Help veulen bijt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: Help veulen bijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:31

ja dat zou ik wel doen

duxiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:38

Nemen dan standaard een klein naaldje op een kurk in de hand, als het dan bijt, krijgt het gewoon een kleine prik terug. Dit doen ze paar keer en noooit weer. Niks kopschuw en eten daarna gewoon weer uit je hand. Ze weten dus, als ik bijt, krijg ik een prik in de neus. klaar!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:44

joenohoe schreef:
Niks flinke tik, het is een baby ! Corrigerend tikje is voldoende.

het is een paard :')
heb mijn shets ook altijd een flinke lel verkocht als ze beten, hebben ze allemaal 1x gedaan en daarna nooit meer, ook niet kopschuw oid. Het mag niet, punt!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:39

esmeayy schreef:
Oke dus stel ze doet he zo weer dan moet ik haar een corigerende* tik geven?

op het moment dat je ziet dat ze aanstalten maakt om te gaan happen haar voor zijn. Hoe sneller je de straf uitdeelt hoe beter ze het zal linken aan haar intenties.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:48

Inplaats van een tik geven kan je ook haar lip pakken en even goed vast houden. Een tik kan ook werken maar die moet je dan wel precies op het goede moment met de juiste lichaams houding geven anders bereik je er vrij weinig mee. Voer je haar uit je hand?

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:50

Gewoon tik geven!

esmeayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:44

Happie schreef:
Inplaats van een tik geven kan je ook haar lip pakken en even goed vast houden. Een tik kan ook werken maar die moet je dan wel precies op het goede moment met de juiste lichaams houding geven anders bereik je er vrij weinig mee. Voer je haar uit je hand?

Ja soms meestal knabbelt ze eten mee van de grond van de moeder.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:48

Daar zou ik dan in elk geval mee stoppen als ze bijt

esmeayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:01

Ok ! Dus stoppen met voeren uit de hand en als ze bij een cerrigerende* tik?

spiritester1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:04

drekt als ze bijt een tik op de neus word,
want als je pas begint met straffen als ze ouder is leert ze het slomer af. dus drekt mee beginnen!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:29

als ze al drijgt te gaan happen,meteen met een licht verheven stem nee of uh zeggen.werkt bij kyona wel goed.kijkt ze meteen van o ja da mag niet.

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:24

gewoon 1 goeie tik en inderdaad niet 30 keer "aaien"
gaat in de natuur ook gewoon op zijn hollands, kijk maar eens als een veulen bij een verkeerde moeder loopt... die krijgt een duidelijke dreun en bedenkt zich daarna wel 3 keer bij wie die gaat staan.

ShanelleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:57

Polly schreef:
joenohoe schreef:
Niks flinke tik, het is een baby ! Corrigerend tikje is voldoende.

het is een paard :')
:= Inderdaad... En geloof me, als je eenmaal een beet van een paard hebt gehàd, dan laat je het never-ever nog zo ver komen. Mijn paard heeft zo'n periode gehad dat hij ook wou pitsen, echt strontvervelend! Laat het niet zo ver komen en geef hem inderdaad een goeie corrigerende tik. Als je het goed doet, is het waarschijnlijk de eerste en de laatste keer dat je zoiets moet doen.

Asylum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:58

Idd, als ik dan lees dat sommigen het al weken bestraffen met een tikje, doe je toch iets niet goed. 1x moet voldoende zijn... :=

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:48

esmeayy schreef:

In mijn idee dus geen tik maar dit:
Inplaats van een tik geven kan je ook haar lip pakken en even goed vast houden. Een tik kan ook werken maar die moet je dan wel precies op het goede moment met de juiste lichaams houding geven anders bereik je er vrij weinig mee.

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:52

Happie schreef:
esmeayy schreef:

In mijn idee dus geen tik maar dit:
Inplaats van een tik geven kan je ook haar lip pakken en even goed vast houden. Een tik kan ook werken maar die moet je dan wel precies op het goede moment met de juiste lichaams houding geven anders bereik je er vrij weinig mee.

Mmm.. tis net wat voor pony je hebt denk..
Als mijn pony bijt, en ik pak zn lip, heeft die daar echt geen last van,
je zal zien dat ie het nog lekker vind ook... :+ Ik heb soms echt een drol van een pony..

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:27

Tis ook niet de bedoeling dat je alleen zijn lip pakt even kort knijpen. Heb nog geen paard mee gemaakt die dat lekker vindt maar wellicht heb jij een uitzondering.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:09

Ons veulentje heeft het ook. is nu ongeveer 2 maanden oud en sinds een maand handtam.
Ze wordt nu ook iets té tam en als ze mij ziet komt ze letterlijk aangestormd om me vervolgens proberen omver te walsen (KNUFFELEEEEENNN????!!!) en als ik mijn paard pak stormt ze ook gewoon mee om op mijn rug de stop in te zetten zeg maar (nog meer knuffelen en spelen?!). Ze heeft ook een paar x flink gebeten en idd ik heb et geprobeerd met de corrigerende tikken maar 1x was ik het zo beu dat ik haar 1 flinke mep en een schop onder haar kont verkocht had en dat werkt naar mijn idee dus beter omdat het gedrag bijna geheel is afgenomen, ze schrok enorm en had gelijk een heel hoog enorm-zielig-kunnen-kijken gehalte. ze komt nog wel vrolijk aanrennen maar doet het anders zeg maar. Ik pakte het voorzichtig aan omdat het een jong veulentje is maar nee hoor:P Gewoon 1x uithalen werkt dus toch beter!

Asylum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:55

justin4ever schreef:
Ons veulentje heeft het ook. is nu ongeveer 2 maanden oud en sinds een maand handtam.
Ze wordt nu ook iets té tam en als ze mij ziet komt ze letterlijk aangestormd om me vervolgens proberen omver te walsen (KNUFFELEEEEENNN????!!!) en als ik mijn paard pak stormt ze ook gewoon mee om op mijn rug de stop in te zetten zeg maar (nog meer knuffelen en spelen?!). Ze heeft ook een paar x flink gebeten en idd ik heb et geprobeerd met de corrigerende tikken maar 1x was ik het zo beu dat ik haar 1 flinke mep en een schop onder haar kont verkocht had en dat werkt naar mijn idee dus beter omdat het gedrag bijna geheel is afgenomen, ze schrok enorm en had gelijk een heel hoog enorm-zielig-kunnen-kijken gehalte. ze komt nog wel vrolijk aanrennen maar doet het anders zeg maar. Ik pakte het voorzichtig aan omdat het een jong veulentje is maar nee hoor:P Gewoon 1x uithalen werkt dus toch beter!

En dat bedoel ik dus ook met een flinke tik.
Mijn hengstveulen heeft me tijdens het wandelen eens totaal onverwachts vol in mijn bovenarm gepakt. De eerste en de laatste keer dat hij dat deed. Zonder er uberhaupt bij na te denken had hij een veeg op zn neus te pakken. Hij stond recht overeind van schrik en heeft zijn tanden nooit meer de vrije loop gelaten.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:04

Tik geven , is niet zielig , ze mag jou en je vriendinnen niet bijten , hoe moet dat als ze later groot is en jij doet er niks tegen , precies dan krijg je een paard waar iedereen met een boog om heen moet lopen , dus een tik geven kan gewoon , ze mag het gewoon niet doen ; )

joycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:09

onmiddelijk laten merken dat je dat niet wilt!
een paar keer een flinke tik en ze snapt het wel.
bedenk: hoe groter ze word hoe harder ze kan bijten!

boku

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:47

geef dat veulen een goede mep als die dat nog eens doet. paarden gaan daarom niet bang worden van je want ze weten dat ze gewoon gestraft worden, als het terecht is.

mijn twenter, die echt een traumageval is en kopschuw is! ik had hem nog nooit een tik gegeven! juist omdat hij kopschuw is!en mij nog steeds niet volledig vertrouwt

had mij ooit eens mee met z'n voet toen die in de grond stond te krabben. het was niet zijn bedoeling mij pijn te doen, maar als reflex en van het schrikken, gaf ik hem een mep op z'n hoofd, zonder er zelf echt bij na te denken! (het deed echt veel pijn, recht tegen m'n scheen) dus eigenlijk wel heel fout van me aangezien hij het niet express deed.
maar hij was niet schuwer aan zijn hoofd dan voordien, was niet bang, en is nu altijd hééél voorzichtig met zijn voeten! trapt zelfs niet meer per ongeluk op mijn tenen xD

een goede tik kan geen kwaad, als hij terecht is en als het paard weet waarom hij die krijgt.

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:19

Geef je paard een goede mep wanneer hij al aanstalte maakt om je te bijten, zeg eerst van te voren NEE! Misschien dat hij daarvan schrikt en het niet meer doet, maar wil hij toch verder gaan met bijten, gewoon een mep geven.