Wat laten zien als je je aanmeld bij de jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Re: Wat laten zien als je je aanmeld bij de jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:15

Nou dan kan ik hier meteen ook mijn vraag wel stellen denk ik..

Ik wist eigenlijk nooit dat je je moest melden bij de jury tot ik dat mijn instructrice zag doen. Nu doet mijn moeder het dus ook op concours. Maar ik rij ook vaak kleine wedstrijden waar het secretariaat een paar meter van de jury afzit. De jury zit daar in een hokje en er meld zich eigenlijk nooit iemand voor zover ik heb gezien. Melden jullie je bij dit soort wedstrijden nou ook bij de jury?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:20

Bij aanmelden en betalen secretariaat neem ik altijd het paspoort mee, voor het geval ze er daar naar vragen. Nog nooit gebeurd. Eenmaal in de baan, meld ik mezelf aan bij de jury. Heb ik hem/haar even aangekeken en heeft paard die rare auto alvast gezien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:22

Volgens de reglemanten van het KNHS is de jury verplicht om te controleren of je startkaart in orde is. En of je paard netjes geent is.
Echter wij als wedstrijdsecretariaat nemen dat voor de jury's uithanden om de tijd dat ze met 1 combinatie beizg zijn te verkorten.
Vaak moet je op kampioenschappen wel je paspoort laten zien.

Het melden bij de jury is volgens mij een formaliteit. Voordeel daarvan is dat je wel zeker weet dat ze de juiste coupons invullen. Zeker als er uitvallers zijn is het handig om je te melden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:52

Ponyparadijs, dat gebeurt naar mijn weten in onze regio nog nergens. Ik controleer (als ik de 1e proef jureer) altijd nog zelf het paspoort en de startkaart. Daarbij is melden bij de jury geen formaliteit, als iemand zich niet meldt (voorlezer of ruiter zelf) dan roep ik diegene alsnog bij me, ik wil gewoon weten wie ik in de ring heb. Binnen is dit niet aan de orde, omdat de lijnen hier korter zijn en ik dus van de ringmeester oid wel hoor als het anders is dan de startlijst. Maar buiten is er vaak niet voldoende zicht op wie nou start, dus dan wil ik het gewoon zeker weten van de ruiter of de voorlezer.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:54

Hier in Brabant wordt er nooit gecontroleerd, dit heeft wss te maken met dat hier de ringen bomvol zitten, in de rustigere regio's zal er meer gecontroleerd (kunnen) worden.

Uiteraard meld ik me wel altijd netjes aan.
Dit om verwisseling van coupons te voorkomen.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:56

Bij ons wordt alles gecontrolleerd als je je aanmeld (aangeeft dat je er bent). Bij de wedstrijd zelf word je zelf bijna nooit gevraagd paspoort enz te laten zien!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:58

CM_ schreef:
Hier in Brabant wordt er nooit gecontroleerd, dit heeft wss te maken met dat hier de ringen bomvol zitten, in de rustigere regio's zal er meer gecontroleerd (kunnen) worden.

Uiteraard meld ik me wel altijd netjes aan.
Dit om verwisseling van coupons te voorkomen.

Hihi, nu zie ik je hier! Geen bakproblemen tijdens wedstrijd? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:00

fienaaa schreef:
Bij ons wordt alles gecontrolleerd als je je aanmeld (aangeeft dat je er bent). Bij de wedstrijd zelf word je zelf bijna nooit gevraagd paspoort enz te laten zien!

Dat is ook logisch, anders doe je dubbel werk. Maar dit is dan neem ik aan bij jullie algemeen bekend en de juryleden weten dus dat de boel al is gecontroleerd.

Tijdens de jurycursus werd ook wel verteld dat ze er helemaal naartoe willen dat het secretariaat de controle gaat overnemen of dat er een official bij komt te zitten die dit doet op het secretariaat.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:03

Relaxed schreef:
fienaaa schreef:

Dat is ook logisch, anders doe je dubbel werk. Maar dit is dan neem ik aan bij jullie algemeen bekend en de juryleden weten dus dat de boel al is gecontroleerd.

Tijdens de jurycursus werd ook wel verteld dat ze er helemaal naartoe willen dat het secretariaat de controle gaat overnemen of dat er een official bij komt te zitten die dit doet op het secretariaat.

Dit lijkt mij eigenlijk de slimste en meest efficiente manier, aangezien iedereen dan gecontrolleerd is, en het dus de meest eerlijke manier is... Die andere manier lijkt mij ook niet prettig voor de mensen die moeten controlleren en voor de mensen die moeten rijden... Tijdrovend, em je kan niet iedereen te pakken krijfen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:45

fienaaa schreef:
Dit lijkt mij eigenlijk de slimste en meest efficiente manier, aangezien iedereen dan gecontrolleerd is, en het dus de meest eerlijke manier is... Die andere manier lijkt mij ook niet prettig voor de mensen die moeten controlleren en voor de mensen die moeten rijden... Tijdrovend, em je kan niet iedereen te pakken krijfen!

Precies :j

Tijdrovend vind ik op zich nog wel meevallen.. In de tijd dat de schrijfster nog aan het tellen is, controleer ik de papieren en als we beide klaar zijn kan de combi meteen starten. Maar sommige juryleden doen er wel langer over :+

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:07

listiglistje schreef:
Ik kom ook uit brabant net als Hyposjuhhh en hier is dat niet....
Ik ben nu 36 en rijd al vanaf mijn 10e wedstrijden, de enige steekproeven
die ik heb meegemaakt waren alleen tijdens de regiokampioenschappen :)

Hier meld je jezelf even aan bij de jury voor je je proef start, meer niet...
mochten ze toch iets willen zien dan heb ik mijn startkaart/paspoort ed in de auto! (dus wel altijd bij me)

Juist. In de 10 jaar die ik nu wedstrijden rijd, hebben ze me nog niet één keer om mijn papieren gevraagd, al heb ik wel altijd netjes mijn paspoort en startkaart bij me.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:21

Relaxed wat doe je dan als je een schrijfster hebt die niet kan tellen?

Op de wedstrijden in Noord-Holland is het eigenlijk heel gebruikelijk dat het secretariaat de papieren controleerd.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:01

Okee, Dankjewell allemaal!!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:03

Bij ons tellen de schrijfsters niet! Dat wordt op het secretariaat gedaan...

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:04

Ik schrijf ook. moet altijd tellen en secretariaat telt na..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:06

In het begin, met de proeven van 180 punten (die daarvoor waren nog 156 punt) kon ik ook nog echt niet (makkelijk en snel) tellen. Dus zei ik ook gewoon dat me dat niet lukte.
Daar werd ook nooit moeilijk over gedaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:02

Het zou imo ook veel beter zijn als het secretariaat dat doet bij het aanmelden. Kloppen je entingen dan niet, hoef je je paard niet eens uit te laden en kan je gelijk weer naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:52

ponyparadijs schreef:
Relaxed wat doe je dan als je een schrijfster hebt die niet kan tellen?

Op de wedstrijden in Noord-Holland is het eigenlijk heel gebruikelijk dat het secretariaat de papieren controleerd.

Dan doe ik het gewoon zelf.. Komt echter zelden voor en hoe lang doe je erover om een coupon te hebben geteld..? Misschien 1 minuut.. Daar loopt je ring niet zomaar een half uur door uit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:53

Fitzroy schreef:
Het zou imo ook veel beter zijn als het secretariaat dat doet bij het aanmelden. Kloppen je entingen dan niet, hoef je je paard niet eens uit te laden en kan je gelijk weer naar huis.

Nog een voordeel idd :j

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:47

Fitzroy schreef:

Klopt, en het gaat ook direct naar de KNHS :j

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:17

na je paspoort of het levensnummer klopt met wat op je coupon en startkaart staat (ivm het juiste paard starten) en entingen, en of je startkaart in orde is :P . meer niet haha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:40

fienaaa schreef:
Fitzroy schreef:

Wanneer gaat het naar de KNHS?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:47

ponyparadijs schreef:

Wanneer gaat het naar de KNHS?[/quote]

Als je inentingen niet in orde zijn bij de controle van het secretariaat... Dan sturen ze dit naar de KNHS, en krijg je een brief thuis met een waarschuwing.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:52

Dat is dan wel een erg streng secretariaat,
Want ik stuur dat niet direct door naar het KNHS hoor!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:11

Volgens mij moet dit wel degelijk op het wedstrijdrapport vermeld worden. Op de achterkant staat speciaal hoeveel combinaties er gecontroleerd zijn en kun je kwijt bij wie het niet klopt en moet je dit ook vermelden.