stal zetten.
Doe jullie dat ook of juist niet als ze al natgeregend is?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:52

hier ook gewoon rijden. Vraagje: wie weet een echt waterdichte, korte paardrijjas? Regenpak-jas voldoet niet, blijft achter zadel hangen en waxjas is te lang, ik zoek echt een korte jas die beslist niet doorlekt (ook niet in hoosbui of na het rijden van 4 paardjes) en waar je niet met je kont opzit. Iemand?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:59

Hier is het heel erg afhankelijk van hoe het weer en de voorspellingen de rest van de week zijn. Ik werk zo'n 4 keer per week met haar. (dit kan rijden, longeren, grondwerk etc. zijn) Wanneer het de dagen ervoor mooi is geweest en ik al een paar dagen met haar gewerkt heb dan ga ik mezelf echt niet zeiknat laten regenen. Maar wanneer het al de hele week slecht is of ik bv 2 dagen niet wat heb kunnen doen door dat ik druk was dan is het jammer voor mij maar ga ik natuurlijk wel. Ik ben absoluut geen mooi weer ruiter, maar ik hoef ook niet zo vaak mogelijk dressuur te oefenen ofzo, dus waarom zou ik me dan nat laten regenen? Mevrouw staat 24/7 op de wei en die vind het echt niet erg een dagje niet te werken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 01:24

@ineken, ik zou even kijken op anwb.nl daar hebben ze altijd een hoop regenspullen!

shelty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:00

Ik rij ook door de buien heen alleen als het bliksemd dan rij ik niet. Dan doe ik lekker knuffelen en poetsen

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:03

Rijden in de regen is niet zo erg, mits de bodem van de bak het enigzins toelaat. Onze bak kan niet zoveel hebben en in een zwembad ga ik toch echt niet rijden.
In de weekenden is het bos een goed alternatief. Maar door de weeks, na werktijd, lukt het vaak niet meer om de weg op te gaan omdat het toch rond 20u al schermerig wordt.
Gelukkig komt mijn paard wel buiten dus is een dagje rust te overzien. Maar desondanks heb ik wel besloten om per september te verhuizen naar een stal met een binnenbak :-).

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:11

Ik rij tussen de buien door :P Als het echt heel de dag stortregent dan rij ik niet, want dan krijg ik commentaar van de eigenaar :+ Hij zegt ook altijd dat ik moet stoppen met rijden als het gaat regenen, maar meestal rij ik dan stug door.

Dat is idd wel mits de bodem goed is... Hij is hier meestal om te huilen, dus als het veel heeft geregend dan is het sowieso niet rijden omdat de bak te slecht is :\

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:17

Ik rij/reed altijd in de regen de laatste tijd. Nou moet ik dus eerlijk bekennen dat ik vroeger wel een mooi weer ruiter was, nu doet het me allemaal wat minder moet ik zeggen :j