Ineens een fix trailer probleem...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:44

Een paar maanden geleden had ik het zelfde probleem. Paard wat al jaren meeging in de trailer wilde opeens niet meer mee. Ik heb hulp gevraagd (en gekregen!) want ik had zelf het idee dat ik het niet op kon lossen. twee keer een uur hulp gehad, zelf regelmatig geoefend. Ook geleerd om mijn geduld te bewaren, niet boos worden en geen brute kracht gebruiken. En nu? Nu loopt mijn paard heel braaf binnen 10 seconden zo de trailer op. Zij vindt het rijden in de trailer ook een verschrikking, hoe rustig mijn man ook rijdt. Daar moet ze weer aan wennen, maar ik ben blij dat ik hulp heb gevraagd en dat ze nu netjes de trailer in loopt. En ik heb er geen 350 euro voor betaald.

melanie81

Re: Ineens een fix trailer probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:17

ik had hetzelfde probleem met mijn jonge ruin. ik heb de videocursus van eddy modde gedownload op i-net, dit kost je 47 euro om met zijn methode aan de slag te gaan. ik moet eerlijk bekeen dat ik in eerste instantie wat sceptisch was. ik heb nu een aantal keren geoefend en meneer loopt nu uit zichzelf de trailer op zonder snoepjes etc. het vergt wat geduld via deze methode, maar ben tot nu toe er helemaal weg van. vanavond heb ik de stang kunnen sluiten en alles zonder dwang. dit is zeker een aanrader waar ik echt het nakijken had omdat het gewoon werkt. ik heb geen probleem meer met hem op de tariler te krijgen. misschien heb je hier iets aan en nogmaals ik geloofde er niet zo in, maar ik dacht...........toch eens proberen. die van mij was al wat moeilijker, maar nu ideaal.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:37

Wat bij mij erg geholpen heeft, is in alle rust oefenen. Eerste dag 2 voeten op de klep, tweede dag 4 voeten op de klep, derde dag liep ze er opeens vanzelf in. Hou rust, maar wees wel consequent, voorwaarts is belonen, achterwaart is voorwaarts drijven en dan rust. Mijn paard was echt niet te laden, alles werkte averechts. Nu kan ik mee oplopen tot op de klep, af en toe twijfelt ze nog even, maar met een kleine hint loopt ze er zo in en kan ik de stang er zo achter doen. Ik moet er overigens wel bijzeggen, dat ze een absolute hekel aan de trailer heeft, ze breekt de boel af als je stil staat, maar ik ben al blij dat ze inmiddels wel gewoon te laden is! Als ik ga laden denk ik gewoon; al gaat dit 3 uur duren, ik blijf rustig en consequent en dan komt het uiteindelijk wel goed. Dus te groter is dan de beloning als ze er na 1x twijfelen zo inloopt!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:29

Ik heb ook de filmpjes van Eddy Modde bekeken, overigens de gratis versies en zijn e-book gedownload.
Aan de hand daarvan aan de slag gegaan, 2 lessen genomen bij www.angelhorsecoaching.nl (zij werkt ook via de Eddy Modde manier). Was voor mijn paard het fijnste, aangezien hij met druk op het halster niet kan omgaan en met een longeerlijn achter zn kont niet mijn ding is!
Ik had van haar al grondwerklessen gehad en dat is ook een aanrader :j

Mijne loopt nu uit zichzelf de trailer in :j Er uit halen gaat ook in alle rust en op het moment dat ik het zeg (voorheen denderde hij er uit).

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:13

Heb hetzelfde probleem gehad. Heb trailertraining gevolgd met mijn paard en nu (na wel veel blijven oefenen!!!!) loopt hij er zonder problemen in en uit, kan hem alleen laden! Ik heb les gehad bij www.stallexion.nl en zij zijn super goed! Paard vriendelijke manier en soms moet je gewoon net even anders leren kijken naar het probleem. (zij zit ook hier op bokt: lexion) en dit kost je echt geen 300 euro...

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:52

Ik zou ook je trailer eens laten controleren ;) als ik jou was , wij krijgen toch echt wel zéér regelmatig trailers binnen die al zo lang niet goed onderhouden zijn dat alles rammelt en trilt en schokt en dat is met een goede controle allemaal te verhelpen en het verschil is voor het paard zeer goed te merken!!
Ik zeg niet dat dit het is hoor maar ik denk even met je mee vanuit praktijkervaring bij onszelf ;)
We zijn regelmatig teruggebeld door klanten met de mededeling dat het paard nu ineens wel rustig op de trailer stond +:)+
Laatst bijgewerkt door gap op 26-08-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:59

touw over zn rug door zn voor benen heen en dat door de onderkant van de neusriem door halen dan kun je dat vast maken aan de buis in de trailer en hem zo naar voren trekken dan is het gezeur heel snel afgelopen en het is zowel paard als mensvriendlijk want er niet zo gek veel mis gaan pb voor een foto of duidelijker uitleg !

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:52

ik zou geloof ik de tip van dressuur518 niet zo gauw gaan proberen. Als ze echt niet willen gaan ze hele rare dingen doen en als je ze zo vast zet weet ik nog niet waar dat eindigt. Mijn paard wilde ook echt niet meer. Met veel geduld moeite en goede begeleiding loopt ze nu zo de trailer in. Ik weet wel dat je met geweld niet zo ver komt. Ze moeten wel uit vrije wil en vol vertrouwen de trailer inlopen. Het lukt je misschien 1 keer met geweld, maar daarna sta je toch raar te kijken als je paard op concours niet meer de trailer in wil. En met bezems, zwepen erin slaan is echt geen oplossing.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:44

Die tip van dressuur518 kán werken, maar als je een verkeerd paard hebt dan ligt zn schoft open, het vel bij zn ellebogen gaat kapot, kost je een halster en wat halswervels, een stang en als je mazzel hebt niet je eigen vingers.... en je paard wil er dan helemaal nooit meer in. Succes!