Hoeveel zou jij betalen voor dit ruiterkamp? (advies gevr)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:34

Ik vind € 300 tot € 350 een heel redelijk bedrag.
Het eerste jaar zou ik de prijzen wat lager houden, je moet dat toch een beetje zien als een try out.
Mijn dochter gaat dit jaar naar een goed gefaciliteerd kamp voor € 350 + € 20 voor kost en inwoning van haar eigen knollie.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 12:41

laResidence schreef:
Ik vind € 300 tot € 350 een heel redelijk bedrag.
Het eerste jaar zou ik de prijzen wat lager houden, je moet dat toch een beetje zien als een try out.
Mijn dochter gaat dit jaar naar een goed gefaciliteerd kamp voor € 350 + € 20 voor kost en inwoning van haar eigen knollie.

300 is een beetje onze ondergrens zodat we gewoon uit de kosten zijn, zo op de eerste berekeningen.. Vind het ook een redelijk bedrag. Welk kamp gaat je dochter?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 13:03

Gowlan schreef:
Een gewoon ponykamp met dezelfde activiteiten en waar je geen eigen paard bij nodig hebt, betaal je al tussen 300 en 400 euro voor voor 7 dagen (6 nachten).

klopt, alleen kom ik enkel kampen tegen waar je MEER betaald voor meebrengen eigen pony...

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:19

Ik vind het goed klinken. Geloof graag dat je qua prijs inderdaad echt wel minimaal aan 300 zit als je berekend wat je daar dan allemaal voor moet betalen, gezien het feit dat je natuurlijk een accomodatie huurt en niet op eigen terrein zit.

Het programma ziet er goed uit, er worden leuke dingen georganiseerd en er wordt afgewisseld tussen lessen en buitenrijden en activiteiten met én zonder paarden. Ook is het fijn om te zien dat er voor de grootte van de groep (ong 22?) 5 man leiding wordt ingezet. Stukje extra veiligheid, altijd goed!

Over de leeftijd, ik denk dat het prima kan. Ookal zitten kinderen van 10 in een andere leeftijdsfase dan kids van 16, mijn ervaring is dat het eigenlijk altijd goed gaat. Meestal zijn het zelfs meer de kinderen van hun eigen leeftijd waar ze wel is een opstootje mee hebben. Maar neem aan dat dit door de leiding snel genoeg gezien wordt en dus ook meestal snel uit de wereld geholpen is.

Ik zou als ik het zo hoor mijn kind hier wel naartoe sturen (en zou zelf, als het had gekund, ook best mee willen, haha).
Je moet er alleen wel aan denken dat het iets is wat voor het eerst georiganiseerd wordt, waar ouders dus geen ervaringen mee hebben en geen recensies van anderen hebben. Ik kan me voorstellen dat ze dan misschien eerder zullen kiezen voor iets wat al meerdere jaren draait en positief bekend staat, dan een kamp waarvan ze eigenlijk geen idee hebben hoe of wat. Vereist dus een erg goede voorbereiding! Dat neemt niet weg dat ik het een erg leuk idee vind! Succes! ;)

catalyst1

Re: Hoeveel zou jij betalen voor dit ruiterkamp? (advies gevr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:32

Mijn kids zijn net terug van turnkamp ( helaas geen interesse in de paarden :( )
Daar betalen we 140,- voor een hele week ( van zondagmiddag tot zaterdagochtend). Iedere dag 2 uur professionele turnles en de rest spelletjes,BBQ,zwemmen etc,teveel om op te noemen.Er is super veel begeleiding,ook allemaal gekawlificeerd,wat ik erg belangrijk vind.Verder een goede accomodatie,lekker eten en ieder jaar een bepaald thema,inclusief kamplied en kampdans.Dit is dan ook een super druk bezocht kamp .
Als ik dan de huur van een paardenstal hierbij op zou tellen,vind ik een bedrag van 300-400 per week reeel. De truc is om meer te beiden dan andere kampen.
Waar ik vroeger naar toe ging,was het paardrijden en de rest van de dag aanrommelen en met wat geluk een keer zwemmen/bbq-en.Begeleiding waren vaak 16- jarige meisjes,die er meer voor hun eigen lol waren dan voor de kampers.Ik denk dat er absoluut markt is voor een goed georganiseerd ponykmap,mits je wat extra's biedt,goede,professionele begeleiding en betaalbaar..

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:52

Lijkt me een leuk idee!
Ik zou zelf best meewillen.
Ik denk dat mijn ouders er wel €350 voor over hebben.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 13:57

Dank voor je reactie! (kom je dan met je ezels? geweldige beesten he! heb even in je profiel gespiekt)
Nou, mocht het doorgang vinden, pb ik wel haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:04

Zit ik even terug te kijken; wij betaalden dit voorjaar 250 euri's voor een WEEKEND!! in het appartement van de lokatie die TS waarschijnlijk op het oog heeft.
Dat was inkl alle maaltijden, tussendoortjes, paarden op stal en instructie, maar als volwassenen onder elkaar heb je daar dan weer geen (extra) leiding bij. Wij hadden een eigen kok mee, die verder niks betaalde (maar ook niet "meedeed"). Als vereniging hebben wij geen winstoogmerk; de "winst" die gemaakt wordt, wordt gebruikt om weekenden die onverhoopt niet budgetneutraal gaan toch door te laten gaan.

Al met al zal je voor het voorgestelde programma al snel 350 - 400 euri's moeten vragen om eruit te kunnen en dan kun je de eigenaar van de lokatie niet op laten draven voor de catering, vrees ik (wat dan weer erg jammer is).

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:20

250 voor een weekend??? Das wel erg veel.. of maakte die kok dan elke avond een vijf gangen diner?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 14:27

nouja, ik kan me enkele jaren geleden herinneren dat de eigenaar van de stal waar ik wat lessen gaf ook altijd een ruiterweekend organiseerde van vrijdagmiddag tot zondagavond a 230 euro. En die kregen prima te eten maar geen 5 sterren

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:30

Myrthe92 schreef:
250 voor een weekend??? Das wel erg veel.. of maakte die kok dan elke avond een vijf gangen diner?

Nee, niet speciaal. Dat zijn gewoon de prijzen die goed verzorgde weekenden, inkl instructie en gereserveerde binnenbak kosten.

Komend najaar voor een weekend-met-vijfgangendiners, betalen we 170euro. Daarbij is de accomodatie goedkoper dan in bovengenoemd weekend en zijn er verder geen bijzondere faciliteiten beschikbaar, behalve een mooi bos om te rijden. Voor de paarden weidegang, eventueel met (beperkt) stalling. Geen instructie, geen leiding, geen "activiteitenprogramma"; slechts een kok wiens reputatie over de kwaliteit van eten binnen de vereniging wijdverbreid is. Weekend is dus ook afgeladen vol geboekt, inkl wachtlijst.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 14:53

ikke schreef:
Myrthe92 schreef:

Nee, niet speciaal. Dat zijn gewoon de prijzen die goed verzorgde weekenden, inkl instructie en gereserveerde binnenbak kosten.

Komend najaar voor een weekend-met-vijfgangendiners, betalen we 170euro. Daarbij is de accomodatie goedkoper dan in bovengenoemd weekend en zijn er verder geen bijzondere faciliteiten beschikbaar, behalve een mooi bos om te rijden. Voor de paarden weidegang, eventueel met (beperkt) stalling. Geen instructie, geen leiding, geen "activiteitenprogramma"; slechts een kok wiens reputatie over de kwaliteit van eten binnen de vereniging wijdverbreid is. Weekend is dus ook afgeladen vol geboekt, inkl wachtlijst.

je moet er wat voor over hebben toch, niet overdrijven natuurlijk want je moet niet in de financiele misere komen door 1 weekendje weg, maar voor een dubbeltje op de eerste rij zitten gaat ook niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:15

Ik weet niet hoe je het precies met eten/boodschappen etc regelt.
Maar laatst hadden we met stage een middag gepland voor kinderen, daar zat dan ook eten etc bij. Wij hadden met een supermarkt in de buurt de afspraak dat alles wat nog dicht was en langere tijd houdbaar (dus niet de broden) Dat dat terug mocht naar de supermarkt. Misschien voor jullie ook een optie?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:22

Bonita_Bon schreef:
Gowlan schreef:
Een gewoon ponykamp met dezelfde activiteiten en waar je geen eigen paard bij nodig hebt, betaal je al tussen 300 en 400 euro voor voor 7 dagen (6 nachten).

klopt, alleen kom ik enkel kampen tegen waar je MEER betaald voor meebrengen eigen pony...

Vind ik raar, vrienden hebben een huisje gehuurd voor een volle week met zijn 6-en en brachten 2 paarden mee waar ze in totaal zo'n 400 euro aan kwijt waren met zijn allen.
Zit dan geen begeleiding bij en is geen kamp uiteraard en zijn maar met 2 paarden, maar klinkt wel ineens cheap vergeleken met álle ruiterkampen. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:23

Bonita_Bon schreef:
ikke schreef:

je moet er wat voor over hebben toch, niet overdrijven natuurlijk want je moet niet in de financiele misere komen door 1 weekendje weg, maar voor een dubbeltje op de eerste rij zitten gaat ook niet op...

IK klaag niet over de prijs hoor!
Ik heb zelf weekenden voor deze vereniging georganiseerd en weet dus vrij goed wat zoiets kost. Sterker nog, ik heb binnen die vereniging als bijnaam "het meubilair" omdat ik er heel vaak bij ben op de weekenden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:14

maroescha schreef:
Ik weet niet hoe je het precies met eten/boodschappen etc regelt.
Maar laatst hadden we met stage een middag gepland voor kinderen, daar zat dan ook eten etc bij. Wij hadden met een supermarkt in de buurt de afspraak dat alles wat nog dicht was en langere tijd houdbaar (dus niet de broden) Dat dat terug mocht naar de supermarkt. Misschien voor jullie ook een optie?

Dat is een goede tip! Dankje!

we doen 2 keer in de week boodschappen zodat het min of meer vers is. Groente, vlees, fruit, brood alles erop en eraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:39

Ja ik heb het vooral over frisdranken, knakworstjes etc. Allemaal lang houdbaar.:) alsjeblieft! En veel succes met alles

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:48

Ja precies, is altijd lastig met inkopen hoeveel er nou ECHT doorheen gaat en je kan beter teveel in huis hebben dan te weinig (dat kan je niet maken) maar dan zou terugbrengen wel ideaal zijn. Dat moet toch wel af te spreken zijn (ga morgen gelijk de plaatselijke supermarkt daar bellen), we kopen daar massaal in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:25

Gewoon goede lijst maken van wat je per keer haalt en dan of van te voren afrekenen en dat wat je terug brengt ook aan geld terug krijgen. of achteraf betalen. Gewoon even proberen. Wij hadden het volgens mij ene keer met jumbo en andere keer c1000 geprobeerd. Moet vast lukken!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:23

Ik regel een midweek (voor komende oktober) paarden op stal maar kunnen ook op het land.
Volledig verzorgt voor mens en paard (exckl de brok) voor 250,00 euro.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:35

leuk idee... :j
Maar mag dat zomaar,een zomerkamp organiseren?
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit,maar hier in frankrijk is dat vrij streng(dan zou je denken dat het in Nederland nog strenger is :D )
Je moet cursussenhebben gevolgt hoe je kinderen moet begeleiden,en een bepaalde verzekering hebben afgesloten voor als er iets gebeurt.Zelfs een diploma om buitenritten te begeleiden.
Vraag dat even na....stel je voor iemand kom in een rolstoel terecht dan ben jij je hele leven aan het betalen,want alle verzekeringen zijn dan in ene niet thuis(zoals wel vaker)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 08:38

geerke: aansprakelijkheidsverzekering moet uiteraard afgesloten worden, kost wat maar dan heb je ook wat. Hoe het precies zit met het voorrijden van buitenritten, want ik heb zelf bijvoorbeeld Orun 3de fase plus ruiterbewijs plus ooit cbr behaalt, dat zou, als ik de verzekeringssite erop na sla afdoende moeten zijn.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:11

friesiszwart schreef:
Ik regel een midweek (voor komende oktober) paarden op stal maar kunnen ook op het land.
Volledig verzorgt voor mens en paard (exckl de brok) voor 250,00 euro.

dus 50 euro per dag, zonder brok? en zonder betaald programma als lessen, begeleide buitenritten, zwemmen etc? In die contaxt is mijn prijs wel redelijk denk ik... Veel plezier alvast

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:51

Elanor schreef:
Het programma klinkt best leuk, maar ik zou er toch niet snel voor kiezen alleen al omdat er maar 5 uur per dag weidegang beschikbaar is.

Ik vind het juist wel netjes dat ze uberhaupt weidegang aanbieden.
Kijk eens naar een KNHS Instructieweek...daar vragen ze met gemak dikke 400euro en de paarden komen daar helemaal niet buiten, en worden zelfs 2x perdag (flink)gereden. Enige optie die je hebt is om je paard even een paar minuten in een paddock te kunnen zetten.

Ik denk qua opties wat geboden wordt dat het nog best netjes is. Alleen je bent gewoon heel veel kwijt aan een accomodatie opzich. En dat is zonde,als je op die manier een ponykamp wilt organiseren als je zelf al niet eens een beschikking over een accomodatie hebt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:16

Revanches schreef:
Elanor schreef:
Het programma klinkt best leuk, maar ik zou er toch niet snel voor kiezen alleen al omdat er maar 5 uur per dag weidegang beschikbaar is.

Ik vind het juist wel netjes dat ze uberhaupt weidegang aanbieden.
Kijk eens naar een KNHS Instructieweek...daar vragen ze met gemak dikke 400euro en de paarden komen daar helemaal niet buiten, en worden zelfs 2x perdag (flink)gereden. Enige optie die je hebt is om je paard even een paar minuten in een paddock te kunnen zetten.

Ik denk qua opties wat geboden wordt dat het nog best netjes is. Alleen je bent gewoon heel veel kwijt aan een accomodatie opzich. En dat is zonde,als je op die manier een ponykamp wilt organiseren als je zelf al niet eens een beschikking over een accomodatie hebt.

ik kan inderdaad ook niet veel kampen vinden waar weidegang word aangeboden.. paddock kan 'bij ons' overigens de hele dag, dus 5 uurtjes weidegang en bijvoorbeeld ook nog 1 of 2 uur paddock, is toch relatief netjes (thuis staan mijn paarden ook de hele dag in de wei, daar niet van, tis soms even inbinden)

Is ook zonde, maar de locatie die ik zelf heb heeft geen binnenbak en je moet enkele kilometers over de weg alvorens je het duin bereikt. dat vind ik met kinderen niet verantwoord. Hier hebben we alle luxe, faciliteiten en de natuur... En het sxcheelt dat we er zelf vooral niet rijk van hoeven te worden maar het echt doen als 'fun'. als alles lukt....