Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Happie schreef:Inplaats van een tik geven kan je ook haar lip pakken en even goed vast houden. Een tik kan ook werken maar die moet je dan wel precies op het goede moment met de juiste lichaams houding geven anders bereik je er vrij weinig mee. Voer je haar uit je hand?
Polly schreef:joenohoe schreef:Niks flinke tik, het is een baby ! Corrigerend tikje is voldoende.
het is een paard![]()
Inderdaad... En geloof me, als je eenmaal een beet van een paard hebt gehàd, dan laat je het never-ever nog zo ver komen. Mijn paard heeft zo'n periode gehad dat hij ook wou pitsen, echt strontvervelend! Laat het niet zo ver komen en geef hem inderdaad een goeie corrigerende tik. Als je het goed doet, is het waarschijnlijk de eerste en de laatste keer dat je zoiets moet doen.
esmeayy schreef:Ok ! Dus stoppen met voeren uit de hand en als ze bij een cerrigerende* tik?
Happie schreef:esmeayy schreef:Ok ! Dus stoppen met voeren uit de hand en als ze bij een cerrigerende* tik?
In mijn idee dus geen tik maar dit:
Inplaats van een tik geven kan je ook haar lip pakken en even goed vast houden. Een tik kan ook werken maar die moet je dan wel precies op het goede moment met de juiste lichaams houding geven anders bereik je er vrij weinig mee.
Ik heb soms echt een drol van een pony.. justin4ever schreef:Ons veulentje heeft het ook. is nu ongeveer 2 maanden oud en sinds een maand handtam.
Ze wordt nu ook iets té tam en als ze mij ziet komt ze letterlijk aangestormd om me vervolgens proberen omver te walsen (KNUFFELEEEEENNN????!!!) en als ik mijn paard pak stormt ze ook gewoon mee om op mijn rug de stop in te zetten zeg maar (nog meer knuffelen en spelen?!). Ze heeft ook een paar x flink gebeten en idd ik heb et geprobeerd met de corrigerende tikken maar 1x was ik het zo beu dat ik haar 1 flinke mep en een schop onder haar kont verkocht had en dat werkt naar mijn idee dus beter omdat het gedrag bijna geheel is afgenomen, ze schrok enorm en had gelijk een heel hoog enorm-zielig-kunnen-kijken gehalte. ze komt nog wel vrolijk aanrennen maar doet het anders zeg maar. Ik pakte het voorzichtig aan omdat het een jong veulentje is maar nee hoor:P Gewoon 1x uithalen werkt dus toch beter!