Endure - hoe zit het tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:00

om even duidelijk te maken,ik heb het een week of 3 geprobeerd,maar beest deed niets anders als alsnog als een gek rennen als er maar iets op haar landde...

daarna heb ik een eczeemdeken gekocht en werd ze rustig...( had ik beter meteen kunnen doen..maar goed het praatje van de verkoper klonk te mooi om waar te zijn)

Anya

Re: Endure - hoe zit het tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:44

Ik denk dat jouw paard er gewoon niet tegen kan als vliegen landen en dan alsnog gaat rennen
Want zoals gezegd: vliegen landen wel, maar vliegen direct weer op. Daardoor werkt Endure. Mijn paarden gaan niet meer op de loop nu. Omdat de vliegen niet steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:13

Oftewel, maak je paard desensibeler, spray er Endure op en hij kan weer gewoon de wei op zonder burka.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:19

Helaas geen goede ervaring met endure hier.
Sommige dazen vliegen weg maar ik denk dat er ook met een verstopte neus zijn ;-)
Die steken gewoon.
Hier werkt een eczeem deken nog het beste. Al is dat ook niet voldoende in het hoogseizoen met warm weer.
En met rijden een vliegendeken en niet te lang stappen maar wat vaker zodat je bij meer weer weg kunt draven.

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:26

Hier ook een Endure fan, sinds ik het gebruik kunnen de paarden gewoon buiten blijven staan, voorheen kwamen ze door de draden heen naar binnen. Nu staan ze gewoon rustig te eten, zelfs geen gezwiep met de staart.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:20

Werkt heel goed maar mijn paard is er helaas allergisch aan (en aan Tritec eveneens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:00

Hoe heb je dit gemerkt? Krijgt je paard dan plekken? Of juist jeuk? Of .. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:27

Wat je meestal ziet als een paard er niet tegen kan, is dat ze opgezette plekken krijgen. Vocht onder de huid. Kan ook warm aanvoelen, en ze kunnen er ook echt wel last van hebben.

Altijd eerst ff testen op een klein stukje paard, en volgende dag ff checken of het niet opgezet is.